COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, December 26, 2012

Lepas Keguguran... Berat Badanku Kian Bertambah!

Adekah ini normal?  

Well.. aku bukan lah nak kurus sgt... just maintain pada level yg sepatotnya pun dah ok dah... sebab badan aku nie cukup senang nak naik.. tapi cukup susah nak turun! nie lah akibat kurang nya kadar metabolisme dlm badan!  

Dulu before pregnant, berat aku around 50-52kg laa... bile dah pregnant.. berat naik around 54kg!  utk dua bulan aku naik 2kg... ok sebulan sekilo naiknya! last aku timbang.. after 2 weeks buat DNC.. berat aku masih maintain at 54kg!  Then last Friday.. aku punyer follow up appointment ngan Dr. Marsita.. as usual kene timbang berat badan!  sekali timbang dah jadik 56kg okkkkkkkkkk!!!

Aaaaarrrrrggghhhh!!! sumpah rasa nak fitammmmmmmmm!!!
Patot lah bile tengok muke kat cermin nampak cam kembang semacam.. tapi tetap nak sedapkan hati mungkin cermin dok mengejek aku jek! haha... tapi apa boleh buat... kalau ade baby dlm perot then bertambah berat badan ok lah jugak kannn.. nie tak.. lemak yg lebih nya pun! hehe.. tapi dah lama tak put on weight.. so bile dah naik nie terasa seperti diri dah semakin tua dan tua yg mana sistem badan dah semakin lemah! huhu...  dah lah aku nie pemalassss nak mamm utk buat exercise! haishh.. not good betol lah utk kesihatan... I really need to do some work out lah.. bukan utk nak kurus pun.. tapi nak maintain our body fitness and also demi kesihatan dlm jangka masa panjang!  semoga azam nie dpt ditunaikan mulai tahun hadapan! T___T

Dia tak pernah kata aku gemuk.. tapi bile kat klinik dr. marsita dia tahu berat badan aku naik lagi 2 kg... kuang asam tak kuang asam dia boleh ngan slumber panggil aku BUDAK GEMUK! terussss berair mata aku sebab sedih tauu!! Okkk.. lepas nie budak gemuk lancarkan kempen mogok.. budak gemuk takmo masak dahhh!  biar budak berlagak macho nie kuruss cam Hang Kebun balik! muahahahhaa.. :p

Giler lama melepak kat klinik Dr. Marsita... aku sampai klinik around maghrib.. then dlm kol 11:30 malam baru dpt jumpa doctor..  tapi itu lah my beloved Dr. Marsita.. sampai pukul 2 pagi pun klinik dia masih ade pesakit yg sanggup dan gigih menanti giliran utk bertemu dengan nya!  Ini saja dah membuktikan yg kalau doktor tu berkredibiliti tinggi.. around the clock, patient tetap sanggup dan sabar menanti gilirannn masing²!

And alhamdulillah.. my condition after checkup.. semuanya dlm berkeadaan baik!  banyak ilmu yg aku perolehi dari Dr. Marsita.. rasa sgt berbaloi & worth it bayar her consultation fees!  Serious cam tak sabar nak preggy lagi.. tapi kene tunggu pada masa yg sesuai baru boleh ON kembali! hehehe..

Disebabkan ade harta yg perlu aku collect dari Cik Mek nie... so malam tu sementara menunggu giliran aku berjumpa ngan Dr.Marsita.. sempat lah kiteorg dinner di Secret Recipe dan kemudian sambung supper di kedai mamak pulak!  gambar nie kiteorg snap kat kedai mamak.. kalau duduk kat SR camgini ngan air suam je penuh satu meja.. confirm kene halau lama dah! haha... anyway, thanks beb for coming! :) *pic by Ina*
Btw, kalau aku masih pregnant skg nie... usia kandungan aku dah pun menjangkau usia lebih kurang 19 minggu...  agaknya camne lah rupa aku kan? selalu berangan dan imagine rupa diri sendiri bile perot dah besar! hehehe..  takpe... insyallah satu hari nanti masanya akan tiba jua!  at this moment I'm happy and blessed with what I have! (:


10 comments:

mama tisya said...

neena tgi tkpe berisi skit...kita ni slalu outstation mkn aje lg bertambah berat...tp kalo tk mkn rugi..rezeki jgn ditolak..hehehe

Anum said...

comel apa sis

PinKy MoMMa said...

neena tetap neena yang gorjez..jgn risau..

tapiii kite pun tgh nak diet..penghalang terbesar adalah hubby sbb dapat hubby yang suka makan..nak makan,berteman pulak tu.. aihh!

jom la neena kite kurus sesama..ajak mek na skali hukhukhuk

ieza ashaari said...

za susah sgt nk gemuk.. huhu.. xper, nanti ada rezeki.. kita doa sama2.. kdg za pun imagine perut besar.. hihi..

InaAchik said...

babe, dah roger dr mashita ko blom tanya soklan cepu cemas ni? sebab aku face prob yg sama after d&c. ayooooooo~~~ stress tau. ni rasa nk gi makan2 lagi nih! hahahahaa...

Unknown said...

aiseh...x nampak gemuk pun...tu berat batu kat tudung tu je tu....rileks2...

Zayani Zulkiffli said...

sabar and keep trying kak ! :)

Yana@Nana said...

Salam kak neena.. yana Bw sini.... tak mau sedih2 okey.. rezeki sentiasa ada... In sha Allah ada nanti..

eZmALiZa said...

tapi kite tgk kak neena maintain gorjes. makin gorjes lepas berhijab ni. bukan nak sedapkan hati, tapi ni ikhlas dari hati.. :)

belum ada rezeki kak neena.. takpe, bukan tak boleh langsung..cuma Allah lebih sayangkan dia.. baby kak neena tunggu mama n papa dia di pintu syurga :)

ak yuyunz said...

ha tu la neena.. i pon perasan jugak. tapi takpe suami sayang hehe..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails