COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, December 6, 2012

Saya Sangat Suke Air Susu Yang Ini!


Saya seorang penagih tegar air susu! 

Tapi masalahnya bukan air susu kambing atau pun susu lembu ataupun susu anmum! 

Saya adelah seorang penagih tegar kepada air susu Kacang Soya!!!

Dah minum punyer banyak.. tak jugak aku bertukar menjadi cerah bak air soya nie!


Tapi kalau aku pregnant... confirm anak aku keluar seputih salju air soya nie kan?


Ohhh.. Tetiba teringat kat my Mawaddah Cinta! T___T


Selamat pagi kepada anda semua! 

11 comments:

QasehnyaRania said...

hihi..
morning :D

AIN NAZRI said...

tapikan kak neena ada kengkawan yang kata, masa early preggy tu kurgkan air soya sbb tuk elak kulit anak jadi super duper sensitif.. nanti nyamuk singgah pon dah merah bagai apa + senang kena ruam2 + alergi..
ain pon suka minum air soya.. masa preggy dah 7 bulan ++ ain minum soya without sugar beli kat tempat org buat soya.. pastu kalau nak gebu n kulit chantek makan laa keju banyak2.. nyummyyyy

Muja.. said...

tapi kan neena, ada info bg tau x elok mnm soya byk2..

amaniammar said...

pengetahuan kecil sya...better minum nonGMO soy bean...
for lil baby skin ...sms pregy perbanyakan mknan sunnah...terutama Delima n Kurma..

mudahan dpt bantu...segala pro n kontra ttg soy bean nonGMO leh minta Googleman terjemahkan...

tq

Rinna said...

Sama ler ngan akak peminat gak ngan air soya gini.. :)

Unknown said...

kak, fira penghidap endometriosis dan soya adalah musuh ketat untuk penghidapnya, orang yang ada cyst pun sama, soya umpama baja untuk cyst.... so fira tak makan dah lama produk berasaskan soya kak, terutama tempe....

Anonymous said...

amboiii ni kes mengidam ke apa nie? :)

*SiRibenMerah said...

selamat pagi neena chantek... minum soya byk2 pon tak bagus sgt yek.. hehehehe~

mrs kayrul said...

tak suka minum susu...klu soya boleh lagi la

Mimy Hamid said...

masa pregnant aku elakkan minum soya..lagi aku scan dah tau baby boy...doktor tak bagi ...soya ni ada sejenis bahan hormon yang menjejaskan kelelakian boleh jadi lelaki lembut..wallahualam....aku tahan je nak minum soya....baby girl lak senang alergik kulit...mmg putih tapi kulit ekzema..ini pengalaman adik bongsu aku..punya la nak anak putih...asik makan soya hasil bila lahir kulit dia sensitif...kena pakai emas je...

Arni said...

Soya tak bagus sangat sebenarnya. Ada serdak halus yg akan.masuk ke buah pinggang. Pakar pemakanan yg beritahu ni. Cuba elakkan. Saya punsuka dulu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails