COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, December 19, 2012

Hajat Yang Tak Kesampaian @ Impiana Private Villas Kata Noi, Phuket!

Dalam aku excited ke sini.. end up ade jugak hajat aku yg tak kesampaian! uhukk.. uhukk...

Hajat apa yg tak kesampaian tu? meh nak citerr...

Lepas Zohor.. kiteorg keluar dari villla utk buat lawatan rasmi ke kawasan sekitar Impiana Private Villas Kata Noi, Phuket nie!  Walaupun dah tahu yg kawasan resort nie ciputt jer sbb ianya terletak di atas kawasan cliff / tebing batuan yg curam...  tapi memang aku ngan en.teman suke jugak nak explore jugak kawasan sekitar!

DSC_8449 copy
nie laluan keluar masuk ke Deluxe Pool Suite kiteorg!  sampai kat T junction tu belok kiri.. pastu turun a few anak tangga lagi baru lah sampai ke villa kami!

DSC_8421 copy
walaupun dah visit laman courtyard nie waktu check in.. tapi tetap nak amik gambar lagi dan lagi sbb suke tengok rumput yg bersih dan terjaga kat sini!

DSC_8425 copy
nie laluan keluar masuk ke bilik² Villa di sebelah kiri resort.. bilik aku tadi belah kanan resort.. yg kat belakang aku tu adelah Lobby hotel.. 

DSC_8423 copy
side sini terletak nya Family Villa!  then, kami menyusuri lagi anak tangga kat sini tuk sampai ke bawah nun!

DSC_8434 copy
tapi malangnya harapan ku tak kesampaian utk menyusuri anak tangga yg berada nunnn di bawah sana!  aku  nak duduk di gigi air laut yg berwarna biru turquoise itu! aku nak main celup² kaki ku ke dalam air laut yg jernih ituuu!! huuuwwwaaaaa!!!!  serious sedih & sentapp nak mammmmm tauuu sbb tak sampai hajaat nak berjimba kat bawahh sinunn!!! :(

DSC_8435 copy
nak tahu kenapa aku tak dpt nak ke bawah curam batu ni?  sbb laluan anak tangga utk ke tepi tebing batu nie ditutup coz diaorg tengah buat kerja² baik pulih! aaarrrrggggghhh!! asal dlm banyak² hari.. ko pilih nak buat kerja ubah suai time aku dtg ke sini? ke aku yg salah pilih hari?? no no no.. aku tak salah pilih hari sbb cuaca TERrrsangat lah cantikkk time aku pegi nie.. serious aku sendiri terkesimaa ngan cuaca pada hari pertama aku disini! langit sgt cerah lantas memberikan satu panorama yg menakjubkan!  tapi hakikatnya hati tetap sedih sbb dah budget boleh amik gambarr kat bawah niee! uhukkk.. uhukkk.. mencikk tau!


end up duduk je lah kat atas nie sambil menikmati panorama nan indah! dlm hati sentap tapi tetap gigih mengukir senyuman! terfikir jugak.. entah akan dtg lagi ke tempat ini atau tidakk.. jawapan nya lebih kepada tidakk sbb kan dah ckp hari tu yg percutian nie ala-ala VIP.. so tak sanggup nak ulang banyak kali! T___T

Anyway, takpe lah.. kene redha yg bukan rezeki aku utk ke bawah tu.. tapi korang kalau ke sini.. make sure check out for that laluan anak tangga yea! rugi kalau korang tak turun ke situ utk amik gambar! nanti kalau dah ade gambar.. jgn lupa tayang kat aku utk bikin aku jeles sama kamu! heh!


DSC_8430 copy
Kebetulan time kiteorg tengah tinjau permandangan dari sini.. ade lady housekeeping yg tengah bersihkan one of the villa.. so harus lah mintak tolong dia snapkan gambo!

DSC_8432 copy
nasib baik lah dia buat glass wall kat sini.. dpt lah jugak amik gambar ala² berada di bawah nun! 

DSC_8438 copy
Baik hati pulak si housekeeping lady tu.. dia siap kasik kiteorg masuk & tinjau suasana bilik Grand Pool Suite yg baru lepas dia bersihkan!  dia offer kot lah kiteorg nak amik gambar bilik nie.. alah.. takat amik gambar je buat apa kata hati aku.. kalau bagi duduk terus baru lah ohsem posum! muahahaha... but basically villa Grand nie kire satu ranking atas dari villa Deluxe yg kiteorg stay tu!  as I said earlier... bile lagi tinggi ranking nya.. harus lah bilik nya pun lagi luas kebesarannya!

DSC_8439 copy
and of coz the pool size pun lagi besar!

DSC_8441 copy
view dari private pool Grand Villa nie kire ok not bad jugak lah!  kalau duduk sini boleh nampak Pantai Kata Noi!  kiteorg tak sempat pun nak turun ke pantai tu sbb asyik dok leka spent time dlm villa je! hehehe..

DSC_8433 copy
btw, nampak tak kat belah sana tu ade lagi satu resort on the cliff!  yg tu kalau tak salah aku The Shore Katathani!  Resort nie pun awesome jugak tau..  aku memula waktu survey memang cam nak stay kat situ.. tapi dia takde buat offer lah plak.. harga utk seaview pool villa mahall derr.. so abaikan lah!

DSC_8442 copy
selepas letih berpanasan.. lagi tragis bile hajat nak ke tepi pantai yg bercuram tak kesampaian.. moh lah kite pulang ke Villa kite semula!  tapi waktu lalu kat depan Lobby hotel nie.. one of the staff offer nak minum cold water tak?  wahh cam ko tahu² je aku tengah haus kan! soo apa lagi harus lah kata YES! haha.. dpt lah minum sambil hilangkan peluh yg menitik disini!  serious suke ngan concept hotel nie memang dia layan ko bak VIP tau! ko nak apa ckp jer.. insyallah selagi diaorg boleh tunaikan diaorg akan tunaikan!  in fact yg ko tak mintak pun dia nak bagi cam contoh air nie lah! hehe.. walaupun sekadar air kosong dan bukannye dia bagi air juice.. tapi aku still appreciate cara diaorg layan kite as their special in house guest!

DSC_8417 copy
en.teman suke bebenor ngan laluan nie.. asyik lah suruh aku pose! dia kata laluan nie cantik coz nampak cam ala² kat overseas! ehh.. aku kata memang kite kat overseas pun nie! haha. tapi maksud dia tu adelah overseas like Europe country hoke!  oh.. btw, my jumpsuit from OHB!  aku beli lamaaa dah and ni baru melaram!

DSC_8446 copy
and hijab from Al-Humaira!  Dah jom kite pulang ke Villa!

Next aktiviti akan bersambung selepas ini yea! ;)


10 comments:

Wawa said...

cantiknyeee!!berapa semalam??

shuhadah Zainol said...

cantik!! suka jumpsuit tu...

mama tisya said...

kalo dpt posing kt nun jauh kt bwh tu lg happening ye...tp tkde rezeki neena nk celup2 kaki..tp cantik viewnye

-iLLa- said...

cantiknya view..

suwara entertainment said...

siyes cantik!!! jernih sejernih jernihnya lautan itu. xpelah sis, xde rezeki nak main2 air kt bwh tu. next time bole dtg lg :)

Gieyana said...

bestnher..cantik..hopefully one day leh smpai sini...:-)

Dee said...

serious bestnya neena..x cukup duit nak gi europe boleh je gi sini and duduk ala2 VIP..huhu..

La Cocca Di Papa' said...

hello, dilarang pijak rumput hokeh!

Unknown said...

subhanallah cantiknya..knur pn nak pegi jgaklah sana one day :)

Unknown said...

subhanallah..:D.. dah sampai sana pun dah best dah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails