COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, June 13, 2016

Hina Sangat Ker Berbuka Dengan Hanya 1 Hidangan Juadah?


Siapa yg follow IG & FB aku tahu lah apakah kisah yg aku nak cerita kan nie!


Untitled

Motipp nak bagi comment camgitu kat IG acikkk??? Ok to be honestly aku rasa aku takde lah nak amik serious sgt seandainya aku dpt comment camgini dari org yg aku kenal sebenarnya! Tapi bile komen nie dtg dari someone yg not even follow your IG.. tapi tetiba dia boleh comment camgitu.. owh aku sgt kepelikkan.. apakah motipp yg cuba dia nak sampaikan!


Dah lah tak bagi salam… cara bagi komen tu memang seriously like very rudeeeeeeeee lah to me! Aku bile dpt comment tu.. terus cecepat stalk IG dia.. and tengok ya ampunnn.. patot lah dia kecamm aku.. she’s a truly food lover kekdahnya! Memang IG dia mewah dgn makanan lah senang citer…. Hahaa.. so bile dia tengok lauk aku berbuka hanyalah sambal ikan bilis & telor goreng kicap sahaja.. maybe dia terkejot lah kot.. lantas dia pun memberi komen yg dlm bahasa kasar nya berbunyik begini --- memang jahanam lah lelaki yg kawin ngan aku sebab dasar pemalas nak masak! Hahahahaa…


Aku lepas baca komen tu terus bagitahu en.teman pasal komen kat IG aku tu and sambil2 tu aku tanyer betol ke dia sedih and menangis tanpa aku ketahui bile aku masak lauk2 simple nie? tanpa berlengah en. Teman terus tembak satu soalan in reply to her comment at my IG! Dlm tempoh beberapa saat lepas en.teman tanyer soalan tu.. terus dia private kan IG dia! Maybe dia dah baca reply komen dari en.teman tu and baru dia tersedar yg aku nie dah berlakik kekdahnya kot! Ahahhaa..


Nasib bulan puasa.. so sifat sabar aku menebal skit so aku malas nak layan komen dia kat IG aku tu.. aku biarkan en.teman yg jalankan tanggungjawab dia! hihi.. tapi aku dah be prepared jugak dah kalau dia balas komen2 kami lakik binik tu memang aku rasa dia kene bersiap sedia utk dengar kuliah subuh dari aku gamaknya nanti! ahahaha… but alhamdulillah laa.. cik adik tu hanya mendiamkan diri.. after a while aku tengok cik adik food lover tu dah open back her IG account.. ok laa.. ikut suka hati ko lah dik! Cuma satu lah akak nak bagi nasihat nie.. dengar baik2 okk!


Kite nie kalau tak kenal org.. kite kene jaga adab kite dlm berkomunikasi! Situasi nya sgt berbeza tau kalau kite saling kenal mengenali antara satu sama yg lain.. kalau org yg kite kenal.. dia bagi komen2 camgitu.. kite akan rasa seperti kawan2 kite tu bergurau ngan kite.. tapi kalau org yg kite tak kenal.. bagi komen terjahan camgitu.. secara automatic memang aura sensitive dan negative yg akan timbul! So jgn pandang hal2 macam nie suatu perkara yg remeh temeh sbb ianya boleh menjejaskan ukhwah kite sesame manusia!


Tapi perihal macam nie aku memang dah notice lama dah.. especially kat ruangan media social.! Its is really sad laa to see ade segelintir org2 kite nie yg create their social media account dgn hanya bertujuan utk memberikan komen2 yg entahapaapaentah dekat social media org lain! Adoyaii.. tak paham Acikk tau.. why laa nak jadik bad stalker.. lepas tu nak hentam org sana org sini yg tak kacau pun hidup you ollzz pun! Why why?? Tell me why! Ahaha..


Yang lagi sadisss tu bile pompuan > melayu > islam > bertudung yg dok buat kerja2 nie.. haihh.. sedih tol la! Apa yg syok nya buat kerja2 camgitu eh? Kenapa nak jadik negatifffffff sangat? Kenapa nak carik pasal kat media social org lain??? Kite ade social media kite sendiri.. so update lah rasa ketidakpuasan hati tu kat media social kite sendiri… kan ke lebih afdal kalau buat mcm tu! apa yg kite tengok.. kite tak puas hati.. sila merempan kat wall sendiri!


Tak perlu lah rasanya nak hentam kat media social org lain.! Bile kite boleh bagi komen kat social media org lain.. Itu bermakna kite ade media social kite sendiri.. so gunakan media social kite tuuu seadanya! Kalau kite tak suke dgn apa yg kite nampak.. kite rasa kite nak merempan.. so kite tulis lah kat social media kite tu sendiri! Jangan lah pulak kite gi buat taik kat media social org lain.. not good lah like that!


Lagi tak boleh nak hadam jenis spesis manusia yg dia ade account social media.. tapi dia tak pernah update apa2 kat dia punyer social media tapi dia dok sibuk bagi negative feedback kat social media org lain! Haihhh.. dah kenapa camgitu?? Aku boleh terima kalau ade social media.. tapi tak penah update apa2 kat media social sendiri sebab dia adelah stalker baik! Stalker baik nie aku dah penah ckp dulu.. stalker baik nie jenis dia suke stalk org lain punyer social media tapi dia tak bersuara pun.. dia follow jerrr org2 yg dia suka nak follow di ruangan media social ni!


Macam aku share Hanya 1 Juadah Berbuka Puasa di bulan Ramadhan nie sebab honestly aku ngan lakik aku jenis suke makan satu jenis lauk at one time! Kiteorg memang jenis yg suke makan lauk yg simple and kiteorg memang boleh berlawan-lawan tambah nasik dgn satu lauk yg terlalu simple tu! yea.. aku tahu.. maybe ade segelintir org yg suke makan, diaorg jadik tak lalu nak makan kalau lauk terlalu simple.. ade org dia kene lauk penuh satu meja barulah diaorg jadik berselera nak makan! Pasal tu selara dan citarasa nie sesungguhnya sgt lah subjective! Pasal tu aku tak penah pun nak kecamm org yg makan banyak2 menu.. itu hak individu.. aku buat hanya 1 juadah berbuka puasa tu utk diri aku.. bukan nak suruh org lain ikut aku.. kalau org nak ikut.. itu terpulang lah.. apa pun yg aku share kat media social aku… tang yg mana korang rasa baik tu amik laa.. yg mana korang rasa tak baik tu sila abaikan jer lah yer!


Ok.. hari tu aku dah share menu berbuka puasa aku utk Ramadhan pertama dan kedua kan? so utk Ramadhan yg ketiga.. ini lah juadahnya…


Untitled

Kuah gulai lemak cili api udang yg di masak pada 2 ramadhan masih ade lebih.. tapi udang nya dah abis.. ahaha.. since kuah gorjes masih ade lagi… so jgn membazir.. lagi pun aku ngan en.teman memang suke makan kuah yg di perangat-perangat! Hehehe.. so pada 3 Ramadhan kami laik binik berbuka dgn gulai lemak telor nie plak! Alhamdulillah.. licinnnn!


Untitled

Masuk 4 Ramadhan, aku masak Nasi Goreng Tomyam Ayam Pedas! Kuih muih dan murtabak tu aku beli dari Pasar Ramadhan jer!


Untitled

On 5 Ramadhan, nasik goreng tom yam ayam masih ade balance.. so kite bedal lagi sekali nasik goreng marvelous nie bersama dgn sirap tembikai yg aku cincang2 sendiri kat umah! Hehehe.. kuih macam biasa dari Pasar Ramadhan!


Untitled

Pada Ramadhan ke 6.. sedang sibuk bersilat kat dapur nak masak juadah berbuka puasa.. ade customer msg ckp nak COD 2 helai tudung halfmoon Kamilia! Alhamdulillah.. rezeki nak berbuka puasa.. customer harus di utamakan… lauk lambat masak pun takpe.. hihi..


Untitled

Dlm kelam kelibut.. alhamdulillah.. siap jugak Hanya 1 Juadah Berbuka utk Ramadhan ke-6.. Kari Sotong Mamak Sytle in the house yo!


Untitled

7 Ramadhan - ni juadah berbuka semalam.. sotong dah abis.. tapi kuah kari gorjes masih ade lagi.. so kite duet kan dia dgn Sambal Kentang Ikan BIlis Kacang! Actually plan asal nya aku nak beli ikan then aku nak grill kan ikan tu tuk di makan dgn balance kuah kari tu.. tapi en.teman gi beli sambal kentang tu dekat kedai Mesra Petronas! Not bad lah sambal kentang tu.. sedappp!!! So since en.teman dah beli sambal kentang tu.. tak jadik lah aku nak beli ikan.. en.teman kata.. since dia dah teringin nak makan sambal kentang tu.. so tak yah lah aku susah2 nak grill ikan segala lagi dahh.. dia suruh aku berehat dari memasak semalam! Alalalala.. sweeett sgt lakik I nie tauuu.. rasanya skg nie bukan en.teman yg menangis dpt binik macam aku.. tapi aku yg menangis dpt lakik mcm en.teman sebab senang sgt jaga makan pakai dia yg tak banyak kerenah nie.. ciaa.. ciaaa.. ciaaaa! :p Owh penggat pisang tu aku masak sendiri semalam.. kejap jer masak pengat pisang tu… sambil berbuka pun boleh masak! Ahahaa..


Macam aku kalau masak memang suke masak lebih skit.. at least boleh makan utk dua hari.. silap haribulan boleh cecah sampai 3 hari.. ahaha.. sedapp makan lauk perangat.. lagi perangat.. lagi sedap rasa dia! Actually kuah kari tu ade lebih lagi sebenarnya.. tapi aku frozen kan dia dulu.. esok2 kot terdesak takde lauk.. aku defroze kan dia boleh makan ngan telor jer! Hehe.. so as for today dah masuk Ramadhan ke 8 nie.. aku masak lauk lain pulak.. sudah semestinya lauk favorite aku ngan en.teman jugak lah kann.. ahhaa.. ok nanti up kat post entry yg lain pulak lah!


Oh btw, sesiapa yg berminat nak beli tudung sarung express ERYNA & tudung halfmoon Kamilia dari koleksi Naazneen Faiqa by NeenaAnuar.. sila buat order korang secepat yg mungkin ye sebab ade color yg dah sold out tau.. ade yg whatsapp Kak Neen teriak kesedihan sebab color yg dikehendaki itu dah pun sold out! Huhu… lepas tu tanyer Kak Neen restock lagi tak? sorry kesayangan semuaa.. Kak Neen punyer produk takde system restock sebab Kak Neen nak kekalkan dia punyer exclusivity! Kak Neen tak nak restock dan restock sebab nanti kalau ramai yg pakai nampak merata-rata org pakai tudung yg sama macam kite pakai kan? so pasal tu lah Kak Neen tak restock koleksi tudung2 yg dah sold out!


Header FB (Half Moon Kamilia)

Header FB 2 (Half Moon Kamilia)

HARGA TUDUNG HALFMOON SHAWL KAMILIA-X – RM55.90/pc (exclude postage)


Header FB (Half Moon Kamilia Plain)

Header FB 2 (Half Moon Kamilia Plain)

HARGA TUDUNG HALFMOON SHAWL KAMILIA-plain – RM39.90/pc (exclude postage)


Haa.. nampak takk.. 2 color tu dah pun sold out! Color Magenta dah tinggal 1 last piece sgk nie .. siapa cepat dia dapat ok! Color2 lain pun sedang bersaing sesama sendiri utk mengSoldOut kan diri masing2… hahhaa..


Kot ade yg tak pandai nak pakai tudung halfmoon macam Kak Neen pakai nie? jgn risau. Sgt sgttt cara memakai nyer.. sila layan video tutorial khas buat korang kat bawah nie yer!



Seee.. senang kann??? Tak caya.. tengok testimony nie!


Untitled

Untitled

Yang sorang customer tu mula2 order sehelai jer dulu tudung Kamilia sebagai percubaan.. sekali dah try.. terus after few day repeat order lagi 2 helai tudung Kamilia! Hehehe..


Header FB (Express Eryna)

Header FB 2 (Express Eryna)

HARGA TUDUNG SARUNG EXPRESS ERYNA – RM38.90/pc (exclude postage)


Alhamdulillah.. sambutan sentiasa hangat utk tudung sarung express… so 2 color tu pun dah sold out yer… now tinggal 3 color tu jer yg masih available skg nie utk korang grab! Tudung Eryna nie memang best material dia.. korang tak perlu pakai pin di bawah dagu tau.. sarung jer dah terletak kat muka.. Lepas beberapa kali cucian material cotton denim nie dia akan mengembang skit.. but yet korang tak perlu pakai pin di bawah dagu… kalau mula2 pakai memang rasa ketatt skit laa.. biasalah barang baru semua pun ketat sebab masih fresh kan! hahaha..


So guys jgn tunggu lagi… korang dah dpt bantuan duit raya kan?? eh duit BRIM pun dah dpt kan??? haaa... So apa lagi.. tak yah nak tunggu gaji.. sebab stock tudung Kak Neen nie tak leh nak ditunggu-tunggu.. konsep dia sapa bayar dulu dia dpt dulu laa.. ahhahaa… S


Sila Whatsapp Kak Neen di 019-3769459 / email me at naazneenfaiqa@gmail.com dgn kadar segera ya! :D

17 comments:

IracyHelianthus said...

takpelaa kak neen. Dia tak faham kot apa yg kak neen nak sampaikan. Yg saya fhm, kak neen nak minimizekan pembaziran makanan. Kalau diberikan fakta, pihak berkuasa tempatan memang pernah keluarkan kenyataan sampah bulan ramadhan adalah tertinggi berbanding bulan bulan lain - Waniey Rahimi

Aini said...

Tolong ye, sedap gila telur kicap tu. telur kicap tu pun mmg kegemaran kami laki bini. Diet pun boleh musnah kalau malam laki request nak telur kicap tu, dgn sy sekali terjebak makan malam sebb x tahan..haha

BaTiK_PiNk said...

Sengal mana yang komen mcm otak tertinggal kat dalam toilet rumah tu? Perangai PPRT sangat....org lain ok je makan berbuka dengan satu lauk? Kak Neena...saya pun jenis masak 1-2 lauk simple je masa bulan ramadhan. Kalau ikut lapar, memang la macam-macam nak makan tapi buat apa membazir? Jadi pengganti setan masa bulan ramadhan ni?? Laki saya pun saya dah train makan menu simple-simple je, asalkan kenyang alas perut...bukan mentedarah macam setan. Isk geram plak org komen macam tu...

MasReena said...

Kak neen bagi saya idea utk masak lauk! esp balance kuah gulai / kari tu boleh pecahkan telur kan buat lauk... bukan apa saya ni duduk sorang, leceh nak masak hari-hari. Idea kak neen ni boleh menyenangkan saya! Tq kak!

Anis Azalea said...

Rilekla kan kita makan berjimat bulan tak mampu tapi tu je perut mampu nak hadam. Aku pun satu hari satu lauk je sebab laki aku pun cakap takyaj masak banyak2. Aku memang malas nak share kat social media gambar2 aku masak hahaha sebab ringkas2 je. Yang penting jaga perut laki dan dia happy. Lalalala...

Iza Izyani said...

beli lauk byk2 pun buat apa.. bila hasilnya ke tong sampah juga...

ok je lauk tu.. kdg2 tekak jemu makan makanan sedap... nk tukar selera...

sy pun sdg berkira2 nk makan sambal sardin.. tambah lg dgn ikan kering ke.. dh jemu x tau nk makan apa.. hehehhe..

yana2605 said...

saya laki bini pn lebih prefer satu or dua lauk jer berbuka..tak lalu mkn lebih2 tp sy jenis tak brapa mkn lauk perangat byk2 kali..sy 2 kali jer cukup tp husband jenis yg tak kisah beberapa kali pn janji jgn membazir..tue yg sy klu msk suka cukup2 jer..huhuh supaya tak simpan lama sgt..pernah tak larat sgt sy dan suami berbuka mkn lauk telor dadar dgn kicap jer..pemalas sgt kah sy??hahahah suami sy ok jer..siap telor tu dia yg msakkan..

CIK PUAN TIPAH said...

Tak pe...kita sama. Buka puasa hanya 1 lauk sahaja dan 1 sayur sahaja. Alhamdullilah..itu pun boleh dibawa sampai sahur. Ngam2 jer habis. Nikmat hidup ni bukan lah pada banyak jenis lauk dan mahalnya makanan tetapi lebih kepada yg sedap dan memenuhi selera kita.

syawalsimpsons said...

salam sis...soya sini...selama ni soya stalk N silent reader je blog, FB , IG sis...tapi kali ni terpanggil utk komen untuk entry ni..maksudnya en asbeen soya pon nangis la dpt binik mcm soya, sebab soya pon suke masak simple2..mmm..lahai itu org, berkata2 tanpa berfikir dahulu...sabar la sis...org ni kadang kala bukan boleh tgk kita senang, senang pon susah, susah pon org berkata2...tp i adore u sis...keep it up...

Mamak Celup Tepung said...

Salam perkenalan Kak Neen gorjes! saya pembaca tegar dan berkeadaan senyap. But i have to agree with you one 1 juadah berbuka tu. Sesungguhnya masak teloq goreng kicap tu la makanan paling nikmat dalam dunia hahahaha. And what is wrong with having 1 juadah berbuka ja? hahahha kenyang pun kenyang.

ita citot said...

Ya Allah... Ape ke sedap sangat tengok lemak telor tu kak neen oiii! Dah la gambar terpampang besaq dia saja. Haduilaaa... tertelan telan ailio. Huhuhu... Kuih tu comel je tgk. Hehehee.. Beli ngam je utk dua org. Bagus lah kak neen, tak membazir =)

ayukhairy said...

salam perkenalan neena,

hi...

baru juga follow blog ni..
so tergerak gak nak komen pasal post ni..

dasat betul si pengkomen tu ya..

btw, menu yang neena masak tu walaupun SIMPLE, tapi menyelerakan OK..

suka je makan2 macam tu..

#WalaupunHakikatnyaMasihTakDapatLagiLaNakBuatMacamTuTimeBerbuka

sebab anak2 saya agak cerewet sikit bila time berbuka..

kena ada menu2 feveret diaorang termasuklah hat ayah budak2 ni juga..

so, biasa menu simple2 macam tu akan jadi time SAHUR..

^_^

Cici said...

hi Kak Neen. kita pun pernah dapat komen verbally macam tu dari opismate. sebab kita selalu bawak lunchbox and satu lauk je. dah memang jenis tak kuat makan , nak buat mcm mana. dia kata kalau dia tak boleh lah makan satu lauk, kena ada 2 lauk, 1 sayur 1 dessert. kalau bapak dia nampak pun bapak dia akan cakap "wahh we so poor eat like this blabla"

kita geram jugak tapi lantak dia lah. tekak memasing. duit memasing. kita boleh makan plain rice saja tanpa lauk >,< janji perut tak masuk angin

Monamie said...

nak resipi dan cara buat nasi grg tomyam tu pls kakak cantik!

bella hamzah said...

Takpe masak simple2 je kak neen bulan puasa ni kita banyak kan amal ibadah bukan banyakkan makan kan kan.

Tak elok membazir.Kalau bulan lain ada syaiton hasut suruh membazir.Kalau bulan puasa pon kita membazir maknanya kita pon ikut jejak syaiton sbb bulan puasa syaiton kne ikat.

Dunia Mommy Comel said...

Abaikan jela kak. nama pun manusia .. memang suka keji orang macam diorg bagus sgt. buat xtau sudah jnji apa yang masuk kat badan kita adalah rezeki yg halal lagi penuh dengan ikhlas dan kasih syg.. sy masakkan lauk kat en asben dan 10 hari puasa tolah 7 hari sbb dlm tempoh pantang aritu. ayam goreng simple sama kicah bawang je. pahtu sawi masak sayur air je.. simple tapi bertambah sebab keihlasan n kasih syg.. gittewww..

Unknown said...

kita jgn rasa pelik bila ada org yg tak duk senang dengan kita...mmg terok la hater tu.... kalo ikut kan dari kata2 nye itu seerti dgn kehidupan kita lebih aman damai dari dia... luaran dia nmpk je best2 mewah2 tapi hari nye berkecamuk plus tak bersih a.k.a berkarat hitam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails