COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, June 17, 2016

Dalam atau Cetek Air Laut di Water Villa Tu? – Day 4 @ Water Villa Centara Ras Fushi Maldives!


Haha.. ramai pulak yg bertanyer pasal tahap kedalaman air laut kat area water villa yg ku mandi tuu.. maybe sebab korang nampak kiteorg mandi sambil boleh berdiri disitu kan??? hihi.. ok jap lagi I story youuuu...


1-IMG_4608 copy

Dah masuk hari keempat di kepulauan Maldives... tapi hari ketiga di Water Villa Centara Ras Fushi Maldives nie!


2-IMG_4255 copy

Setiap pagi akan nampak view ohsem camgini dari atas katil! kalau lah bilik tido aku camgini view dia.. mau tetiap hari lambat pegi keje! Ahaha..


3-IMG_4254 copy

Acara wajib buat setiap pagi ketika aku bercuti disini.. bukak pintu sliding door water villa.. and then aku akan berdiri kat sundeck nie utk menghirup udara segarrrr sambil menikmati keindahan alam semulajadi yg super ohsem ini!


4-IMG_4579 copy

Berdiri kat sundeck... toleh kiri nampak villa jiran tetangga! Ahaha.. tapi takde sorang pun kat luar.. maybe masih tido or dah pegi breakfast or dah pegi ke mana2 lah tu!


5A-IMG_4577 copy

5B-IMG_5768 copy

Burung paling famous kat Maldives.. aku rasa hampir di setiap resort kat Maldives nie ade burung nie lah gamaknya! Dulu aku pegi Club Med Maldives pun jumpa burung nie... hehe..


6-IMG_4615 copy

Then toleh kanan pulak.. tengok view nie!


7-IMG_5765 copy

Then pandang bawah.. nampak ikan sedang berenang-renang kegembiraaan!


8-IMG_5752 copy

Aku campak skit roti kat ikan.. ehh sombong plak ikan nie... tak nak breakfast roti eh? Hehehe..



Indah gilerrr suasana pagi kat sini.. sgt tenang dan mendamaikan... huuwwwaaa.. rinduu laaaaaaaaaaaaaaa!


10-G0410608 copy

Macam biasa pagi kene pegi breakfast dulu kat the Ocean Restaurant.. sesiap pakai baju mandi dah nie sebab nak pegi mandi kat area pantai pulak lepas breakfast nanti! Hehe..


11-G0430610 copy

Boleh panggil buggy for pickup from your villa... tapi tak cool lah nak berbuggy duduk sini.. semua guess akan jalan kaki jer... lebih santai dan boleh menikmati permandangan yg indahhh di sekeliling kitew!


12-GOPR0587 copy

Lepas breakfast.. kiteorg terus ke pantai nie...


13-G1140688 copy

Sebab kat sini ade baby shark! So boleh main2 ngan dia kat sini.. giler jinakk.. tapi jinak2 merpati jer lah! Ahahah


14-G1120684 copy

Lepas tu kiteog nak lepak kat pondok di tengah lautan tu! Geramm jer tengokkk dia duduk comel kat situ! Hehehe..


15-G2650848 copy

Actually this part of the Waves Pool Bar!


16-G1000672 copy

So kite boleh order air... or nak lunch kat sini pun boleh utk lepak kat sini!


17-G1010673 copy

Tapi sorry.. kiteorg takde lah order apa2..


18-G1030675 copy

Coz kiteorg just nak lepak2 utk amik gambor aje! Ahahaahahaha...


19-G1050677 copy

Jenuh gak kiteorg tunggu tempat nie free.. setiap kali nak ke sini.. setiap kali tu lah asyik nampak ade org yg melepak kat disini.. so kene tunggu betol2 free baru best nak meroyan kat sini! Hehee..


20-G1090681 copy

Sukeee laaa tempat nie! excited tengok sbb ade pondok di tengah lautan gituuu!


21-G1100682 copy

Mesti korang nak tahu tak dalam ke tempat nie?? Jawapan dia tak lah dalam mana.. kalau korang lagi rendah dari aku memang boleh tahan dalam lah utk korang kottt.. tapi utk taraf ketinggian aku nie.. kire memang takde lah sampai kaki tak pijak pasir dasar laut tuhh... ketinggian air dia lebih kurang kat paras dada aku lah.. tapi kalau korang tanyer.. tak takot ke tetiba air pasang and tempat nie boleh tenggelam??? Jawapan dia.. entah.. aku pun tak tahu! Ahahaha... Actually to be honest waktu lepak kat sini.. aku ade gak terfikir.. macam mana eh kalau tetiba air pasang... mesti tempat nie boleh jadik dalam.. tapi waktu aku lepak kat sini aku malas nak fikir walaupun ade terlintas sekejap persoalan tu kat kepala hotak aku nie.. end up aku buat bodo jerrr.. haha.. at the same time just monitor.. kot2 tetiba terasa air macam dah naik & terasa dalam semacam tuu.. cecepat lah lari balik ke pantai! Ahahaha...


22-G1240698 copy

See.. tak dalam mana pun kann.. don’t worry dia buat tempat nie utk semua org boleh dtg ke pondok di tengah lautan nie... heheh..


23-G1260700 copy

Siap boleh main lompat2 lagi.. ahhaha..


24-G1290703 copy

Nak pelok2 romentik pun boleh.. Eh!


25-G1200694 copy

Dari pondok di tengah lautan nie boleh nampak Viu Bar and our water villas!


26-IMG_4619 copy

Ok lepas dari lepaking kat pondok ditengah lautan tadi tu... kiteorg terus walk back to our water villa! Rugi rasanya tinggalkan villa nie lama2 sbb dah bayor mahal ooiiiiiiii! Ahahaa...


27-IMG_4576 copy

AMARAN di water villa! Tak leh swim di waktu malam.. and then tak di galakkan utk swimming sendirian tanpa sesiapa menemani kite! Bukan apa.. in case of kalau apa2 terjadi.. maybe org lain tu boleh dptkan bantukan ke apa ker kan.. kalau org lain tu tak nak mandi... takpe.. dia boleh jer duduk kat sundeck water villa tu and tengok2 kan kite mandi kat kawasan water villa tuh!


Actually nak kata bahaya utk bermandi manda kat kawasan water villa ni tak jugak sebenarnya.. pada aku tahap ketinggian air dia just nice lah boleh di katakan.. nak kata dalam sgt pun tak.. nak kata cetek tu lagi lah tak! Ahaha.. honestly aku suke tahap ketinggian air laut kat kawasan water villa Centara Ras Fushi nie sebab dia tak terlalu cetek.. and tak terlalu dalam.. sedap2 lah utk aku swimm kat kawasan water villa nie! tapi kalau korang tak confident or korang punyer ketinggian tak cukup tinggi.. korang don’t worry.. dlm water villa kan dah sediakan live jacket.. so korang boleh pakai life jaket utk lebih keselamatan! So kalau water current dia kuat skit pun tak risau sbb kite boleh terus floating with the life jaket! Hehe..


28-G0530623 copy

Macam contoh gambar yg aku dah share kat entry sebelum nie... waktu aku mandi manda nie aku tak pakai life jaket pun sebab aku nak rasa bebassss.. tapi waktu mula2 turun dari tangga water villa tu kene rasa2 lah jugak dulu.. sbb first time waktu sampai tak tahu tahap tinggi air tu banyak mana ngan diri kite nie.. so once dah masuk rasa macam.. eh ok lah not bad.. kaki aku masih boleh pinjak lantai pasir laut nie... ahahaha.. macam en.teman dia lagi tinggi dari aku.. so dia lebih senang lah nak berdiri kat dlm air laut tuh!


Lagi satu yg aku suke mandi manda kat area water villa nie sebab kawasan perairan dia sgt landaii... dia takde lah macam tetiba jerrr ade kawasan yg dalam which boleh membuatkan ko tenggelam! So far aku tak jumpa pulak kawasan camgitu sepanjang aku teroka kawasan perairan di water villa nie! hehee.. memang kawasan water villa kat Centara Ras Fushi nie adelah antara yg terbaik lah aku rasa.. ye lah kadang kalau air nya terlalu dalam pun macam tak bestt jerr rasa nak mandi manda.. sebab macam aku suke mandi bile kaki boleh pijak pasir laut tu jugak.. hehe.. so baru lah ade feel mandi laut.. kalau terus2 terjun mandi kat laut dalam tak rasa macam mandi pantai tapi mandi di tengah lautan gitu! Hahaa..


29-IMG_4600 copy

Kalau nak tahu tahap ketinggian air laut kat kawasan water villa tu.. korang boleh tengok berapa anak tangga water villa tu yg dah dinaikki air! Hehee..


30-IMG_4597 copy

Ini omputih kata.. Staircase to paradiseee!


31-IMG_4569 copy

Kot kalau korang takot sgt nak mandi kat perairan water villa nie.. korang boleh jer duduk kat anak tangga water villa nie sambil main ngan ikan2 jinak dan jugak ketammm disituu! Hehehe..


32-IMG_4596 copy

Tapi kalau takot jugakk.. korang berdiri jer lah... amik gambar cam Acikk amik gambo nie hah! Ahahaa...


33-IMG_4628 copy

Ehhhh... rugiii laaa kalau korang dah ke tempat2 super ohsem camgini tapi korang tak swimmm sampai lebammm!!!! Kenot kenot... rugii wooo.. jgn di layan perasaan takot tuu.. just challenge yourself.. I know you can do it! Ewahhh!


34-IMG_4650 copy

Ko nampak air berkaca-kaca tuu.. tu maknanya dia dah memanggil manggil aku utk pegi terjunn buat ke sekelian kali nyaa.. tungggu aku update next entry.. ade something awesome yg aku nak share ngan korang semuaa okkk! So check it out!!!


P/S:


Untitled

Untitled

Cepattt... sementara stock masih ada nie.. jgn lepaskan peluang utk grab tudung favorite korang okk...


Oh btw, sesiapa yg berminat nak beli tudung sarung express ERYNA & tudung halfmoon Kamilia dari koleksi Naazneen Faiqa by NeenaAnuar.. sila buat order korang secepat yg mungkin ye sebab ade color yg dah sold out tau.. ade yg whatsapp Kak Neen teriak kesedihan sebab color yg dikehendaki itu dah pun sold out! Huhu… lepas tu tanyer Kak Neen restock lagi tak? sorry kesayangan semuaa.. Kak Neen punyer produk takde system restock sebab Kak Neen nak kekalkan dia punyer exclusivity! Kak Neen tak nak restock dan restock sebab nanti kalau ramai yg pakai nampak merata-rata org pakai tudung yg sama macam kite pakai kan? so pasal tu lah Kak Neen tak restock koleksi tudung2 yg dah sold out!


Header FB (Half Moon Kamilia)

Header FB 2 (Half Moon Kamilia)

HARGA TUDUNG HALFMOON SHAWL KAMILIA-X – RM55.90/pc (exclude postage)


Header FB (Half Moon Kamilia Plain)

Header FB 2 (Half Moon Kamilia Plain)

HARGA TUDUNG HALFMOON SHAWL KAMILIA-plain – RM39.90/pc (exclude postage)


Kot ade yg tak pandai nak pakai tudung halfmoon macam Kak Neen pakai nie? jgn risau. Sgt sgttt cara memakai nyer.. sila layan video tutorial khas buat korang kat bawah nie yer!



Seee.. senang kann??? Tak caya.. tengok testimony nie!


Header FB (Express Eryna)

Header FB 2 (Express Eryna)

HARGA TUDUNG SARUNG EXPRESS ERYNA – RM38.90/pc (exclude postage)


Alhamdulillah.. sambutan sentiasa hangat utk tudung sarung express… so 2 color tu pun dah sold out yer… now tinggal 3 color tu jer yg masih available skg nie utk korang grab! Tudung Eryna nie memang best material dia.. korang tak perlu pakai pin di bawah dagu tau.. sarung jer dah terletak kat muka!


Nak order?? Sila whatsapp Kak Neen di 019-3769459 / email me at naazneenfaiqa@gmail.com dgn kadar segera ya! :D

2 comments:

Miss Moon said...

warna hijau tuh sangat cantik.....
nak tiru juga la cara pakai yg half moon hijau tu
hope cun n meletop can Neena jugaks

Cici said...

cool sangat bar dia <3 apa lah perasaan lunch sambil half body tenggelam dalam air :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails