COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, June 10, 2015

Kamu Jangan Jadi Macam Anjing Yer!

Dalam hidup nie... kite jangan hanya tahu nak menuding jari dan menyalahkan org lain sedangkan hakikatnya diri kite sendiri yg selfish dan sering kejam terhadap diri org lain!

Sesungguhnya orang2 disekeliling kamu dah terlalu banyak membantu kamu tetapi atas sifat jahat dlm diri kamu sendiri... kamu sentiasa mencanang dan mencarik simpati diluar sana dengan mengatakan org2 disekeliling kamu tidak pernah membantu kamu dan tidak ambil peduli pasal kehidupan kamu!

Sebanyak mana pun org membantu kamu.. tetapi disaat kamu tidak dpt apa yg kamu mahukan... maka disitulah org yg telah membantu kamu sebanyak 80% dlm kehidupan kamu itu kamu akan katakan yg mereka ini Jahat dan tidak sayangkan kamu!

Yang kamu mahu.. org senantisa memuaskan hati kamu secara 100%! rasanya disitu barulah kamu akan berpuas hati tetapi itu belum tentu kamu akan canang pada seluruh dunia yg kamu mendapat bantuan terbaik dari org2 disekeliling kamu!

Org jenis kamu ini adelah manusia yg paling hina dimuka bumi ini.. kerana kamu tidak pernah mensyukuri diatas setiap bantuan yg kamu terima.. kamu hanya pandai mencanangkan pada seluruh dunia yg kamu tidak menerima bantuan sedangkan hakikat sebenarnya kamu yg tidak pernah mensyukuri pada setiap bantuan yg kamu perolehi dari mereka yg sering membantu kamu!

Kamu lupa Allah berikan bala pada kehidupan kamu sehingga ke hari ini kerana atas sifat kejam kamu terhadap2 org yg sudah banyak membantu kamu.. Allah berikan kamu sengsara kerana kamu senantiasa menzalimi org2 yg sering membantu kamu dengan sebaik-baiknya!

Dan yg paling keji apabila kamu memfitnah dan menuduh org2 yg telah banyak membantu kamu.. kemudian dipengakhirannya kamu masih ade air muka utk datang dan mintak pertolongan dari org yg kamu kata tidak dpt membantu kamu!

Jangan hanya pandai meminta bantuan dari org lain sedangkan kamu sendiri tidak pernah berusaha utk membantu diri kamu sendiri! Berapa banyak org boleh membantu diri kamu kalau hakikatnya kamu yg malas.. kamu yg degil.. kamu yg selfish dlm pengurusan kehidupan kamu sendiri!

Dan kamu tidak ade hak utk meminta pertolongan sesuka hati kamu hanya kerana kamu nampak org2 disekeliling kamu itu hidup dlm kesenangan! kamu nampak mereka senang tetapi kamu tidak nampak bagaimana org itu berusaha utk peroleh kesenangan yg mereka perolehi!

Kalau kamu rajin seperti org yg kamu mintak bantuan itu, tidak mustahil kamu pun akan boleh mengubah nasib hidup kamu.. tetapi selama mana kamu hanya pandai meminta bantuan kemudian terus terusan menuding jari pada org yg telah banyak memberikan bantuan itu tidak dpt memuaskan segala kehendak diri kamu... Sesungguhnya kamu memang layak utk tidak diberikan belas ehsan walau sebesar zarah sekali pun!

Ternyata org seperti kamu ini adelah manusia yg bertopengkan syaitan... kamu tidak ade hati perut... kamu tidak ade hati budi.. kamu tidak ade sifat kasih sayang.. yg kamu tahu ... org disekeliling kamu perlu membantu kamu apabila kamu didalam kesusahan.! apabila org tidak lagi mahu membantu kamu.. kamu kata org disekeliling kamu itu jahat!

Hakikatnya.. org yg telah banyak memberikan bantuan tidak akan sesekali gentar dengan tuduhan yg dilemparkan kerana mereka tahu mereka telah melakukan yg terbaik! Sebaliknya bagi kamu yg tidak pernah mensyukuri nikmat bantuan yg diterima itu akan terus terusan mencarik simpati dgn menabur fitnah kerana kamu sakit hati apabila kamu tidak lagi mendapat sebarang bantuan dari mereka2 yg disakiti!

Sesungguhnya kamu yg meminta bantuan dgn busuk hati dan jahat tingkah lakunya ini, memang tidak akan pernah peduli perasaan org yg telah banyak membantu kamu kerana kamu tidak pernah berada di dalam posisi membantu kehidupan org lain! Di saat kamu menjadi org yg banyak membantu kehidupan org lain, kemudian kamu diuji dgn sikap org2 seperti diri kamu sendiri yg tidak pernah mensyukuri nikmat bantuan yg diterima, maka waktu itu kamu akan tahu apa itu rasa kecewa, marah dan benci pada golongan2 seperti kamu!

Kamu adelah golongan bongkak, angkuh, sombong, pentingkan diri sendiri, tiada sifat syukur dlm diri, tidak ade sifat tolak ansur, tiada sifat kasih sayang dan tidak ade rasa belas ehsan dlm diri kamu! Yang kamu tahu, segala kehendak kamu itu perlu dipenuhi oleh mereka2 yg kamu pohon bantuan... kalau dipenuhi segala kehendak kamu itu, barulah kamu berpuas hati!

Kalau keinginan kamu 100%.. org yg membantu harus berikan 101% barulah kamu happy (ini pun kamu akan kata org ini tidak mahu membantu kamu).. kalau org yg ingin membantu itu memberikan nasihat dan pandangan... kamu tidak suke, kamu rasa sakit hati dengan setiap pandangan dan nasihat yg diberikan.. malah ade kalanya kamu tolak mentah-mentah atas setiap pandangan dan nasihat yg diberikan.. pengakhirannya kamu akan melabelkan org2 yg hendak membantu kamu ini sebagai org yg tidak mahu membantu kamu!  Pada kamu mudah... "Nak tolong.. tolong jerr.. Tak nak tolong sudah!" Yea.. inilah ayat org yg sombong dan ego sebenarnya!

Kesimpulannya jgn salahkan org lain seandainya kamu tidak mendapat bantuan lagi kerana sesungguhnya kamu yg tidak tahu menghargai setiap bantuan yg kamu terima... Jangan jadi seperti "melepaskan anjing yg tersepit".. kerana kamu itu manusia dan bukannya seekor anjing! Kalau kamu berterus-terusan berkelakuan keji seperti ini... malu lah kamu pada anjing kerana kamu lebih hina dari seekor anjing!  Anjing di zaman sekarang pun ade sifat sayang pada org yg membantu mereka.. jadi nilai lah di manakah kedudukan kamu yg sebenarnya diketika ini!

#JanganBagiAkuHilangSabar  #BurukPadahnyaNanti


P/S:-

Ingat yer.. Kak Neen takde restock dah tau utk tudung2 yg mana dah sold out... so kalau korang berkenan, better grab it fast ok! antara color2 tudung NAIFAH yg masih available utk korang grab adelah seperti kat bawah nie yer...


Untitled


Untitled




Harga tudung instant NAIFAH:-

Harga dengan Kadar GST – RM44.90

Harga Jualan (selepas serapan GST) – RM41.90/pcs

*PROMO - FREE POSTAGE UTK PEMBELIAN 2 HELAI KE ATAS!* 


Untitled

Untitled

Harga tudung instant ARDINI (labuh dan berlapik dagu):-

Harga dengan Kadar GST – RM46.90

Harga Jualan (selepas serapan GST) – RM43.90/pcs

*PROMO - FREE POSTAGE UTK PEMBELIAN 2 HELAI KE ATAS!* 
Keistimewaan dan kelebihan tudung instant NAIFAH & ARDINI:-

- Tidak perlu digosok

- Material jenis high quality cotton lycra (tidak melekap, sejuk dan lembut)

- potongannya labuh menutupi dada

- membuatkan bentuk muke kelihatan lebih bujur


So kalau korang berminat nak order tudung instant Naifah nie, please whatsapp me at 0193769459 or you can also email me at pin2it.neenaanuar@gmail.com ya! ;)

2 comments:

shuhadah Zainol said...

kak neen...sabar..instiqfar byk2..:)

#senyumciked

arysha_fayyadh said...

Assalam kak neen,
marah bebenor yer
takpa3
kekadang kena kasik lepaih jugaks gitew :)
moga semuanya ok yer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails