COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, April 17, 2014

Binatang Lebih Baik Dari Manusia!

Terkadang membela seekor binatang jauhh lebih baik daripada membela seorang manusia! Binatang yg takde akal fikiran jauh lebih baik apabila tahu utk berterima kasih pada tuan yg membela nya! Binatang pun tidak sanggup makan tuan yg membela nya sejak kecil.. Binatang pun ade sifat berkasih sayang ketika bersama tuannya!

Tetapi malang seribu kali malang apabila ade manusia yg sanggup 'memakan' insan lain yg tidak pernah jemu mencurahkan kewangan dan kasih sayang terhadap mereka! Hati mereka terlalu hitam sehinggakan mereka sudah tidak ade sifat kasih sayang.. mereka tidak tahu menghargai pengorbanan insan lain.. mereka ini adelah manusia yg tidak pernah bersyukur dan mereka adelah insan yg sgt kejam kerana sanggup mempergunakan insan2 yg menyayangi mereka!

Kau boleh faham... tetapi kau saja tak mahu faham! Kau boleh berfikir.. tetapi kau saja tak mahu berfikir..! Semoga Allah Memberi Balasan Yang Setimpal Buat Kau di atas segala kekejaman yg kau lakukan!

Sesungguhnya di saat ini kau telah pun menerima balasan kehidupan... tetapi malangg apabila kau tidak pernah bermusabah diri sendiri disaat kau di timpa musibah kehidupan!

Sebelum nak mencogak kesilapan org lain... apa kata kau duduk dan tulis sendiri apa kesilapan yg telah kau lakukan!

#kesabaran ku ada had nya!#  


5 comments:

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

Betul. Saya setuju dengan awak.... sehina-hina manusia adalah lebih hina dari haiwan...

fazsya shaklee said...

abaikan kan jer sis, xperlu nk lyn org mcm 2...
lawat2 la blog sy sis, sy br lg bloging ni, heeee
http://fazsya8684.blogspot.com/

IeRA said...

SALAM SINGGAH...

Allene said...

sabar ye kak....
kadang2 hidup ni macam tu la. da buat baik orang tak reti kenang.

::EIDA:: said...

sabar sabar neena.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails