COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, March 7, 2013

Pakai Kain Dalam Tak?

Korang ingat lagi tak pada entry NIE? aku ade bukak ruangan utk korang mintak apa saja yg korang nak tahu dan mintak aku bebelkan kat I'm Yourss nie kan?  Ok hari nie aku nak menjawab salah satu dari pertanyaan korang!

Kain dalam
pakai kain dalam atau tidak?


Jawapan nya adelah... Yup!
akak sentiasa pakai kain dalam dikkk! :)
Basically kesemua dress/jubah yg aku pakai skg nie.. semua nya aku pakai kain dalam di dalam nya!  Penting yer utk pakai kain dalam nie.. walaupun jubah kite tu hitam.. tapi sesungguhnya at times ia boleh jadik jarang jugak kalau berada di bawah sinaran matahari yg terik!  so it's much much better kalau pakai dress.. especially thePopLook dresses.. pakai lah kain dalam di dalam nya yer!

Kebanyakkan dress poplook nie di perbuat daripada kain jenis jersey @ lycra.. so, kalau kain jenis nie memang dia tak terlalu tebal.. so it's much better for us to use kain dalam!  cam aku memang suke pakai kain dalam bile tiap kali aku pakai dress / jubah.. walaupun jubah tu tak jarang dan cam tak perlu utk pakai kain dalam.. tapi aku still suke nak pakai kain dalam sebab aku rasa kain dalam nie boleh diibarat kan sebagai kain lining!  dia boleh kasik body & shape pada baju yg kite gunakan..  so kite pakai pun selesaaa dan akan rasa terletakkk jer baju yg kite pakai tu coz ianya tak akan terhoyong hayanggg kesana kemari!

Selain kain dalam.. at times akud guna jugak inner dress yg camgini...

ful inner

semi inner
Kedua-dua long inner dress nie aku gunakan kalau aku rasa baju yg aku nak pakai tu agak nipis dan jarang! kalau baju tu jarang sampai ke bahagian tangan.. aku gunakan full inner tu.. kalau baju tu agak nipis tapi tak jarang di bahagian tangan.. so aku gunakkan semi inner tu plak.. so senang takde masalah baju jarang dan confirm ko akan terasa selamattt!  hihi.. actually aku beli inner dress nie warna hitam.. waktu google gambar nie kat website poplook takde pulak warna hitam.. maybe dah sold out kot!

So, sila lah pakai kain dalam yer akak akak dan adik adik ku sekalian! aku dah banyak kali jugak terjumpa ngan golongan wanita yg berhijab tapi bile tang kain ianya sungguh jarang.. abis nampak kaki yg tegak seperti tiang bendera tu! T___T

Ok.. nie baru dpt menjawab satu persoalan.. ade banyak lagi persoalan dari korang yg perlu aku langsai kan disini! sabarrr naaaaaaaaaaaa.. pelan pelann kayuhhh! aku punyer aktiviti bertenett di laman sosial sekarang nie giler vavies punyer terbatas! haha.. al maklum lah di tempat kerja baru skg nie I'm a super duper buzy woman okeyyy.. so korang kene bersabar dan terus bersabar dgn kelembapan si blogger gorjes gonjeng nie yer! :p



10 comments:

Mooniqueen said...

Tq sis for ur advise...

Unknown said...

ooo...ingat kain dalam apa tadi....suspens je baca....haha

suri said...

betul tu kak neena..sy mmg x ada baju lain selain jubah...jubah adalah pakaian saya (nk g kedai yg sekangkang kera pun sy ttp pakai jubah sbb)..walaupun kita berjubah jgn semudahnya kita 'bogel' dlm erti kata lain hanya pakai semendott saje hihih...sy pregnant n tunggu masa je nk deliver pun still pkai jubah n x pernah ada baju ngandung pun..n mudah nk solat..x perlu la nk bawak telekung ke hulu kehilir dgn syarat tudung labuh menutupi dada n pakai la handsock kan(opsss kuar topik).sebenarnya kita 'wajib' pakai kain dlm@ seluar kt dlm sbb kita mmg x sedar kdg2 jenis kain yg kita pakai tu melekap cth lycra kan..klu x pakai kain/seluar kt dlm forsure akan nmpk bentuk semendott kita kan..even jubah yg biasa sy pakai pun (kain licin) still boleh nmpk sexy klu kita x pakai kain/seluar dalam...sebab tu ade istilah tutup aurat tp sexy..apa2 pun kita berbalik la pada syariat berpakaian yg Allah dh tetap kan..insyaAllah Allah kan jg 'aib' kita..

Unknown said...

perkongsian citer n pendapat yg sgt baiikkk..

NinaAz said...

Salam kenal sis

mrs kayrul said...

thanks kak neena sudi menjawab persoalan saya....nampaknya kena ada collection macam full inner la....

attyfir said...

samalah neena..
kty pun berjubah..dlm mesti pakai kain dalam or seluar dlm yg panjang..lepas tu ada setokin..

rasa x confident kalo tak berkain dlm :)

Unknown said...

seriously,
pop look memang kene pakai akin dalam...mmg bleh nampak line2 yang perlu dielakkan..
hari tu while waiting for ktm, ade nampak this lil girl, wearing a dress from poplook in yellow colour. may be die x sedar, yg dari ajuh pun i bleh nampak what kind of design of underwear she wore that time. kesian plak kat die. tapi please, make sure while pakai dress, x nampak line2 yang x sepatutnye or pakai je cardigan buat tutup sket ape yang patut...

laskar pelangi said...

betul tu.ada jgak yg selalu saya nampak.walaupun berjubah,tgk2 tang jarang tu cam memalukan plak bila tgk.ada yang jenis tak pakai kain dalam -__-

Miss Pija said...

salam.kak!citer la pasal keje baru akak.macam best je :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails