COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, March 8, 2013

Antara Kegembiraan Ketika Hamil & Kesedihan Ketika Keguguran.. Keduanya Mempunyai Hikmah Yang Tersembunyi!

Boss HR department aku tengah carik new document controller... dia tanye kat aku kot² aku kenal sesapa yg nak di recommend kan.. aku ckp ade sorang member aku yg memang tengah carik kerja tapi dia tengah pregnant skg nie.. boss aku ckp kalau pregnant susah skit nak consider!  Kesian kat org pregnant kan.. kalau nak carik kerja dlm tempoh nie memang susah kan.. tapi nak salah kan company pun tak boleh jugak.. ye lah dlm tempoh pregnant nie ibarat cam kite dlm tempoh MC.. anytime jer boleh tak sihat... then tak lama lepas tu dah nak cuti bersalin pulak.. so secara tak langsung memang akan memberi sedikit kesan pada company jugak!

Tak pe lah.. sesungguhnya rezeki Allah itu sgt luas!  kalau time pregnant kite tak dpt nak rebut peluang yg sedia ade... insyallah sudah pasti lepas anak kite dilahirkan nanti akan ade rezeki yg mungkin jauhh lebih baikk dari apa yg ade didepan mata sekarang nie!  Dan secara tak langsung kisah ini mengingatkan aku tentang diri sendiri jugak.. yg mana Allah tarik balik baby yg pernah singgah dlm rahim ini buat sementara waktu.. adekah ini hikmah yg tersembunyi?  kalau aku pregnant.. berkemungkinan aku pun tak dpt kerja baru yg aku ade skg nie sbb dah sah sahh aku tengah sarat mengandong 7 bulan!  Alhamdulillah.. skg baru aku sedar yg sesungguhnya Allah  telah menggantikan kesedihan aku yg kehilangan baby suatu masa dulu dengan pekerjaan baru yg menjadi impian aku selama hari ini!



Yea.. it's always vice versa!  Allah Maha Pemberi... bersangka baik lah pada Allah!  Kalau DIA tarik apa yg ade pada kite, jgn lah bersedih kerana DIA mungkin mahu memberikan sesuatu yg lebih baik buat kite dlm masa terdekat!  dan jika DIA tidak memberikan rezeki buat kite dlm masa terdekat.. itu bermakna DIA mahu memberikan sesuatu yg lebih baik buat kite di masa hadapan!  (:


16 comments:

Anum said...

:)

mrspuex said...

agreed!!

Hunny Kitty said...

dokumen controller tu kije cenggane? (tetibe tanya macam nak kije je :P)

Mooniqueen said...

betul tu sis.. Ada kelebihan dan kekurangan dalam setiap apa yg diuji... cuma kita sedar dan x je..

ZF said...

Assalam kak Neena..

Salam Jumaat

Saya zakiah, saya nak kerja kosong tu boleh?

Email kat saya
zakiah_shah@yahoo.com

#silent reader.

attyfir said...

itulahkan..pasti allah merancang sesuatu yg terbaik utk kita..
selalulah kita bersangka baik dgn nya.

Nanie said...

kakak ku syg,,

nanie doakan akak kuat. same goes to me, nanie doa nanie pun kuat. tp bukan sebab penah gugur ke apa, tp dugaan dengan hubby yg ada org lain.

at least allah kurniakan akak suami yg sgt supportive, syukran..

salam perkenalanan dr nanie..

suri said...

kak neena yg kuat! semoga Allah membalas ketabahan dan kesabaran akak dgn syurga..Allah humma amin..

eLLy said...

:) setiap yg berlaku itu pasti ada hikmah nye

ayunni said...

Btl tue...semua telah ditentukan...insyallah Allah ade perancangan yg terbaik utk kite..:-)

Gieyana said...

insya allah neena..kamu kuat n pelangi indah tue akan tiba suatu hr nnt..:-)

Nuries Ismail said...

betul tue sis,,,--bersangka baik.

Unknown said...

bersangka baik pd Allah...

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

yang pasti setiap perkara yang berlaku pasti ada hikmahnya.....

setiap yg berlaku ada sebab musababnya...

Mimy Hamid said...

Allah ada sebaik baik perancang..hikmah terbesar neena buat ko...Alhamdulillah..In Sha Allah selepas ni rezeki lain pulak menyusul amin

Mrszahrinekin said...

Insallah ada rezeki di lain hari.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails