COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, March 26, 2013

Sedih Melihat Mereka Yang .....

Susah sgt ker nak jadi seorang manusia yg merendah diri? Susah sgt ker nak pandang dan senyum pada seseorang terutama sesama wanita islam (kalau ngan org jantan bukan main terlebih peramah lah pulak)?

Kite takkan rasa riak dan sombong kalau kite sentiasa beringat yg apa sahaja yg kite miliki nie adelah milik Allah SWT! Walaupun kite seorang doctor terhebat didunia, kite seorang engineer terhebat di dunia, kite seorang artis terkenal di dunia, kite insan paling cantik di dunia, kite juruterbang terhebat di dunia, kite insan paling kaya di dunia atau apa sahaja perkara hebat yg ade dlm diri kite nie jgn lah kite mendabik dada sebab apa ade pada kite tu adelah milik Allah secara total!

Ya Allah… Engkau pelihara kan lah dan kekalkan lah sifat merendah diri dlm diri ku! Tak kira setinggi mana pun diri ku berada… semoga aku sentiasa tunduk dan kembalikan segala kelebihan yg ade dlm diri ini hanya padaMU! Aku sedar yg segala kebaikkan dan kelebihan yg ade dlm diri ini adelah milik mu dan apa sahaja kekurangan yg ade pada diriku adelah kelemahanku!

#sedih melihat ramai sungguh WANITA MELAYU ISLAM berperwatakkan sebegini#





Seandainya aku mampu utk berdiri di atas puncak tertinggi dunia... Aku mahu terus pandang tinggi ke atas.. Tetapi aku tidak mahu terus leka memandang keindahan diatas sana kerana aku takot akan jatuh terjunam ke bawah kerana tidak pernah melihat lantai yg dipijak!

~via iPhone~

4 comments:

Nurzakiah Hanum said...

:)
singgah jap

Farah said...

salam k.neena..nk share lam fb, suka kata2 ni sbb sy pon mengalami nya..thanks

ameris said...

dalamnya maksud tersirat kamu neena.

NadiAzmaN said...

mmg ramai ladies yang mcm nie.. kalau dgn lelaki kemain ramah, birah semua ada.. bila tgk kaum sdiri, dijelingnya, siap simpan mcm2 persepsi kt org tu.. dgn lelaki x de lak rasa sangsi atau malu.. baru jumpa dah berani bertepuk tampar... apapun, semoga kita dijauhkan dari mereka yang sebegini... jauhkan juga kita dari sifat sebegini.. insyaallah... amin ya rabbal alamin..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails