COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, April 30, 2012

Warkah Buat Isteri!

Kalau dulu aku pernah berbicara tentang kisah Norma di sini... hari nie aku nak share dengan kalian satu lagi kisah yg boleh dijadikan tauladan.. seorang lagi suami mithali yg sangat2 aku kagumi!

Memang betol lah perasaan CINTA nie bukan sahaja perlu dipancarkan diwaktu kite sedang sihat.. tetapi sewaktu kite sakit kite perlu juga menzahirkan nya!  kalau kite mampu menzahirkan kedua-duanya.. itu bermakna kite memang benar2 mencintai org yg kite cintai itu sepenuh hati!


Kisah seorang suami yg baru bernikah dengan isterinya selama 2 tahun.. kini terpaksa berhenti kerja demi menjaga isterinya yg terlantar sakit akibat kerosakkan pada saraf otak! Ternyata si suami sangat tabah menghadapi ujian dari Illahi ini... teringat pada suami Norma, Talib yg juga merupakan seorang suami sangat mithali... and now ade seorang lagi insan Abil Fikri mencoretkan segala kenangan antara beliau dan isteri nya yg terlantar sakit di blog peribadi beliau Warkah Buat Isteri ini!

Semoga Abg Abil Fikri tabah hadapi ujian dari Illahi ini.. dan juga semoga kisah suami2 mithali sebegini dpt dicontohi dan di tauladani oleh insan2 yg bergelar SUAMI!  Jangan lah kite abaikan tanggungjawab apatah lagi meninggalkan isteri yg kite nikahi atas dasar cinta setelah mereka terlantar sakit sebegini...

Insyallah... aku mendoakan yg terbaik buat isteri Abg Abil.. dan buat Kak Pah sekeluarga.. semoga tabah hadapi ujian dari Illahi ini...


8 comments:

syanasaid said...

besar dugaan utk mereka kan
harapnye mereka tabah dgn sume ni

O'gosh said...

bukan senang nak dapat suami macam tu..harap2 yang ada depan mata ni akan mampu jaga kita macam abang abil...aminn..

Ina Khairina said...

mmg sedih baca kisah ni...suami mcm tu 1 dlm 1000,sanggup terima isteri seadanya wlau dlm apa keadaan pun...hrp2 suami kita mcm tu jugak

Alin Marlini said...

dah bc tadi...harp2 husben kita juga cam abang tu neena

Peri PiA said...

ya Allah,tak tahan bace :'(

Abil Fikri said...

assalamualaikum neena,

terima kasih kerana sudi mengeluarkan entry ini.

doa anda semua menjadi semangat untuk abg dan fauziah,

abg doakan kesejahteraan untuk anda dan keluarga.

tq so much on behalf of my wife.

CaMbEsT said...

T___T crying...

~eZmALiZa~ said...

ya allah...sedihnyaaa....semoga segalanya kebaikan di dunia dapat kita miliki bersama... :(

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails