COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Sunday, April 15, 2012

NeenaAnuar's Attitude Towards Fashion @ Suria KLCC Fashion Week - Lifestyle Bloggers Contest!

GUMMY POST!!!
~PLEASE SCROLL DOWN FOR NEW ENTRIES~


Aku memang suker berFashion!

Dalam berfashion.. aku takde lah specific sangat.. mesti nak stick pada satu2 konsep tertentu sahaja!   Pada aku.. kalau aku rasa baju2 yg aku pakai tu selesa.. aku akan pakai.. biler time nak shopping aku memang agak cerewet dlm membuat pemilihan!  Aku mesti nak cuba dulu baju2 yg aku rasa cam aku nak beli tuh dulu.. kalau aku dah try.. aku rasa selesa.. and it does look good on me (matikk laa puji diri sendiri).. baru aku beli.. kalau di mata aku tampak cantikkk baju yg tergantung kat dlm shopping mall... tapi bile dah bubuh kat badan sendiri tampak comot bomott... sorryyy yo! akan aku letak balik ditempat asalnya! (walhal dlm hati bernanahhhhhhhh tak dpt nak beli bajuu yg tampak cantikkkss itu)

Lagi satu aku suker pilih baju yg kengkonon lahh.. tampak lain dari yg lain!  walhal baju yg aku beli tuh melambak jek ade cam contoh di Giordano, MNG, Cultivation which ramai jek org yg boleh dpt pelbagai saiz dan warna! hehehe.. tapi tuh lah.. bukan senang jugak lah aku nak membuat pembelian tiap kali nak beli baju baru utk almari baju aku tuh... sebab kebanyakkan nya aku like banyak yg reject dari yg suker! haha!

Tapi biler aku dah jumpa yg berkenan tuuu.. aku tak lengah2 lagi dah.. aku grabb jek terus! sbb kalau lenggah2 nanti menyesal tak sudah! tunggu sehari pun.. esok2 pegi nak beli.. dan dannn time tuh jugak lah saiz abis lah.. warna yg ko nak takde lah.. so moral of the story.. kalau dah berkenan ngan satu2 baju yg ko dah jumpa tuh.. terus beli jer! time nie credit/debit card sangat2 membantu dlm process pembelian ye! :p

Actually aku nie very simple dalam ber-fashion!  aku tak sukerr betol sarat2 kan diri dlm pemakaian!  and then design baju2 yg aku pakai pun aku akan pastikan ianya looks just nice on me (lagii nak matikk puji diri sendiri)!  Ok now... lets take a short break and see how do I express that I'm really in LOVE with fashion!

Kalau during weekends cam contoh nak gie jejalan ke shopping mall ke.. aku suker jerr pakai something yg very simple and casual like a jeans, ladylike top shirt & wedges... just like this..

Then kalau during weekdays dah tentu2 lah aku pakai baju kerja.. which is something formal kann.. and here you are agooo goooo stylo! :p

Kalau nak pergi majlis kerja kawin... aku suker nak pakai something yg agak grand & blink blinkkk (kenkononn grand la walhal tak pun)!

Kalau ade kenduri kendara... aku suker jugak berhijab sebab secara tak langsung ianya salah satu cara bagi training kat diri sendiri utk terus berhijab.. aminnn!

masih mengekalkan konsep blink blinkk cam anak mamii.. kalau ade apa2 function yg berkaitan dgn perayaan which ianya mungkin sesuai utk digayakan dengan baju yg sebegini.. akan aku pakai gaya dan melaram habis habisan jugak! :p

and at times during dinner or party function I'll wearing this type of sweet long dress!

Tapi kalau let say aku bercuti tu ke tempat2 yg bercuaca sejukk or negara org putihhhh lah senang citer.. aku suker nak feeling feelinggg stylo camgini... sbb kat sana diaorg semuanya stock stylo milo! semua org pun berboots.. semua org pun berjaket.. so ko takkan rasa janggal utk berada dipersekitaran korang! so biler lagi ko nak feeling2 gorgeous ala2 J-Lo or Beyonce kan?? :p

Then kalau bercuti pulak aku suker pakaian yg sangattt santaii.. just a simple baby-T with leggings plus slipper... which ianya memudahkan utk aku bergerak ke sana ke sini!

aku suker jugak bergaya dgn kain pario ketika bersantai ditepian pantai mahu pun ditepian kolam renang! motif utama adelah ia sangat mudah & senang utk terus terjun ke dlm lautan mahupun ke dlm kolam renang dgn hanya bukak ikatan kain pario!  but make sure you have your own bikini or swim suit inside ye.. kalau tak kang matikk laaaaaaaa!!!

jgn ingat duduk kat rumah tak perlu ber-fashion! berkain batik dengan sehelai t-shirt pun penting utk tampil hebat di kawasan perumahan anda!  pastu jgn lupa makeup sikit2.. supaya tak rasa cam mak lempir sedang menyapu sampah! seriously korang akan rasa awesomee jek sepanjang membuat kerja2 rumah dengan tampil cantikk dan manis! :p
So... pendek kata aku dlm berfesyen nie, aku lebih suke ikut keadaan dan situasi semasa!  bergaya haruslah bersesuaian dengan keadaan, tempat & acaranya!  Dlm soal memilih pakaian nie.. aku tak pernah meletakan sebarang garisssan like mesti nak beli baju2 yg branded jer!  harga pun tidak sesekali menjadi isu buat aku.. coz kalau satu2 baju tu mahal like ade brand2 tertentu.. aku main rojakk aje! aku akan beli tak kire apa saja jenis baju as long as ianya selesa dipakai.. dan yg paling penting aku tahu dia boleh tahan lama.. tapi itu tak bererti yg murah tu takde kualiti... adeeee.. cuma kene pepandai lah carik!  nak lagi best kene tunggu time2 sales yg berbaloi baloi utk dptkan baju yg terbaik pada harga yg rendahhhh hingga mencecah tanah! hahaha...

One of my favorite shopping outlet adelah di Suria KLCC... Outlet wajib singgah adelah seperti Vincci, I-Setan @ Ladies Department, MNG, Mark & Spencer, MAC Makeup, and some other branded outlets too!  dulu office dekat area KLCC memang tiap2 hari kerja aku singgah ke Suria KLCC nie.. now dah pindah jauh.. aduiyaii.. susah betol nak wat window shopping lerrrrrr!! kene tunggu hari jumaat lepas kerja or else during weekends baru dpt pi terjah!

Korang semua nie memang baik lahh! rajinn baca entry aku nie sampai abis.. itu yg aku sayangg sangat2 ngan korang tuh!  so korang sayang aku tak?? kalau sayangg meh tolong vote aku kat sini.....


Biler korang dah click kat link NIE.. korang akan nampak camgini...

Tolong klik kat butang VOTE yg berwarna merah tuh ye!
Terima Kasih Daun Keladi...
Akak gorjes lagi gonjeng sesunguhnya sayanggg korang semua sepenuh hati! ;)
♥ ♥ ♥


15 comments:

Gieyana said...

Suka yg first..me suka pakai simple jer..:)

Mimy Hamid said...

harusla vote neena stailo mylo ni...ada style laaaaa

mrspuex said...

mmg ken fesyen ikut keadaan kan..

xkan nak menyapu kt dpn umah siap berpario bagai..kan dah larik tema tuh..hihihi...:D

Pinkjambu said...

udah vote!

Anis Azalea said...

hehe sapu sampah pun gojes. bagus2 mcm ni makin syg nuar kat bini gonjeng dia ni. aku doakan satu hari nanti ko berhijab menutup aurat juga..aku juga harapkan diriku kekal menutup aurat. amin.

Sandra Azwan said...

pic last the best! rajinnye...hehe

SyaNa said...

ok done!!
gud luck

eesyaheera said...

Dah vote untuk Neena!

mamashikin said...

akak pakai apa pun cantikk sgt tau...kajol malaysia..suka sgt tgk akak...

Wahidah said...

part yg dok kt umah kena make up jgn smpai mcm mat lempir tu buat wai gelak sorang2 la kak..hehehe...aperpun sis dlm berfashion u're stylo but still remains sweet n sopan la sis...:)

eLLy said...

wokey balik nanti akak vote.. kat opis nie cuma boleh baca & komen blog jer :)

Bitt (double IS) said...

wahhh ayu sungguh pic last tuh! u ikat ke kain tu? ada tips nak kasi kain tu lama terikat? hehehehe i pakai 5 minit sudah tercabut daaa

ellynadyra said...

aku suka last pic with the caption yang lawak wakkakakakakkakaka

Aty Fared said...

body lawa..orang nyer pon lawa..kompem pakai ape pon cantik..gud luck neena..:)

eLLy said...

hokey saya dah undiiii
(pengundi nombor 120)
good luck beb!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails