COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, April 5, 2012

Qaseh Takot Dengan Uncle Nuar!

Qaseh dari kecik memang sangatttt takot ngan Uncle Nuar dia! Kalau sebutt Uncle Nuar jek.. confirm leh menangis dan melalak sakan! hehehe... Kalau dia nottie jerk... utk men'jinak'kan dia.. teruss kiteorg akan sebut nama Uncle Nuar... 

"Uncle Nuarrrrrr!! Tengok Qaseh nie!!!"  

Dannn dannn terusss Qaseh leh jadik good Girl time tuh! hahaha... and at the same time dia akan kata..  

"nak tido lah!" "takmo kawan"  "takk.. Qaseh tak Nottie" "tak nakk.. tak nakkk"  

Alahaii sian anak buah aku kene buli! hihi... tapi kalau tak ckp camgitu.. kengkadang uncontrollable minah kecik sorang nih!  dia punyer hyper nottie tu lain macam kengkadang.. kalau takat mak, apak, atok & Untie Nin dia nie memang serious dia tak heran lah! ko ckp Jangannnnnnnnnnnnnn!! eh.. lagi makin ligat dia buat.. cuba kalau time tu ko sebut jek nama Uncle Nuar.... dan dan kalau tengah pegang pisang pun boleh letak balik! hehehehe..

Kengkadang aku marah gak en.teman suka benorrr sakat budak tuh camgitu.. sampai takot nya bukan main kepalang lagi.. ye lah.. kalau ngan aku ngan atok dia.. memang Qaseh manja sangat.. aku jarang marah Qaseh.. sekali sekala tuh ade lah jugak marah kan dia kalau dia buat tak betol.. tapi serious.. tak luttt lah tahap ketakotan dia tuh kalau nak dibandingkan ngan Uncle  Nuar dia nieh!  aku pun tak paham apa kejadahhh yg dia takot sangatt ngan Uncle Nuar dia tuh!  tapi seingat aku lah.. dulu waktu Qaseh kecik2.. en.teman selalu jegellll bijik mata kat Qaseh! muke memang bengiss abis lah! and time tu Qaseh masih baby lagi laa.. so budak tuh dah absorb agaknya dlm pale hotak dia.. yg kalau nampak rupe Uncle Nuar confirm org nie adelah org jahattt! maka secara automatik saya akan takot! hahahaahaha...

Pernah sekali tuhh atok & Untie Nin takot2 kan dia kat Uncle Nuar.. sekaliii nangis sampai takde suara!  airmata berjujuran cam air terjun! hahahaa... alahaii siann & syahduu jerk tengok dia! tapi sayangnya time tuh tak dpt nak record... asal aku nak record jek kalau ade scene Qaseh tengah takot ngan Uncle Nuar... confirm mesti ade jer bende yg menghalangnya! tengok lah kot esok dpt chan nak record dia ketakotan biler org sebut nama Uncle Nuar.. nanti aku cuba record kan.. seyes rasa cammm siannn sangat but at the same time she's really cute gileee! hehehee..

Btw.. nie adelah satu video yg dpt aku record.. actually video nie dah lama record, and time nie dia sangatt behave sbb Uncle Nuar ade kat sebelah dia! hehehe.. and time nie Mak & Pak dia takde.. dia ikut Uncle Nuar, Atok ngan Untie Nin pegi makan malam.. kalau tak salah time nie Mak Qaseh tengah dlm pantang.. so bayangkan lah dah berapa lama video nie baru aku nak share ngan korang! hahah.. well.. korang cam tak biasa citer lapok aku!! T______T



Hehehee.. dlm takot2 pun nak tetapp sayangg kan! 

Alahaii... Acehh ohh Acehh.. Uncle Nuar kamuuu tuh kekwatt jek lebih.. nampak jek macamm garang sangat! tapi kalau ngan Untie Nin dia yg takott ngan Untie Nin! Ehh!!! :p

Tapi kan.. memang elok jugak terkadang tuh kalau budak nie dia takot pada seseorang... so kalau dia nakal2 tuh boleh lah dia behave sikit.. kalau kene jenis yg tak takot and tak makan saman langsung tuh... adoiyaii.. aku rasa memang confirm susah nak handle kann!

So far Qaseh ni tak lah nottie apa pun.. cuma budak2 nak membesar biasa lah kan.. dia hyper aktif.. and dlm process nak belajar.. so macam2 lah yg dia buat in order to explore something new!  oh tetiba teringatt pada cerita mak Qaseh kat aku baru2 nie.. adik aku ckp.. ade satu hari tu.. si Qaseh nak poo-pooo.. so mak dia antar lah dia kat bilik air.. pastuh mak dia tinggalkan dia kejap nak gie amik towel kat verandah.. sekali biler mak dia masuk bilik air balik nak tengokkan dia.. tup2 nampak taikkkk dah dok berenang-renang dlm kolah mandi! yaaaaaaaaaaaa ampunnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn!!! hahahaaha... seyessss aku sendiri tak tak tahu nak gelak ke nak marah kalau anak aku yg wat camgitu kan! nak dimarah kangg nama pun budakkkk.. dia mana tahu apa.. and kalau tak dimarah nanti dia ingat apa yg dia buat tu betol pulak.. so moral of the story.. jgn tinggalkan budak sendirian! peringatan utk aku jugak esok2 kot dah ade anak sendirii.. hehee.. 

Tapi serious lah memang lawakk si Qaseh nie.. dah tak pasal2 jenuhh laaaa mak dia kene membersihkan air kolah mandi tu pulak!  and mak dia sendiri pun confused camne dia boleh pegang pooo-poo dia sendiri! mak dia kata maybe si Qaseh nie nak basuh berak sendiri kot.. so dah calit bontot dia.. then pi celopppp pulak tangan dlm kolah mandi! hahahahahaa.. seyesss lawakkkkkkk anak buah aku yg sorang nie! :D   

7 comments:

azzey said...

Makin chumel dia ye...:)

PinKy MoMMa said...

geram bila budak budak dgr cakap camni huhuhu..mmg kena ada sorang yg dia takut supaya dia akan well behave huhu..

anak i takut atok sbb atok muka mcm encik polis..misai panjang hahaha

-anidaothman- said...

akak, comeilll laa qaseh...

muka unkel nuar..serius abes..tp mcm tahan gelak jaa...hahahahahhahahah

btol akak, kekadg kena gak ada somebdy yg depa takot....

Unknown said...

bebudak....kadang2 anak ai pun ntah hape2 perangai dia...ada time tu memang rasa nak meletup..tapi boleh pulak dia buat selamba...pastu membebel ntah hape2 x paham...terus rasa nak gelak..padahal td baru jap macam nak telan je dia...

Mimy Hamid said...

qaseh ni kuat potpet tu yang nuar sakat...heheh qaseh qaseh...apa lg bahasa baru dia selain tanjat.

joijoi80 said...

lepas dia cium uncle nuar dia..qaseh pegang dada dia..agaknya dia rasa lega kot...

nour said...

kak neenaaaaa, lamanyaa tak updateeeeeee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails