COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, January 22, 2014

MAC Mineralize Charge Water ~ Air Apa Tu?

Pagi tadi my dad antar aku pegi keje.. Dalam kereta waktu aku tengah makeup… tetiba dia tanyer:-
Ayahanda:  Nie apa yg you pakai nie? Spray air apa kat muke tu?
Anakanda:  Ayah agak-agak air nie utk apa?
Ayahanda:  entah.. susah I nak ckp!
Anakanda:  haha… angah kan ade masalah kulit kering… so this spray for my hydrate-skin.!  Before and after makeup, I’ll spray it on my face… then my make-up will stay moisture and very long lasting!
Ayahanda:  Ooooooooooo…. I mana lah tahu semua nie.. arwah mak dulu mana ade pakai nie semua.. I tengok dia just pakai lipstick and bedak aje!
Anakanda:  ahahaha… zaman dah berubah Ayah… banyak bende dulu tak wujud and skg dah wujud!
Cam chomel pulak bapak aku nie biler dok bertanya pasal makeup!  Hehehe… nak pulak dia amik tahu pasal makeup2 nie… hmmm.. maybe dia teringat kat arwah mak kot!  Rindu kat arwah isteri dia yg jenis bersolek jugak waktu pegi keje… sobs.. sobs…


Honestly pasal spray nie, memang ramai sgt dah org bertanyer kat aku.. utk apa spray nie?  Setiap kali lepas solat.. kat surau adelah tempat org akan interview aku pasal spray nie!  People just like wondering 'binatang' apa lahhh gamak nya yg aku dok spray kat muke aku! Air susuk kahhhh???? Ahaha… memang seriously ramai yg kepelikkan biler tengok aku spray2 air nie kat muke aku biler before makeup and right after makeup!  Ade yg berani bertanyer… memang diaorg akan bertanyer… ade yg nak tanyer tapi cam segannn kot.. so tengok dari jauh jer… then senyum.. hehe… jgn risau.. ahkak gonjeng nie ramah tamah.. kalau nak tahu.. tanyer jer… mesti dia ckp lebih dari 10 patah perkataan! Muahahahaha…
Aku memang suker giler ngan spray nie… bile apply spray nie kat muke… makeup akan nampak lebih moisture and akan bertahan lebih lama.!   Walaupun harga dia keep on naik dan naik… aku tetap akan beli dan beli.. uhukk.. uhukkkkk….

Makeup masih maintain walaupun dah almost 8 jam di tepekkan di muke!  Oh ya… lipstick tu... Chomel tak color dia?  my latest lipstick collection skg nie.! Hehe… nanti aku share color lipstick terbaru aku nie yer… :D


2 comments:

zwita said...

lipstick terang sangat sayang..cuba pakai kaler lembut bila make up mata tebal, mesti lagi menawan.

Emy ilhamie said...

suka dgr cerita awk la...sempoi jew.. lipstik tu mmg cantik, tp sy kalau pakai yg terang2 sgt mcm xcompiden jew.. huhuhu..nape ye..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails