COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, January 21, 2014

Cerita Zakat Pendapatan & Sessi Santai Bersama Selebriti!

Ini live update.. Haha..



Alhamdulillah... At last dpt jugak register utk buat potongan zakat pendapatan secara bulanan kat tempat company aku kerja skg ni! 

Almost a year tak dpt buat potongan zakat secara automatik dari duit gaji sbb aku join tempat keje skg ni pada pertengahan bulan February tahun lepas.. So aku dah terlepas waktu HR open registration zakat pada bulan January! Terpaksa lah buat payment secara online and bertabah lah melihat pay slip tetiap bulan ade potongan income tax! Ohhh sumpahhh stresss & cukup menyampah tgk potongan income tax tuh!! Ggggrrrrrrr!!!!

Aku memang tak ikhlas biler bayar tax sebab tak tahu duit yg aku bayar tu entah pegi ke mana… So that’s why aku rela bayar zakat dari bayar income tax!   Sekurang-kurangnya tanggungjawab sebagai hamba Allah terlaksana and insyallah pahala pun dpt.. kalau bayar income tax dpt apa??? Dpt penyakit hati & lelehan air mata jerk lak sebab kos sara hidup makin tinggi! Ahahaha..

Aku buat potongan zakat secara 100% sebab aku takmo langsung bayar income tax… hehe.. cam contoh kalau aku kene bayar income tax RM100 every month, then aku akan buat potongan zakat pendapatan sebanyak RM100++.. aku tak nak ikut kadar zakat.. sebab kalau aku ikut kadar zakat… nanti  duit difference tu aku still kene bayar kat income tax…  cam contoh kalau ikut rate gaji, aku kene bayar RM50 je duit zakat pendapatan.. so aku pun bayar RM50… tapi income tax aku kene bayar RM100 tadi kan?  So nanti difference RM50 tu aku still kene bayar kat income tax…  nehi.. nehi… nehi…  biar lah duit yg patot bayar income tax tu aku bayar secara 100% kat pusat zakat… hati rasa beribu kali ganda tenang… so kurang skit penyakit hati… ahahaha…



So during lunch time tadi ade sessi forum santai bersama selebriti… dah alang-alang aku pegi buat registration zakat nie, so aku pun panjang kan langkah utk sessi makanan rohani nie sekali!  Selalu aku kalau pegi sessi makanan rohani nie kat surau… tapi hari nie sebab ade selebriti yg pastinya memerlukan tempat yg lebih luas, so tempat pun berubah lah ke auditorium!

Honestly memang agak excited nak dengar ceramah Sham Kamikaze… and I’m sure majority yg dtg ke session nie pun sbb nak jumpa ngan Sham…hehe… but end up semua org berasa agak hampa sebab Sham Kamikaze tak dpt hadirkan diri di saat-saat akhir sebab wife dia bersalin pagi tadi katanyer!  Takpe lah takde rezeki nak dengar ceramah Sham Kamikaze yg merupakan one of my idola jugak dlm penghijrahan kehidupan nie.. hopefully ade lah rezeki di lain masa hendaknya!



Yang ade Ustaz Mad Cina… and DJ Pian dari radio Ikim!  Not bad both of them… Ustaz Mad Cina berbicara soal Nabi Muhammad SAW.  Bagaimana kite hendak memupuk rasa CINTA terhadap nabi kesayangan umat islam ini… memang best ceramah ustaz… ceramah yg menusuk jiwa… sgt terkesan di hati!  Ustaz nie sgt pandai menyanyi… tu yg buat lagi terkesan dihati biler dia menyanyikan lagu Suci Dalam Debu & Aku Yang Dulu Bukan lah Yang Sekarang dlm lirik versi islamik!  Kalau ade Sham Kamikaze tadi memang lagi gempak sbb Ustaz ckp biasanya Sham akan main gitar.. and Ustaz akan menyanyi! Sumpah rasa frusttttt sgt tak dpt tengok collaboration both of them…  sobs.. sobs…

Cuma satu yg aku  nak kongsikan disini.. Ustaz Mad Cina ckp yg esok di padang masyar… kite bersendirian… tiada siapa yg akan bantu kite… semua org sibuk memikirkan dosa masing2… malah tiada nabi yg boleh membantu kite melainkan Nabi Muhammad SAW.!  Waktu itu lah kite semua akan cuba mencari nabi kesayangan kite ini… So Ustaz ckp… bagaimana Nabi bisa membantu kite sedangkan sekarang ini kite tidak sesekali cuba utk mengenal dan mencintai kekasih Allah SWT ini!  Allahuakhbar… semoga kite semua akan terus mengenali dan menyemai rasa cinta terhadap Nabi Muhammad SAW…

So, jom selawat ke atas Nabi Muhammad SAW biler ade waktu terluang.. tengah driving pun kite boleh selawat… tengah masak pun boleh selawat… tengah  makan pun boleh selawat.. insyallah.. mudah mudahan ade keberkatan buat kite di dunia dah akhirat… Amin!

1 comment:

abuikhwan said...

Jom selawat "Allahumma solli `ala Muhammad"
Terima kasih atas perkongsian yang bermanfaat...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails