COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, January 24, 2014

Apa Masalahnya Dengan Kau Kalau Aku Tengok Cermin?

Aku memang tak paham and sgt confused biler tiap kali aku tengok cermin utk make up ker.. utk betol kan tudung ker… or utk tengok apa yg ade kat muke aku nie.. mesti akan ade org yg tegur camgini… “Alaaa… dah cantik dah tu…”  “dah lawa dah lah...”  hoihhhh!!! Aku sorang aje ker dlm dunia nie yg dok tengok cermin??? Apa kah org yg bertanyer kat aku tu tak pernah tengok cermin?????? Grrrrrrrrrrrrrrrr…….
Seriously it is sooo annoying… ibarat cam aku sorang jer dlm dunia nie yg dok tengok cermin!   kalau kot ye pun nak bertegur sapa.. rasa nya banyak lagi ayat lain yg boleh di guna pakai utk sapa menyapa!   Aku memang tak pernah tegur org yg tengah tengok cermin dgn ayat2 cliché “Alaaa… dah cantik dah tu…”  or “dah lawa dah lah...” !  sebab pada aku memang tujuan org tengok cermin adelah nak menjaga penampilan diri sendiri!  mesti lah org nak betol kan tudung dia kalau dah kelihatan senget benget… mesti lah org nak buang taik hidung dia kalau dah tersentil keluar dari lobang hidung dia… mesti lah org nak betol kan baju dia kalau kot terkepit bawah tetek ke.. or celah bontot ker..  so tak ke seseorang itu perlu tengok diri dia depan cermin??? Kalau tak tengok cermin… camne dia nak nampak keadaan diri dia sendiri?  Ker ko nak jadik cermin utk org lain.. biler ko nampak seseorang tu pakai tak elok… or ade yg tak kene pada dirinya… so ko pun ade lah bahan nak buat umpatan? Memang dasar kaki mengumpat ko kan?? Hahaaha…
Common people.. let’s change our words… banyak lagi ayat2 bertegur sapa dan beramas mesra sesama kite yg kite boleh guna pakai!  Cam contoh.. “hai.. how are you today?” “you dah makan?”  “you beli tudung nie kat mana yer?”  “moisturizer yg you pakai nie sesuai tak dgn you?” or else just give a beautiful smile will be much more than enough or else just diam je lah lagi baik kot dari bagi teguran cliché “dah cantik dahhhhhhh…” coz pada aku as tho aku nie giler sgttt nak nampak cantikkkkkkkkkkkkk biler tiap kali aku tengok cermin!
Adoiyaiii.. biler pakai mascara pun kene tegur “dah cantik dahhhhhhh…”.. biler betol kan tudung pun kene tegor “dah cantik dahhhhhhh…”.. bilier betol kan baju pun kene tegor “dah cantik dahhhhhhh…”… sometime just feel fed up nak tengok cermin!  Rasa nak pecah kan jer cermin yg ade kat sekeliling aku! Ahahahaa… tapi serious aku pelik sesangat… adekah diaorg yg tegur “dah cantik dahhhhhhh…” tu tak pernah tengok cermin selama hidup dia?  *mata ke atas jari telunjuk kat dagu*
Pada aku lah kann… dgn melihat cermin nie… ia bukan nya bertujuan utk melawa semata-mata tetapi ia nya jugak digunakan utk kite bermuhasabah diri kite sendiri!  biler kite tengok diri kite kat cermin.. kalau ade yg tak elok pada diri kite.. mungkin kite boleh perbaiki diri kite sendiri! baik dari segi zahir mahu pun batin!  Kalau tidak takkan adelah ayat “sila cermin diri sendiri!” haaa.. ini nak suruh muhasabah diri sendiri.. bukan nya nak suruh ko melawa! Ahahaha…


Amin!
Tapikan.. Aku nak lah jugak ucapkan ribuan terima kasih pada mereka2 yg sering bertegur sapa dgn aku depan ketika berada di hadapan cermin dgn mengatakan..  “Alaaa… dah cantik dah tu…”  or “dah lawa dah lah...” aku be more positif & anggap pujian itu ikhlas.. Dan aku ucapkan Alhamdulillah.. Segala pujian adelah bagiNYA.. :)

4 comments:

careno said...

uihh.. knape ni... hangin pulak die... tp best kan... bile hangin2 mcm ni boleh luah dlm blog.. ekeke...

Yana Halim said...

meh akak nak sapa menyapa dgn neena. Selama ni dok silent reader je kan. 'Hai neena! Kak yana ni. Suka tengok neena dan baca blog neena. Moga terus istiqomah berblog. Letak gambar cantik2 lagi dengan pesanan, terus fikir positif selalu. '

Ok tak? :)

LilYofDaPond said...

selalu juga kene.. pastu kamu jawablah.. "dah cantik?.. mende nye.. tudung herot laagi nih..ishh ishkk"

^*NaNa*^ said...

ala ahkak..sy pun da biasa kene soal cmtu..rasa geram gak..tp smileeee aje kan..xpyh jawab pe dia ckp tu..kita benornya tak suka jgk..tapi biar lah..ada ku kesahkan?puih..hahaha...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails