COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, June 17, 2014

Serious Aku Tak Paham… Apa Masalah Kau Sebenarnya?

Aku tak paham… memang sampai sekarang tak paham-pahm… Dah puas aku cuba pahamkan… tapi tak jugak2 paham! Ggggggrrrrrrrrrr!!!!

Korang tahu tak cerita pasal Awal mengamuk kat Instagram dia beberapa hari yg lalu?  Kalau korang tak tahu.. meh aku tempek kan skit apa yg dah membuatkan si Awal mengamuk sakan hari tu!





Kau nampak tak betapa mental nya manusia zaman skg nie!   Aku kan.. eeeii… memang tak tahu nak kata apa ngan org2 camgini… apa masalah diaorg ek?  Sumpah haku tak paham!  Ko create account instagram utk jadik buat kerja2 terkutuk camgini ke? Ya ampuunnn……. Sadis betol okkk.. kalau kot yer pun nak glamour.. tapi perlu ker ngan cara camgini ek?  *face palm* 


Hari tu baru jer aku update pasal kalau tak suker ngan sosial network seseorang tu.. please lah ko unfollow org tu.. apa kejadahnya ko follow pastu ko sakit hati.. pastu ko bagi komen cam haramjadah camgini?  Pada aku ini org mental nie kalau buat kerja2 camgini nie!  Ko create account sosial network utk jadik stalker? 

Ok fine.. aku boleh terima kot.. sebab ade org dia nak follow artis2 kegemaran diaorg.. tapi diaorg just be a good stalker… diaorg tak comment.. diaorg just like senggeh sengsorang biler tengok update dari org yg diaorg follow tu! good stalker nie takkan sakit hati biler dia tengok apa sahaja yg diupdate oleh org yg dia follow tu!  yes… good stalker nie adelah silent followers… nie kire ok lah.. sbb aku sendiri adelah silent followers pada Awal & Scha…


Bad stalker nie aku memang tak paham.. ko tak suker.. tapi ko follow org yg ko tak suker.. pastu ko sakit hati ngan apa yg org ko tak suker tu update kat social network dia? OhMmmGieeeeee! Serious otak aku tepu memikirkan hal2 camgini… dah tak suker just get out from that connection lah… apa kejadahnya ko nak buat diri ko sendiri mental!  So pada aku org2 camgini memang mental sick lah kekdahnya… why laaa carik pasal dan susahkan diri sendiri eh?


Yup.. tak dinafikan maybe ade bad stalker nie cuba nak carik glamour ngan cara buruk camgitu… tapi tergamaknyaaa nak aib kan diri sendiri sampai camgitu sekali?  Well.. carik lah kaedah yg lebih baik utk glamour yea… jgn lah dengki ngan org yg tak kacau pun life awak!  Aku tengok gambar yg Scha update kat Instagram dia tu takde bende pun… gambar biasa dia berselfie with sedara mara dia jer.. end up boleh pulak ade org buat komen seCadbury itu?  Oh myyy…





Apa kene mengena gambar nie ngan comment yg dia buat tadi?


Seriously aku kesian ngan org2 yg kurang kasih sayang dan perhatian camgini… and aku rasa org2 jenis bad stalker nie perlu dptkan rawatan mental secepat mungkin!    Aku sendiri pernah melalui nya bilamana aku update something then tetiba dpt komen cam ‘cadbury’ dari bad stalker… ok... cerita tersiratnya.. aku saja nak bagi tahu yg aku pun glamour gak macam Awal & Scha sbb ade bad stalker! Muahahahahaha….   Serious tak paham.. aku kenal ko pun tak.. yg ko nak sakit hati ngan aku tak pasal2 apa kejadahnya?  Biler org tanyer soalan ko tak nak jawab.. kalau dah terror sgt… jawab lah apa yg org dok ajukan soalan tu!  ini tak.. main pusing2 cerita macam ‘cadbury’!


At the end of the day.. percaya lah yg org2 bad stalker nie adelah looser sebenarnye!  Diaorg cuba nak glamour ngan cara kotor… so let them be!  But if we have to fight for it.. we must fight for it.. kite punyer social network.. kite ade hak nak remove / blocked org2 camgini!   Macam aku ckp dulu lah buat apa nak bagi diaorg sakit hati tengok kite punyer social network sedangkan kite tak welcome pun bad stalker nie utk bertenggek kat social network kite kan?


Lagi yg sedih sgt tu… org2 yg berperangai camgini adelah org melayu kite.. biler sebut melayu.. dah tentu lah kite tahu yg Melayu itu beragama Islam.. serious this is soo sad!  Why lah nak jadik kampong dot com sgt ek?  Kalau kot ye pun ko kampong dot com.. please lah carik org2 sekeliling ko utk ko buat umpatan… tak yah lah nak comment2 kat social media org yg tak bersalah nie utk ko lepaskan rasa nak jadik glamour tu!


Lagi satu aku tengok org melayu kite nie kalau kat social network tu… biler menegur bukan main lagi lagaknya!  Well.. tak salah kalau nak menegur.. coz memang ade jugak sesetengah artis nie memang keterlaluan sgt gayanya biler di social network diaorg tu.. tapi kalau nak tegur pun biar lah berhemah.. jgn lah nak caci keji maki segala.. cuba bawak sedar diri skit.. kite ni bukannya maksum pun… kite pun masih banyak dosa walaupun kite dah terbaik dari satu2 sudut bahagian dlm kehidupan kite!  


Terkadang manusia nie lupa yg manusia nie ade kelebihan berbeza di sisi Allah SWT… umpamanya org yg kite tegur tu kite rasa dia kurang dari segi bersedekah… sebab kite rasa kite nie banyak buat amal jariah.. so kite rasa kite lah yg paling hebat.. tapi kite lupa yg kite nie kurang dari segi menjaga solat… tetapi org yg kurang bersedekah tu sgt2 menjaga solatnya!  So siapa lah kite nak judge.. even kite nak org tu berubah.. kite tegur lah dgn cara yg paling berhemah.. jgn peril memperli.. ini si sipolan update something… then terus kite pun update something yg nak perli2 org tu…  maybe niat bukan lah nak perli.. niat nak menegur & mengingatkan.. tapi rasanya dlm menegur banyak adab-adabnya… jgn buka aib sesiapa.. nak2 pulak kalau org disekeliling kite tu kenal mengenali antara satu sama yg lain!  Org sekeliling pun tak bodoh.. mereka boleh menilai.. so yg terbaik dlm memberi teguran adelah secara sembunyi-sembunyi…  



Ok maybe kalau nak tegur artis.. macam mana pulak nak tegur sembunyi2 kan?  ye lah kite bukan boleh jumpa dia pun.. well.. bile kite buat komen tu jgn lah biadap dan kasar sgt bahasanya… kalau dia ade email.. email lah dia.. sama ade dibaca atau tak itu terpulang lah pada dia…  sama ade dia ingin berubah atau tidak.. itu pun bukan kuasa kite utk mengubahnya sbb kite jgn lupa yg hidayah itu datangnya dari Allah SWT!  Tapi kalau nak macam nak komen secara public di Instagram artis lah katakan.. just say “saya doakan yg terbaik utk kamu… semoga satu hari nanti hidayah itu akan menjadi milik kamu… :)”  Kan ke sopan tu.. dari ko ckp.. “eeiii… maacm perempuan murah.. bile nak bertaubat?”  ataupun… “tutup lah aurat tu… tak malu ke dedah dedah aurat?”  sesungguhnya ade cara dlm memberi teguran.. belajar lah cara dan kaedah memberi teguran sebelum kite memberi teguran kepada seseorang!


Dan kite pun jgn lah terlalu taksub nak org berubah secara drastic…. Tak semua org mampu berubah mengikut kelebihan yg kite ade dan begitulah sebaliknya di mana kite sendiri belum tentu boleh berubah mengikut kelebihan yg dimiliki org lain!  Just be positive..  bersangka baik… doakan yg baik2.. dan tegur lah dgn cara yg paling baik!   Insyallah we will lead into a happier life! :)




OK nie gambar selfie semalam before balik kerja… seharian meeting waiimaaa muke dah toya menjelang ke petang!  So  ade sesapa nak kutuk or nasihatkan I? Kindly private message me ya!  Haha.. oh by the way, nampak takcute hijab pin yg aku pakai tu… jeng jeng jengg.. tu my pin2it by NeenaAnuar collection to be released soon!  Stock adelah limited yer… kalau korang lambat.. nasib lah tak dpt pin yg gorjes yg saya jual itu! :D 





11 comments:

eynda said...

Sesungguhnya dunia ini adalah tempat kita diuji... :-)

Anum said...

kan memang x faham

PearlKaz said...

alaaa.. tak berapa nak nampak design pin tu.. kena tunggu bila dah release la ek nak tgk design? hihihi...
tp betul... geram pule membaca comment perempuan tu. lepas tu, berapa kali plak dia tukar nama IG dia tu. tau plak takut. heh..

ieza ashaari said...

Kurang kasih sayang dan perhatian. Awal bagi publisiti terang-terangan, baru dia terima perhatian besar-besaran. Huihuihui.

Norma NML said...

typical org Melayu Neena..itulah sbbnya susah nak maju..sebab perasaan hasad dengki tak nak buang jauh2..

Chekgu Azrine said...

Well said sis..
Sangat suka entry ni

Anonymous said...

Setuju dgn ape kak neena ckp. Xfhm sungguh dgn org mcm tu. Mcm sy sendiri pun, if xsuke nk tgk, just unfollow. Abis citer

ibh_sue said...

Malu nak ckp. Tp tu lah realitinya. Yg banyaknya perangai mcm ni Melayu juga...

Suria Amanda said...

Macam2 hal..sebab tu along x baper suka follow ig artis..macam2 orang x suka..dah x suka x per la kan...pi ckp macam tu kenapa..

Lulu Caldina said...

nin, apa rahsia hari demi hari tambah cantik ni?? sila buat tips hehe

Unknown said...

nina dah slim blk laaaa...sharelaa rahsianyeee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails