COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, June 6, 2014

Makan Sedap di KulCats Barrio Tapi Yang Tak Sedap Bila Nampak Perempuan Separuh Bogel!


Hari nie nak share ngan korang satu tempat makan best kat area TTDI! Aku kan kalau mention nama TTDI jer kan.. aku rasa macam serabutt sgt tempat nie! Ahaha.. tak tahu lah kenapa.. aku rasa macam jauh bebenor nak pegi dari Ampang.. pastu rasa macam tempat org2 kaya jer… hihi… Tapi disebabkan keinginan yg amat tinggi terhadap nak makan kat restaurant KulCats Barrio nie.. waimaa.. aku gagah kan jugak diri nie utk jadik org kaya sekejap! Ahaha..


IMG_6706 copy
Ok kiteorg ke sini dlm bulan March hari tu.. sempena b’day celebration en.teman! So biar kan lah b’day boy nie makan sedap2 skit waktu b’day dia…


IMG_6709 copy
Yang membayorrr sudah pasti lah binik gorjes gonjeng dia nie!




IMG_6689 copy
Giler banyak jugak menu kat KulCatss nie!




IMG_6690 copy
Harga makanan pada aku quite reasonable lah.. tak de lah membebankan!




IMG_6687 copy
Birthday boy fening tak tahu nak pilih menu yg mana satu! Ahahaha..


IMG_6697 copy
Tukang bayar relaxxxx and chill out ajee! Hehehe…




IMG_6695 copy
Menu pertama yg birthday boy pilih.. Classic Caesar Salad.. Harga RM15! Rasa sedappppppppp dan sgt menepati citarasa anak tekak kami lakik binik! Aku recommend korang try salad nie kalau korang penggemar salad!


IMG_6710 copy
Salad tu kire like appertizer aje lah.. and yg nie main course nya! Cam biasa.. birthday boy pow binik dia… dia mintak nak makan Surf & Turf (set udang rimau & Striploin Beef)! Memang saja nak pedajal aku kannn… dia pau aku food yg paling mahal harganya i.e. RM42! Takpe.. sayang lakik punyer pasal.. moga2 makin murah rezeki binik dia yg gorjes gonjeng nie nanti! Ahahaha… btw, rasa steak nie not bad lah.. utk tekak aku cam biasa2 jer sbb aku bukan pencinta steak! Hehe.. en.teman tu tak yah tanyer… dia punyer respon.. sedap.. ok lah… nak dpt dia ckp.. sedapppppppp betol tu payah ok! grrrr….


IMG_6716 copy
Aku tak suker makan steak.. aku penggemar Pasta.. so harus lah aku memilih menu ini.. eh mana aci en.teman nak makan mahal.. aku pun nak gak… ahhahaa.. yg aku amik nie nama dia King Prawn Aglio Olio.. berharga RM35! Rasa dia memang ohseom lah di tekak aku!


IMG_6720 copy
Kalau korang dtg sini.. make sure bergambar gaya gini sebab ini adelah trademark KulCats Barrio! Tapi en.teman buat tak comel lah.. jap tengok aku buat eh…


IMG_6721 copy
See.. comel kan??? muahahahahhaaha…


IMG_6704 copy
Ok.. tiba masa utk makan dessert! Memang rasa nak nangiss okkk tengok hidangan dessert yg di sajikan oleh KulCats nie! Rasa macam semuaaaaaaaaaaaaaa pun aku maukkk makan! gggrrrrr!!!




IMG_6739 copy
Kite bagi priority pada b’day boy utk memilih menu dessert! So secara tak langsung dessert tu dijadikkan sebagai ‘kek’ khas buatnya! Hihi.. b’day boy telah memilih Barrio Mud Pie yg berharga RM10! Rasa dia ya ampunnn…. Sedapp bangat nie weiihh!


IMG_6730 copy
Alahaiii.. tua nya dah lah lakik kite nie… 37 tahun daaaaaa?? Aku sedih sebab dia dah makin tua… tapi aku gembira sebab wajah dia tak nampak tua! Haha..


IMG_6753 copy
Ya Allah.. terima kasih kerana meminjamkan insan ini kepada diriku… aku terlalu menyayangi dirinya… Engkau ampuni lah segala dosa-dosa nya.. Engkau berkatilah kehidupannya… Engkau murahkan lah rezekinya… Engkau panjangkan lah umurnya Ya Allah.. pinta ku hanya satu.. hidupkan dan mati kan lah kami secara bersama dan bersatu!


IMG_6747 copy
Kau lah segala-galanya utk ku Bee! Please be by my side till the end of my life!


IMG_6757 copy
Ok cukup scene jiwang! Ahahaha.. so korang kalau tak tahu nak pegi mana this weekend.. korang boleh lah pi terjah restaurant KulCats Barrio yg terletak di TTDI nie yer… restaurant nie di usahakan oleh chef2 muda melayu kite.. serious rasa kagum dgn kehebatan abg2 macho nie memasak! Kalau tak salah diaorg nie buat catering jugak tau! Then lagi satu yg best kat sini.. layanan diaorg memang ohsem sgt and they are really friendly!


IMG_6767 copy
Nie alamat KulCats… No. 35, Lorong Rahim Kajai 13, TTDI KL. +0377333420


Ok.. yg pasal nampak perempuan separuh bogel tu… ahahaha… korang mesti excited nak masuk entry nie sebab citer bogel nie kan?? baik ngaku kalau betol! Muahahahaha… ok.. camgini citernya.. waktu aku sampai kat KulCats nie… memang full house.. so nak tak nak terpaksa duduk kat mana ruangan yg ade jer buat sementara waktu.. so tetiba ternampak ade lah sorang budak perempuan nie yg berpakaian sgt2 menjolok mata! Dia tengah duduk makan dgn geng2 dia lah.. tapi dia geng ngan budak pengkid.. aku tak kisah lah nak geng ngan pengkid ke hape ke.. tapi yg paling mengejutkan pakaian dia tu terlalu menjolok mata okk! Minah salleh kat Malaysia nie pun kalau nak pegi makan tak berpakaian camgitu sekali tau! Diaorg kalau nak daring pun kat club2 malam.. or kat tepi pantai… tapi kalau betol pun minah salleh nak berpakaian menjolok mata kat kedai makan aku rasa itu bukan kes besar sgt lah kot sebab dah tentu2 diaorg tu non muslim and memang berpakaian yg menjolok mata tu dah jadik budaya dia!


Ini yg menyedihkan sgt nie bile budak melayu kite.. kalau melayu rasanya Islam lah kan.. tak tahu lah pulak kalau dia bukan Islam… cara dia berpakaian.. nauzubillah… serious sgt2 mengjengkilkan! Dia pakai hot pants.. ok itu boleh tahan lagi dia menjolok mata aku nie.. yg paling tak tahan bile dia pakai BRA semata-mata okkk.. and BRA tu pulak nampak jelas dari segala sudut pandangan! on top of the Bra dia just pakai satu top warna putih yg tersangattttttttttttttttt lah jarang and it’s very short! Tapi senang citerkan.. kalau tengok dia punye pakaian tu.. kirenya macam tak pakai apa2 langsung lah kekdahnya! top putih yg jarang tu memang dah macam invisible dah gayanya… yg nampak BRA dia semata terjojoi jojoi!


Aku waktu tu terus rasa macam tak berselera pulak nak makan kat situ… tapi sib baik lah ade tempat duduk kosong yg jauh skit dari group budak yg separuh bogel tu… aku pun pindah tempat duduk.. so baru lah rasa tenang skit nak makan! huhu.. aku bukan apa.. aku pulak yg rasa malu sgt2 melampaui batas bile tengok keadaan budak tu! aku rasa kan Malaysia skg nie perlu ade Polis Syariah macam kat bandar Aceh tu lah! Polis Syariah nie kerja dia akan tahan dan tangkap wanita2 yg tak menutup aurat… Sbb rasanya dah terlalu ramai wanita Islam kite berpakaian over board sgt2 dah skg nie! Kalau kot yer pun ko tak nak menutup aurat.. tapi jgn lah berpakaian terlalu menjijikkan!


And kebetulan pulak pada hari aku Kulcats nie.. malam tu ade konsert Future Music Festival Asia yg berlangsung di bukit jalil.. alah.. yg konsert ade budak melayu mati.. ade kes minum arak segala tu… hurrmmm.. kalau aku nak berfikiran negative.. aku syak budak2 tu nak pegi tengok konsert tu lah lepas makan kat KulCats tu.. sebab dari gaya dressing nya tu nampak2 memang camgitu lah… tapi kalau aku nak bersangka baik.. anggap lah budak yg aku nampak tu adelah org bukan islam… maybe dia serani ke kot kan… sbb serani pun ade yg muke macam melayu…


Ok takpe.. kite go positive.. kalau betol dia Melayu Islam.. aku panjat kan doa semoga dia diberikan sebaik-baik hidayah pada suatu hari nanti… sebab tak mustahil manusia boleh berubah kepada ke arah kebaikkan pada bila2 masa sahaja sekiranya dengan izin Allah SWT! :)

9 comments:

Anum said...

bahagia selalu sis

Sofea said...

macam nice.. boleh g try nanti..

Mila Ahmad said...

Anak nabila huda si keisha tu selalu sebut kulcats Bario tu, nama restoran ke? ke ada nama lain.jenuh duk google menatang apala si kesha sebut.Nama restoran kot kan ?

Chekgu Azrine said...

hmm...kalau saya kan sis..
tengok orng pakai camtuh..
tetiba rasa segan kat laki sndiri..

semoga budak gtu dapat hidayah la..inshaAllah

AisNy said...

Nice spot... boleh try test nie...

Unknown said...

makanan sangat mengiurkan...isk..btw 'Amin' untuk doa u Neena..and kita sama doakan budak tu akan dapat hidayah k...amin

PCL said...

bukan pasal cite bogel eh tp drop by dari blog bubblyfarah..#bgrmakan @Bangi.

salam singgah ~PCL
http://www.nazlee.com
http://gelagatorang.blogspot.com

Anonymous said...

Sedapnya nampak makanan-makanan ni.. boleh try nanti.. :)

Anyway, jemput ke entry saya untuk mencuba nasi ganja pula..

http://miaqaisarah.com/2015/04/15/nasi-ganja-perlis/

Sizzling Suzai said...

hi thanks for reviewing baru nk p kames ni celebrate birthday bestfriend hehe btw semoga awk bahagia selalu bersama suami tercinta amin.. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails