COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, August 8, 2016

Kegigihan Membeli Kasut Raya!


Amboiii... dah abis syawal masih lagi nak bercerita pasal perihal hari raya nih! Ehh ikut Kak Neen lah.. blog Kak Neen.. so Kak Neen punyer sukerr lah nak hupdate apa kan? fuh.. kekwat Kak Neen nih! Muahaha..


Alahhh... saja jer nak share cerita nie... daripada aku tak update blog nie.. baik aku update story pendek nie utk tatapan korang.. takde lah korang sedih masuk blog nie tak berupdate kann kannn?? Hehee.. Kak Neen hargai sgt2 korang yg selalu tertunggu-tunggu update dari Kak Neen setiap hari tau! So ini lah buktinya.. ade ruang dan peluang.. cerita pendek atau panjang.. Kak Neen akan cuba update utk korang kesayangan Kak Neen nih!


Ok hari nie saja nak kongsi ngan korang perihal kasut raya nie.. rasanya dah bertahun-tahun aku tak beli kasut raya... most of the time aku selalunya recycle jer kasut2 mana yg masih elok dan boleh diguna pakai tuu.. tapi tahun nie kebetulan aku jumpa plak kasut yg cantik2 kat Vincci just right before hari raya hari tu!


Untitled

Sekali 3 pasang aku rembat! Hoihh.. jgn tak tahu.. aku nie sgt cerewet dlm pemilihan kasut! Susahh weiii nak carik kasut yg sesuai ngan kaki I yg macam Cinderella nie! :p


Aku tak tahu kenapa kaki aku nie sgt2 sesuai ngan kasut brand Vincci! Dah berpuluh tahun aku pakai kasut Vincci.. and susah nak bertukar ke kasut brand lain sebab susah nak dpt yg sesuai ngan aku... walaupun tak semua kasut keluaran vincci nie sesuai ngan aku.. tapi at least dlm banyak2 kasut yg dia keluarkan tu.. kira ade lah jugak yg sesuai ngan kaki aku nie!


Lagi satu aku suke kualiti kasut vincci nie.. ade kasut heels yg aku beli dari vincci dah berusia almost 4 years okkkk.. still elok lagi.. takat tukar tapak jer setakat hari nie..! pasal tu kalau aku termasuk kat Vincci nie.. kalau dah jumpa yg berkenan & sesuai.. memang aku pejam mata and rembat jerrr terus!


Macam 3 jenis kasut tuu.. fuhh... jenuhh okk aku nak mendapatkan nya! Asalnya aku pegi kat Vincci Pavilion.. kat sana lah aku jumpa ketiga-tiga jenis kasut yg aku berkenan tuu.. bile mintak kasut saiz 7 utk semua kasut tuu... boleh plak yg kasut wedges & kasut heel color nude beige tu tak available kat sana.. so aku rembat jer dulu kasut heels color hitam tu dulu kat Pavilion..


Then utk kasut yg tak available tu aku mintak budak kat vincci tu bagi serial number... then aku buat call to most Vincci outlet utk dptkan kasut saiz 7 utk wedges & beige heels tu... adoiii.. payahh weii nak dptkan.. most of the outlets tak availalble lagi dah saiz 7 utk color2 yg aku nak tu! End up nak jadik rezeki dpt jugak lah aku grab kasut tu semua.. tapi kene pegi ke 2 outlet yg berasingan okkk!


Yg kasut wedges tu reserve and pegi collect kat outlet Vincci di Jusco Alpha Angle Wangsa Maju and kasut heel nude beige color tu aku reserve and collect dekat Vincci di The Curve Damansara! Haaa... gigih tak gigihhh kannnn??? Ahahhahahaa...


Aku tahu kalau aku tak dpt grab nie... entah bile tahun lagi aku nak dpt kasut yg sesuaii kat Vincci tu lagi... selalu aku macam sentapp giler masuk Vincci nak beli kasut always takde yg berkenan dan yg sesuai... nie bile dah ade yg berkenan & sesuai.. amikkk kauu.. payah nak mammss pulak nak mendapatkannya... huhu.. maybe kasut2 nie dah lama jugak kot ade kat Vincci tu.. tapi aku jer yg tak tertengok kat sana.. so tu yg maybe banyak size dah abis dah tu!


Now kasut vincci pun dah naik harga... pheww.. dulu satu kasut paling mahal pun aku rasa dlm 70-80 hengget.. now paling murah pun dah around 60-70 hengget... haihh.. semuanya dah mahal sgt dah skg nie!


Ok tu jer cerita utk hari ini.. ni cuba nak sambung cerita penutup percutian di Maldives nie.. haihh.. semoga aku berjaya hendaknya mengabiskan cerita Maldives nie secepat yg mungkin! Ngeeee...

5 comments:

Anum said...

cantik2 pilihan akak

mommyfiqa said...

cantik semuanya..fiqa masa zaman kegemilangan heels@wedges nie semua dah berlalu..bila lalu depan kedai kasut cepat2 lalu..haha..mklumlah dah ada anak lasak2 nie kalau boleh memang berselipar jepun je,,haha

Cici said...

cantiknyaa. tapi selalu size 6,7 ni senang carik kan? lainla macam kaki kita ni 9 or 10 -,-'' ni kaki kakak tiri cinderella T_T

ita citot said...

Semua cantekkkk!! Kita pun suka Vincci sebab dia simple tapi elegant gitu.. Pastu harga pun ok.

Kita nak mintak maaf kat Kak Neen sbb igt kan akak jenis tak pandang kasut buatan Malaysia mcm Vincci ni. Ingat akak pkai brand yg mahal2 je.. Mntak maaf ye kak...

Nanti dah pkai kasut ni tnjuk la jugak kat blog. Mesti cantek! (^_^)

Roti Tisu said...

waah 😄

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails