COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, August 10, 2016

Berpada-pada lah Kalau Nak Sayang Pun.. Jangan lah Sampai Hukum Isteri Derhaka!



Untitled

Semalam en.teman ade meeting dgn big boss dia.. big boss dia nie berpangkat Dato! So petang semalam bile dia masuk jer kereta waktu aku amik dia dari LRT.. aku saja lah borak santai ngan dia...


Binik: Waahh... bukan main skg eh.. meeting ngan golongan Dato2 jer.!


Lakik: (dgn muke kekwat nak mammss) biasa lahhhh...


Binik: hah! Since skg nie dah level meeting dgn golongan Dato2 jer.. baju kesayangan awk yg awk tak nak buang sgt tuuuu dah kene buang lah lepas nie... takde classs laaa kalau pegi keje pakai baju ade tanda2 macam tuu!


Lakik: Ehhhhh.. jgn laaaaaaaaaaaaaaa.!! Kalau you buang you derhaka okk... hahaa... *bercakap dlm nada gurau*


Binik: *terkesima* fuhh.. sampai hati you.. hanya kerana sehelai bajuuuu tu.. boleh you ckp macam nie kat I??? Sedih ok!!


Lakik: *sambil usap kepala binik* alaa.. takde lah... gurau2 jerr... tapi jgn lah buang baju tuuu.. baju tu elok lagi laaaa!!

Binik: Elok apa nyaaaaaaaaaaaa???? Kat bahagian ketiak tu dah kuningg dah... lagi pun baju tu dah lama sgt dah... memang dah sampai masa dia nak kene let go pun! Common lah Bee!!!


Lakik: Alahhh.. baju tu elok lagi laa... kuning skit jerr kat bahagian ketiak tu.. tak nampak sgt pun... kalau pakai pun tangan sentiasa ke bawah.. bukan nak nampak pun sbb dia terkepit bawah ketiak!


Binik: Suke hati you lah! Malas nak layan!


Lakik: *pujuk sambil pegang tangan binik* Alahh.. jgn lah merajukkk! Biar lah dulu... sampai masa nanti baju tu kite let go lah.. ok? Dah dah jgn merajuk.. I gurau jer lah!


Binik: *buat muke monyok*


Eeeiiii.. annoying sgt2 tauu! Agak2 lah kalau nak jatuh hukum derhaka pun... first time dia ckp camgitu kat aku... walaupun aku tahu dia bergurau.. tapi I is tetapppppppppp sentap! Rasa kalau boleh ko tido lah ngan baju kesayangan ko tu daripada tido ngan aku... huh! Tapi kanggg kalau buat camgitu jatuh hukum kali kedua sebagai isteri derhaka pulak kang! Gggggrrrrrrrrrrrrrr...


Untitled

Ni lah baju kesayangan en.teman yg teramat sgt nie! haihhhh... Entah apa yg dia sayang sgt ngan baju kemeja nie aku pun tak tahu lah! Sampaikan aku terfikir adekah baju nie girlpren dia hadiahkan utk dia??? Tapi seingat aku.. baju nie dia beli sama-sama ngan aku duluu! Ke ade pompuan lain ckp dia handsome sgt pakai baju niee pasal tu dia suke sesangat ngan baju nie????

Obviously memang laaa baju tu elok lagii... Cuma biasa lah baju dah berusia lebih dari 5 tahun... setiap hari pakai deodarant.. of coz lah lama2 akan jadik kuninggg skitt.. walaupun tak obvious.. tapi aku nie jenis tak suke pakai baju yg bertanda... aku memang particular.. aku rasa macam comottt jer pakai baju bertanda nie! lagi pun pada aku jangka hayat baju dah lebih dari 5 tahun tu memang dah patot kene let go pun..


Tapi en.teman nie memang ade satu penyakit yg dia tak boleh nak buang barang.. barang dah terukkk.. dah buruk.. dah rosak.. dia still rasa nak simpan! Stresss woiii nak layan perangai pelik nie.. mana nak letak barang2 tu dlm rumah.?? Aku pun bukan giler sgt bende elok nak suruh pi buang... kalau bende nya baru lagi.. ataupun bende yg masih boleh di baik pulih.. aku pun tahu erti nak sayang barang.!


Bukan macam en.teman nie.. sayang barang tak bertempat pulak dah... ni bukan main dia punyer lah sayang kat baju tu dia boleh ckp aku boleh jadik derhaka kalau buang baju tuu! Aku tahu dia gurau2 ckp mcm tu sebab duluuu sekali aku dah penah amik baju tu simpan dlm beg plastik sampah.. tapi aku tak buang pun lagi baju yg dia sayang sgtt2 tuu... aku just simpan seperately kat dlm bilik... end up keesokkannya aku tengok baju tu dah tergantung kat dlm almari balik dahh! Ehhh.. ehhh... diam diam dia amik and gantung balik kat dlm almari eh?


Serious skg nie aku konpius sgt2... dia lebih sayangkan baju tu dari aku ke eh? Now aku rasa macam nak pegi bercuti sorang diri and tinggalkan dia dgn baju tu berdua kat atas katil.. huh!

7 comments:

Chekgu Azrine said...

Hahahahaha...kak neen..sabo2...kalau tgk gaya dia syg sgt kat kakneen tu..saje je sbb syg sgt jugak kat baju dia tu...mgkn dia rasa dia nampak lg segak sgn baju tu

Anum said...

sweetnya

Cici said...

heheh payah kan kalau orang jenis sayang barang ni =p kia pun kekadang ada penyakit macam tu jugak. sudahnya takde tempat nak letak. bukan baju je, buku la apa la. semua sayang

Azueriena said...

salam neen...azue nie silent reader...mmg suka baca sentuhan jari jemari neen...siyes kali nie raser nak komen pulak...sebab kes baju cik abg tu..ader sentimental value kot baju tu...tu yg dier sayang nak buang tu...tapi siyes lawak...kalau buang nie kompom gadoh besar niehh...hehehehe...

tips nak buang barang ialah ketika tuannya xder...masuk plastik terus buang jauh2 di luar rumah nuu...kalau buang dlm rumah..diorg rela pi kutip balik tauu...hahahhaa

Unknown said...

Salam neen, gelak je saya baca crita ni.. yg kesan kuning deodorant tu boleh je hilang tau.. rendam bhgn tu dgn air mendidih. Biar kejap pastu sental dgn pencuci baju.. 😊

Mimy Hamid said...

ada.sentimental value kot neena
.beli baju ngan wife ..bersangka baik

NeenaAnuar said...

Azrine: gamaknya lah kott... dia perasan dia yg segak sgt pakai baju tu! haha..

Hanum: tq! :D

Cici: hehhe.. jenuh nak carik store!

Norash: w'salam dear.. alhamdulillah.. tq so much... ahahaha.. bagus jugak tips tu!

Alisa: W'salam sis.. owh tq sis for the tips.. insyallah nanti I cuba! :D

Mimy: tak leh nak bersangka baik sgt sbb bukan baju tu satu jer yg aku beli ngan dia okk! ahahaha...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails