COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, June 26, 2013

Tips ~ Resepi Loving Couple Versi NeenaAnuar!

Sesungguhnya dalam rumahtangga… kalau takde aksi perang antara suami isteri.. maka hambar lah sebuah ikatan perkahwinan! Kalau berperang.. jgn masam muka lama-lama.. sebaik-baiknya sebelum tido mintak lah ampun maaf sebelum kite lelapkan mata.. mana tahu umur kite tak panjang.. salah sorang antara kite akan pergi meninggalkan satu sama lain!

Aku sangattttt jarang berperang ngan lakik aku… tapi biler sekali berperang memang best! Abiss pinggan mangkuk terbang ke dinding… lagi best siap boleh simbah air kat lantai! Time berperang memang lah tak best… ianya akan jadik best biler kite dah back to normal in lovey loving feelings.. kite akan kembali berborak mesra sesama kite.. dan akhirnya perbualan itu boleh menjadik bahan ketawa & gurau senda yg paling indah dlm mengeratkan perhubungan antara suami & isteri!

Antara dialog best lakik binik:

Lakik: Haii... Pandai binik aku nie pilih mangkuk yg dia nak campak kan ke dinding.! Nasib baik dia pilih pinggan plastik.. kalau pinggan kaca.. jahanam… dah lah penat nak memujuk.. kang penat pulak nak mengutip serpihan kaca.. dah jadik lagi satu hal!

Binik: hahaha… nasib la.. dah tentu-tentu time tu yg I nampak mangkuk plastik… so rembat aje la!

Lakik: kan dah tak pasal-pasal kite main air.. dah macam main pesta Songkran pulak dah! Hai.. kelakaar lah you nie biler ingat-ingat kan balik!

Binik: *tutup muke & jelir lidah*

Ini semua salah hormon yg sedang hebat dok tonggang terbalik dalam badan! Serious bulan nie yg paling terukkk dan paling susah nak kawal! Aku rasa ini ade kaitan dengan masalah jerebu lah kekdahnya… bak kata lakik aku.. udara negative terlalu banyak yg aku hidu… So dah kurang aura positive dlm badan! haha...

Anyway.. apa yang penting adelah sifat paham memahami & bertolak ansur antara suami & isteri.. orang lelaki kene lebihhhhh paham perasaan org perempuan… kalau org lelaki paham.. In Sha Allah… yg pahit itu akan jadi manis jugak akhirnya! Ehhhh.. kang confirm org lelaki akan keluar statement camgini jap lagi... "hoii.. org lelaki aje ke yg asyik nak kene paham org pompuan?" Ok.. ok.. org perempuan pun jgn nak mengada sangat.. kalau org lelaki dah pujukkk tu... cepat-cepat lah lembut hati... pastu mintak maaf cepat-cepat ok! :)

Btw, secara tak langsung entry nie dah pun menjawab sebahagian daripada persoalan korang-korang yg dok bertanyer tentang resipi utk menjadi loving couple kat entry yg aku bukak tempoh hari!

Agak terkujat jugak biler majoriti daripada korang mintak aku share kan resipi menjadi loving couple as husband and wife!  Tak caya.. meh nak share komen² yg aku terima kat open entry aku nie!

  • nak mintak share rahsia umah tangga sis
  • nak minta resepi camner nak layan suami... sonok tgk sis ngan hubby... loving couple.. 
  • suker3.... nak resepi loving couple ader x? 
  • nak resepi LOVINGKAPEL akak n abgnuar..
  • sbb sorang apriL sorang lg MAC..... bila masa tgk pn akak n abgnuar becintaaaa jew....*jeles* 
  • Seperti permintaan2 di atas sana. Jan pun nak meminta kongsi tentang kebahagiaan rumahtangga. Sangat bahagia dan romantik lihat neena dan suami walaupun dah lama berkahwin. Mungkinkah suami neena pun romantik maka, semua gambar nampak romantik? Atau kedua2 nya pun memang romantik? 
  • rasenye saya pun da tak pyh cakap lagi , sebab ramai di atas sane da bercakap dulu , hahahha , so same jugak saya mcm dorg , ples kak neena :) 
  • Kak neena n abg nuar mmg betul2 loving couple pada pandangan mata saya.. Boleh kak neena share apa yg blh saya dan kengkwn lain pratikkan dlm hubungan rumah tangga ni?

Serious aku ngan en.teman nie tak lah romantik mana.. kiteorg nie brutal sebenarnya! haha.. nampak dlm gambar jerr macam loving couple sgt.. kalau reality.. kiteorg slumber badakk jer kalau bercakap.. kepala hotak lah.. bongok lah.. bengong lah... biol lah... at times siap aku tunjal kepala dia.. dia tunjal kepala aku... haaa... so sila lah jgn tertipu dgn aksi kami dlm gambar! hahahaa...
Ok camgini lah.. aku ngan en.teman nie tak lah sentiasa romantik.. nak sayang manja gendik memanjang... aku nie kasar org nya.. garang pun boleh tahan... haha.. so hakikatnya cara romantik kami suami isteri ni agak lain dari yg lain!  mungkin disebabkan di dunia realiti kiteorg nie lebih banyak sifat brutal dan slumber dari sifat manja dan romentika di amour.. so biler kiteorg bergambar.. entah macam mana.. kiteorg boleh dpt chemistry dan aura utk berRomentika bersama-sama!  honestly ianya tidak di buat-buat ataupun di paksa-paksa!  everything just come naturally between us..

Lagi satu En.teman bukan seorang yg sweet talker... aku lagi lah.. kalau bercakap confirm gegak gempita! so pasal tu lah aku ckp tadi yg kiteorg nie hakikatnya adelah pasangan yg brutal!  silap hari bulan kalau org tak kenal kiteorg.. org akan kata yg kiteorg lakik binik nie kaki gaduh!  walhal dia tak tahu.. cara yg brutal itu lah merupakan rencah dan resipi loving couple kami lakik binik! hehe..

And also.. en.teman nie pak lawak org nya.. aku susah nak berRomentik-romentik ngan dia!  terkadang nak jugakkkk rasa fefelingggg persis pasangan yg cakap tak keluar suara... ckp berbisik-bisik antara satu sama lain.. gelak pun tak dengar suara... aiseymen... susah betol aku nak buat aksi sebegitu weiii... confirmm takkan dpt punyer... kalau en.teman buat lawak.. dah tentu aku gelak berdekah-dekahh.. so mcm mana nak jadik romentik???

So pada aku romantik nie agak subjective jugak lah... it depends on the couple it self!  ikut keselesaan dan cara masing² utk develope feeling romantik itu sendiri!  macam aku & en.teman.. kiteorg develope rasa romantik dan memupuk sifat kasih sayang yg berpanjangan dengan just be yourself!  tak perlu ubah utk jadi diri org lain... then terima lah kekurangan dan kelebihan masing-masing.. kelebihan mungkin senang nak accept.. kekurangan tu sesungguhnya memang payah laa dan ia ambil masa utk kite terima kekurangan pasangan kite!  tapi kekurangan pasangan itu lah yg sebenarnye menjadi pelengkap kepada diri kite! 

Eh... duluuuuuuuuuuuuuu... somewhere around in 2011... aku dah pernah buat entry pasal Tips Dalam Menjaga Perhubungan Suami Isteri... sila click! so amik lah masa utk baca entry tu.. coz mungkin ade points kat dlm entry tu yg takde kat dalam entry yg ini! :)

So skg dah tahu apa motif dia nak minum air Jus Poligami nie? first time okkkkkkkkkkkkkk...  firstttttttttt timeeeee.... dia tetiba ckp teringin nak cuba jus pelik camgini! peranggg lakik binik berlaku pada malam isnin... pada malam selasa dia mintak nak minum air pelik niee... so tak ke memang pelik nie???   haihhh... dia nak kasikkk aku takottt lah tuuuuuuuuuuu!  Takpe lah Bee... minum lahhhh... I nak bawak diri I pergi Parisss lah!  ramai lelaki-lelaki romantik ade kat sana! ehhhhh!!! :p

 

8 comments:

FarahFerraDotCom said...

Ptt la pun en.teman mtk jus poligami..hehehe

Unknown said...

mmg good info..moga2 kita semua pun akan loving and caring macam Neena..

Mimy Hamid said...

yeszaa diakui neenaanuar so romantic couple..wish u loving ever after dear

beat said...

cool...suka tgk korang

yana2605 said...

jus poligami ni sy pun kena dulu..mula2 suami mtk air lain tiba2 nampak jus ni terus nak order.. saja nak usik sy la tue..tp tak sedap so sy kenakan la dia balik yg poligami nie dlm apa bentuk pun mmg tak sedap rasanya...

ijan said...

terima kasih neena. Jan baca previous entry.

Boleh diamalkan.. Bahkan perkara2 mcm tuh yang buat kita rapat dan bahagia. Andai kata, salah satu konsepnya hilang, rumahtangga pun suram.

Thank you again friend

Emma said...

so sweet =D

Unknown said...

salam, suak entri ni..cuwit sgt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails