COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, February 24, 2014

Kasih Sayang


IMG_6480 copy


Indahnya melalui kehidupan yg penuh dengan rasa kasih sayang! Untuk mengecapi kebahagiaan, kite perlu melalui fasa berkasih sayang… Sesungguhnya kita yg mencorakkan setiap gerak langkah kebahagian dlm kehidupan kite! Andai bahagia yg kita pilih, maka kebahagian lah yg bakal kite miliki! Bagaimana aku kekalkan rasa kebahagiaan dlm diri sendiri? Apabila aku rasa sedih & kecewa dgn setiap masalah yg dihadapi… aku cuba utk menjadi seorang yg positif! Terima setiap kejadian yg pahit itu sebagai sesuatu yg manis… walaupun ianya tidak semudah ABC, tetapi tiada apa yg mustahil dlm kehidupan ini kerana kita yg mencorakkan kehidupan kita! So buangkan segala aura negatif yg lahir dlm diri dan suntikkan sebanyak mungkin sifat positif ke dalam diri sendiri!

Kemudian ambil masa utk bermuhasabah diri sendiri… Di saat ini lah kita perlu mencari kelemahan diri dan juga kelebihan yg dimiliki.. Setiap kelemahan itu perlu di perbaiki dan setiap kelebihan itu perlu di hargai tetapi jgn sampai lupa diri!

Tiada ruginya jika kita hidup dlm aura yg positif… Dengan bersikap positif, insyallah ianya bakal memberikan (+) penambahan kebaikkan dlm diri, manakala dengan bersikap negatif ia hanya akan menolak (-) kehidupan kita ke arah yg makin menyiksakan zahir & batin kite sendiri! Org lain tak rugi.. yg rugi diri kita sendiri… kerana sesungguhnya EGO itu adelah pemusnah sebuah kebahagiaan!

Allah Maha Adil.. Allah Maha Mengetahui.. Allah Maha Mendengar… Insyallah, andai kebahagiaan yg kite cari… maka kebahagiaan lah yg kita miliki! Andai derita yg kita simpan.. maka menderita lah kita sepanjang hayat!

So, let’s spread the positive vibes in our self.. Stay young and be happy! 

*kiss*

2 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak. in shaa Allah ~~~

QasehnyaRania said...

betul tu sis..
smga kita tabah mnghadapinya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails