COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, February 26, 2014

Hilang Stress Apabila NIVEA’s In-Shower Skin Conditioner Mampu Menyelesaikan Masalah Kulit Kering Ku!

Aku memang mempunyai masalah kulit kering yg sangat sangat kronik!  Tahap kronik tu dah sampai ke tahap boleh membuatkan aku jadik stresss!  sumpah aku tak tipu... kalau tak percaya... tengok nie!


IMG_5320 copy
Nie lah rupa tangan aku biler setiap kali lepas mandi... nak2 biler dah duduk dalam air-cond camgini.. lagi lah teruk rupa paras nya!  Sebab air-cond kan memang akan membuatkan kulit kite jadik lebih keringggg... honestly sgt scaryyy okkkkkkk... kalau aku sendiri dah scaryyy, macam mana pulak pandangan org lain? huuwwaaaaaaaaa... mana aku tak stresss weiii!!!!

IMG_5323 copy
Meh aku close up skit.. walaupun aku segan nak tunjuk.. tapi tak pedulik.. aku nak tunjuk jugak masalah kronik yg aku hadapi nie!  Antara simptom2 kulit kering nie adelah kulit akan mengelupas (flaking), ade rasa gatal-gatal, kulit menjadi kasar, then kulit rasa ketat dan tegang jerr sepanjang masa, lagi stress kulit tampak sgt kusam!  So segala ciri2 nie memang aku alami dan ini lah yg terlihat seperti kat dlm gambar nie!  Terkadang kalau dah terlalu kering camgini... memang terasa cam sakit jugak lah sbb dia rasa macam kulit nie terpecah-pecah!

Mana lah aku tak stress tahap melampaui batas... sebagai seorang wanita.. aku mesti lah teringin nak kan kulit yg licin, gebu, tulus dan mulus bak sutera kan?  Honestly memang aku jealous lah kalau tengok perempuan lain yg memiliki kulit yg cantik... tak payah nak pakai body lotion bagai.!  Tapi apa lah daya aku kan.. takkan nak biarkan kulit terus menjadik kering kontang cam kat dlm gambar kat atas tadi tu... So antara jalan penyelesaian yg aku ambil utk merawat dan mengurangkan masalah kulit kering aku adelah menggunakan body lotion setiap hari.!

Tapikan honestly aku still tak puas hati biler pakai body lotion kat badan... aku rasa like a waste biler aku sapu lotion.. sebabnya biler aku basuh bahagian badan aku dengan air.. nanti lotion tu pun hilang.! end up aku kene sapu body lotion tu balik over and over again... but yet better than nothing laa.. kalau aku tak sapu lotion langsung lagi teruk keadaan kulit aku!  at least kalau sapu tu boleh lah jugak di buat sebagai touch up!

Lagi satu yg aku cukup tak suker nak pakai body lotion nie sebab aku nak kene tunggu lotion tu kering dulu before aku boleh sarungkan baju aku ke badan.. kalau aku nak cepat... confirm akan lambat jugak sudahnya! yup ini semua boleh mendatang kan stresssssssssss.... ahahaa...  Oh ya lagi satu yg aku menyampah kalau guna body lotion nie kalau dia tak cukup kering... kangg confirm kesan lotion tu akan tercalit kat baju.... dah satu hal pulak lagiiiiii... dah budget nak pakai baju gorgeous... end up jadik comot dan messy pulak dah!  Pastu lagi yg aku menyampah biler pakai body lotion nie tentang rasa melekit-lekit tu... biasanya body lotion mesti melekit kann..  seriously rasa cam tak selesa sebab rasa melekit lepas pakai body lotion.. nak2 kalau time berpeluh... adoiiiiiii... lagi lahhhh bertambah tahap stress dlm diri aku... huhuhu... tapi apa lah option yg aku ade selain dari bertabah dan terus bertabah dgn menggunakan body lotion setiap hari!

Biler aku stresss pasal kulit kering aku nie kan... aku selalu lah terfikir-fikir... adakah aku sorang jer yg menghadapi masalah kulit keringggg camgini?? Yang tak suker pakai body lotion... tak suker rasa melekit... tak suker nak buang masa menunggu lotion kat badan utk kering... mula2 tu emosi jugak lah sebab aku rasa cam aku sendirian jer melalui saat2 stress nie... tapi lepas terbaca fakta dari sumber di bawah nie... terus aku rasa cam legaaaaa lah skit...                    

"A research in Europe has found that two in five people (43%) either occasionally or never use a body lotion because they don’t have the time or just dislike the sticky feeling*. Similarly in Malaysia, 70% of women do not apply body lotion daily**. Most people only use body lotion once in a while because they don’t have the time to sit around and wait for their lotion to dry off. For some, it is not pleasant to have that sticky residue following moisturizing especially in the hot weather."

*Source: Nielsen BASES, CiU Jacuzzi, Italy, July 2011.
** Source: TNS Brand Health Tracking Malaysia Females, 2013

Tu diaa.... rupanya aku tak keseorangan lah kan! so kurang skit sedih di hati nie.... ahahaha...  ramai jugak rupanya yg tak suker nak pakai body lotion yerr... hihi...

Baru-baru nie kan aku dapat tahu yg NIVEA telah memperkenalkan satu produk terbaru tau... produk nie memang sgt sesuai utk org2 yg bermasalah macam aku... meh aku nak perkenalkan produk nie pada korang....


IMG_6442 copy
The 1st Rinse-Off Body Lotion!  Itu ckp org putih... kalau ckp org melayu... Lotion Mandian Bilas Yang Pertama... paham? hehehe...

Jacuzzi Horizontal ENG KV-towel CS5
Biler tahu pasal produk terbaru dari NIVEA nie... terus aku rasa macam terujaaaaaaaaa sangattt!!!  dlm teruja tu rasa cam tak percaya pun yer gak... sbb selalu aku dengar conditioner nie utk syampu rambut jerr... sekali nie conditioner utk kulit badan pulak.. wahhh... seriously tak sabar nak cuba produk mandian nie... so apa lagi... terus aku pegi terjah farmasi!


IMG_3557 copy
dengar pasal produk dah teruja... biler tengok tempat promosi nie lagi lah bertambah-tambah keterujaan nya! ahaha.. mau tak nya.. siap ade towel.. siap ade shower lagi! ahahhaa... sib baik takde paip air... kalau tak silap haribulan kat situ jugak aku dah pakai produk nie!


IMG_3554 copy
Basically product nie ade 2 jenis... yang botol warna putih tu adelah NIVEA In-Shower Skin Conditioner.. ia sesuai utk mereka yg mempunyai kulit normal yg mana ianya mengandungi sea minerals yg membuatkan kulit menjadi lebih lembut dan terhidrat!  dan botol yang berwarna biru tu pulak NIVEA In-Shower Intensive Skin Conditioner... yg ini amat sesuai utk mereka yg mengalami masalah kulit kering kerana ianya mengandungi Almond Oil yg mana mampu memberi khasiat terhadap kulit kering agar sentiasa kekal lembut, licin dan lembap sepanjang masa!

So utk aku yg mempunyai masalah kulit kering nie, sudah semestinya lah aku beli NIVEA In-Shower Intensive Skin Conditioner tu!  Harga promotion RM11.88.. harga normal RM16.90 sebotol (250ml)...   murah kannn???  yes.. it is really affordable... and senang jer korang nak grab product nie sebab ianya ade dijual di farmasi-farmasi di seluruh malaysia!

Pertama kali aku menggunakan product NIVEA skin conditioner nie... memang aku terasa macam ade magic factor pada product nie... kalau tak caya jom tengok apa yg terjadi pada kulit kering aku selepas menggunakan NIVEA Skin Conditioner dlm my short video nie....






Haha.. sampai tersasul-sasul I tauuu... excited tengok process magic berlaku pada kulit kering punya pasal.!

Walaupun aku dah buat preview melalui short video di atas.. macam biasalah, aku still nak jugak share ngan korang 4 cara mudah dlm penggunaan produk NIVEA In-Shower Skin Conditioner nie dlm keadah bergambar!  mana lah tahu kot2 ade di antara korang tak boleh nak view short video tu sebab internet tak power ker kan... hehehe.. So let's check this out....

Langkah 1 copy
Langkah 1 - Bersih kan diri kite dengan sabun mandian yg biasa kite gunakan... tak kira lah nak guna shower gel ker.. shower form ker.. ok jer.. janji korang mandi ngan sabun mandian...

IMG_6401 copy
Kemudian bilas...


Langkah 2 copy
Langkah 2 - Sapukan NIVEA In-Shower Skin Conditioner keseluruh badan... tak perlu keringkan badan pun.. lepas bilas tadi terus jer pakai skin conditioner nie kat badan.. rata kan ia ke seluruh bahagian badan.!


IMG_6409 copy
Langkah 3 - Kemudian boleh terus bilas dan bersihkan badan dengan air!


IMG_6410 copy
Langkah 4 - Keringkan badan..

IMG_6414 copy
see.. kulit tangan ku tampak lebih sihat dan bermaya kan?  so lepas mandi dah boleh terus pakai baju dan bersiap utk keluar ke mana sahaja!

Simple, mudah dan pantas bukan? Yup.. hanya dengan 4 langkah mudah... kite mampu mempersiapkan diri kite.!

Skg dah tak perlu lagi nak buang masa utk tunggu body lotion kat badan kering baru boleh pakai baju...  tak perlu lagi dah nak melalui saat stress dgn merasa lekit-lekit kat badan.. Kerana dengan menggunakan produk NIVEA In-Shower Skin Conditioner nie... semua masalah tu dapat diselesaikan dengan langkah 1, 2, 3 dan 4 tadi!

Honestly aku memang dah fall in love sangat2 dah ngan product nie!  Rasa macam mimpi pun ade biler tengok result kulit kering aku dah bertukar menjadi kulit normal yg mempunyai kelembapan nya yg tersendiri!

IMG_5340 copy
Ini lah rupa kulit aku selepas beberapa jam menggunakan NIVEA In-Shower Intensive Skin Conditioner!


IMG_5343 copy
Seriously aku memang speechless jugak lah biler tengok kulit aku dah jadik moisture camgini selepas menggunakan NIVEA In-Shower Intensive Skin Conditioner! Tiada sebarang sapuan lotion tetapi kulit aku mampu utk kelihatan lembap sepanjang hari!


IMG_6425 copy
Thank you NIVEA... I'm so happy to have this product with me now! Sekarang aku rasa lebih yakin nak berhadapan dengan org disekeliling aku... tak perlu risau kan pasal masalah kulit kering aku yg kronik tu lagi! hilang segala stress yg ade dalam diri... hehehe...


IMG_6454 copy
Memang tak dinafikan selepas menggunakan NIVEA In-Shower Skin Conditioner nie.... aku rasa sgt selesa setiap kali lepas mandi... in fact aku jadi macam makin tak sabar nak mandi sebab biler lepas mandi aku rasa sgt segar dan selesa... kulit sentiasa terasa licin dan gebu jer sepanjang masa..!

Tapi kan.. aku tak cukup sexy lah kat dlm video aku kat atas tadi... ahahahaha... so kalau korang nak tengok the real experiment of this product.... jom kite tengok  The Sexy In-Shower Experiment video nie pulak!  Menarik video nie... korang patot tengok!





Menarik kan? hehe.. memang itu lah masalah yg sebenar... Video nie produced by NIVEA... kalau korang nak keep up to date with all new products from NIVEA.. jom kite like Facebook NIVEA nie beramai-ramai.! :)

5 comments:

Anum said...

bagus nie

Rizziela said...

boleh cuba ni

Unknown said...

laju2 nak pergi beli..hehe

Bunny said...

Awesome post babeee!! <3

Unknown said...

nak try gak laaaa....sukeeeeeeeeeeeeeeee....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails