COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, July 26, 2016

Cerita Hujung Minggu ~ Happy Dapat Free Kuali Wok Shogun Japan by La Gourmet!


Hari sabtu hari tu... Kak Neen happy sangat..!


Happy sebab...


Untitled

Kak Neen dpt kuali wok Shogun Japan by La Gourmet bersaiz 40cm tu secara Percuma! Yerrrr.. PERCUMAAAA hokeyyy! Ahahaha.. nak gakkk highglight kan tang dpt secara percuma tu dgn harapan korang jelous lahh... Kaahhh... kahh.. kahh!


Macam mana Kak Neen dpt kuali & tuala tu secara preeeee???


Camgini ceritanyaa.....


Untitled

Sabtu lepas ade Maybank Treat Fair kat Mid Valley Megamall.. since Kak Neen & En.teman ade banyak points credit card yg tak di redeem lagi... and kebetulan next month both our treat points akan expired.... waimaaa apa lagi.. harus lah we ollzz tak nak lepaskan peluang utk redeem barang dari treat points credit card tuu! hihi...


Duluuuu treat points nie takde expiry date tau.. now Maybank notti... boleh plak implement expiry date utk treat points tuu.. so kalau tak redeem apa2 barang before your expiry date.. jawabnya burn camgitu jer lah all your treat points! Huhu.. kalau skit takpe lah nak burn.. kalau banyakk rugiii wooooo nak burn camgitu jerr!!!


Nasib lah boleh combine treat points.. so aku ngan en.teman combine treat points utk grab kuali wok and tuala tuuh! Tuala tu actually aku redeem in terms just nak abiskan point jer sebenarnya.. the main thing yg aku nak grab is the Wok! Ahahaha... nasib baikk our treat points cukupp utk redeem Wok tuh!


Untitled

Happyyyyyyyyyyyy nyaaaaaaaaaaa dpt kuali besar nie! haha... over excited kannn??? org lain melambakkk kuali kat rumah... ko baru dpt satu kuali besau tuu dah menggelabah tak tentu arah happy nye! Ahahahha...


Ok meh nak citer sebab musabab why aku sedikit terujaaa bile dpt kuali tu! Aku dah bekahwin almost 11 years.. percaya atau tidak ini adelah kuali kedua yg aku ade dlm koleksi perkakas dapur aku! Ahahaha... to be honest sebagai seorang isteri... aku memang ade bermacam-macam impian nak memiliki perkakas dapur yg best2.. tapi semuaaa tu aku pendam kannnn sebab aku ngan en.teman memang dah sepakat.. selagi kiteorg tak pindah & duduk dekat rumah sendiri.. jgn mengada-ngada nak beli barang2 baru utk diletakkan kat dlm rumah sewa kiteorg tu!


Kalau kata nak beli baru pun kene atas faktor kalau barang tu dah tak boleh nak di pakai lagi or atau memang betol ianya satu keperluan! Kiteorg sepakat macam nie sebab kengkonon nanti bile pindah rumah baru baru best beli barang semua nya baruu.. and then tak yah penat2 nak bawak barang banyak dari rumah sewa ke rumah baru! Tapi apakan daya... itu semua cita-cita yg tak menjadik kenyataan lagi sehingga ke hari nie.. haihh.. entah lah.. bile lah aku boleh duduk rumah sendiri nie.. dah 6 tahun sengsara menunggu rumah yg tak siap-siap.. sedih pedih sgt rasanya.. tapi aku redha dgn ujian nie... Allah Maha Mengetahui apa yg terbaik buat kami.. aku percaya pasti ade hikmah nya nanti.. harap sgt developer jahanammm tu akan terima balasan yg setimpal satu hari nanti! Huuwwaa.. emoo teruss bile cerita pasal rumah sendiri yg tak siap-siap tuh! Sobss.. sobbss...


Eh nanti lah aku cerita kat entry yg lain perihal rumah sewa VS rumah sendiri nie... macam2 aku nak story sebenarnya... ahahha.. ok dahh.. tak nak emoo emooo.. aku nak happy happy jerr sebab dpt redeem Wok idaman hati tu secara freee kat Maybank Treat Fair hari tu! Hehehe..


Untitled

Lagi bertambah happy sebab Wok tu didatangkan sekali dengan small frying pan yg sgt sesuai tuk aku buat telor goreng! Hehehe.. Harga Wok nie dipasaran katanya around RM399.00.. so rasa agak berbaloi jugak lah dpt redeem secara atas angin macam nie!


Rasanya kalau tak pasal Maybank Treat Points nie... sampai ke hari nie aku tak dpt nak merasa pakai Wok idaman nie kekdahnya.. and memang sampai ke sudah laaaa aku akan tunggu rumah aku siap baru lah aku beli Wok nie utk di simpan & di pakai cantik kat rumah sendiri nanti! Huhu..


So tahun depan insyallah Kak Neen masak rendang dgn penuh bergaya okk.. takde dah aksi merecikk satu dapur sebab Kak Neen boleh tutup rendang ayam kak Neen dgn penutup Wok yg ohsem itewww! Hahahahaa...


Ini lah salah satu kelebihan kalau kite guna credit card.. dlm kite guna2... kite dpt collect point atas angin.. lepas tu dpt hadiah secara percuma! Ini kelebihan dari sudut kalau kite pandai kawal financial kite yer.. kalau kite tak pandai nak kawal memang boleh mengundang binasa sgt sebenarnya! Ye lah... memang ade jer kes org yg akan hanyut dgn penggunaaan credit card nie sebab waktu spending tak ingat dunia sebab kite tak keluar cash sendiri kan.. tapi bile bill datang hujung bulan.. kalau kite tak pandai kawal perbelanjaaan dan financial planning kite.. jawabnya memang berhutang keliling pinggang lah bile pakai credit card! So senang citer its all about your financial discipline! Kalau pandai budget.. tahu nak kawal penggunaan... insyallah kite akan dpt benefit dari penggunaan credit card nie...


Untitled

Ok itu lah sahaja cerita pasal Wok idaman Kak Neen tu.. hihi... bukan main Neen ke Mid Valley pakai baju raya... hahaha.. nak wat camne.. baru lepas balik dari jamuan kenduri aqiqah & hari raya.. so bedal aje lah! Mula2 memang rasa macam nak tukar baju yg santai2 jer.. tapi end up rasa malas lah pulakk nak pi tukar baju.. so belasah ajeee lahhh tawaf satu mid valley pakai baju raya... ahahha.. ehh.. ingat kan aku jer yg pakai baju raya... sekali tengok kiri kanan depan belakang ramai jugak rupanya yg berjalan kat mall pakai baju raya di hari raya nie.. ok sumpah meriah! Sukeee acikkk sebab tak keseorangan! Ahahha..


Untitled

Baju raya nie brand Amani B'tsya! aku beli dekat Vendville Kuantan.. ingat tak kat ENTRY NIE? aku ade cerita yg aku shopping sakan dekat Venville Kuantan.. kebetulan baju nie ade discount.. so aku pun grab terus! Harga rasanya around RM189 and discount around 30% so aku purchase at RM130 camgitu! Best cutting dia.. material dia pun best.. its 2 pieces outfitt... black skirt with pinky butterfly blouse! Selesaaa sgtttt memakainyaaa... now aku tak tahu lah if ade lagi atau tak baju nie kat Vendville.. sebab waktu aku beli hari tu pun tinggal few last pieces jer...


Untitled

Siapa kata lelaki berbaju pink itu lembik & tak macho?? Percayalah lelaki yg berani dan suka pakai baju pink adelah lelaki yg sgt sweet dan cool okeyyy! Ahahhaa.. I love you my pinkyy man! :D


Macam yg aku ceritakan tadi.. before kiteorg ke Midvalley.. kiteorg attend kenduri aqiqah merangkap jamuan hari raya!


Untitled

Thank you baby Aisy Anas coz sudi jemput Untie Nin & Uncle Nuar.. harap baby Aisy tak serik utk jemput kiteorg lagi sebab kiteorg jenis spesis pembuli! Ahahaha.. Aisy nangis nak nennennn... tapi Untie Nin & Uncle Nuar don’t care.. kene wajib bergambar dulu sebab Untie Nin + Uncle Nuar + Abi + Mami awak memang konsep dia camera dan bergambar berpisah tiada gituu! Ahhaha.. welcome to da club Aisy!!! :p


Untitled

Waktu sampai tu.. elok jer aku nak naik ke dewan kenduri aqiqah Aisy, terserempak pulak ngan member blogger Mimy & my blog reader Noraini.. terus hug2 and amik gambar together gather! Itu pun tak sempat nak borak lama2 sebab waktu tu hujan dan start mencurah ke bumi... tapi gambar still sempattt dirakamkan... itu lah blogger tegarr namanya! Hahahaha.... nice meeting you Mimy... after so longgg kite tak jumpaa kann.. and nice meeting Aini too.. thanks for reading my blog yea! Muah.. muahhhh!


Untitled

Waktu aku tengah makan... hujan turun dgn lebat nya and dlm masa yg sama tu jugak makcik nie sampai! So dpt lah kiteorg berborak panjanggg bersama.. lama jugak kami nie tak ketemuan.. asalnya aku ngan Bonda Purplicious nie adelah kenalan blogger.. then punyer lah kecik dunia nie.. boleh di takdirkan pulak kami berjodohan kat satu tempat kerja.. tapi walaupun kami satu bumbung di tempat mencari rezeki, kiteorg tak jugak selalu berjumpa sebab dia kat department lain and aku kat department lain... tapi kite still keep in touch melalui media social...! nice meeting you and family babe.. insyallah nanti kite jumpa lagi yer... hehe..


Untitled

Sekiannn.. begitulah cerita hujung minggu Kak Neen baru2 nie... Jalan jammed.. so sempat lah selpuiii seketoi dlm kereta! Ahahaha... btw, masih ramai yg berminat nak beli tudung Halfmoon Kamilia-X color Pink yg mcm Kak Neen pakai niee... sorry guysss.. tudung nie dah sold out before hari raya hari tu lagii... now yg tinggal hanyalah color Emerald Green & Blue nie!


Untitled

Alhamdulillah.. tak sangka sambutan hangat jugak utk tudung halfmoon Kamilia nie.. so now kalau korang nak beli tudung halfmoon Kamilia-X or Kamilia Plain utk color Blue & Emerald Green... cecepat whatsapp Kak Neen okkk coz stock sgt2 limited dah skg nie... Emerald Green dah tinggal last 2 pieces and Blue dah limited sangat2!


Untitled

Untitled

Hahaha... siapa yg dah pakai tahu lah betapa best nya tudung sarung express ERYNA and Tudung Halfmoon Kamilia keluaran Naazneen Faiqa by NeenaAnuar nie! Kalau korang tak try korang tak tahu.. so tak salah utk try satu dahulu.. tengok macam customer nie.. dia buat repeat order utk tudung halfmoon kamilia & tudung sarung express Eryna! Tolong jgn kecamm Kak Neen kalau korang syiok pakai tudung yg Kak Neen jual okkk.. sumpah Kak Neen takde bela sakaaa! Muahahahaha...


Untitled

Tudung sarung Express Eryna pun dah tinggal color Maroon jer skg nie.. color lain semua dah sold outtttttttt since before raya lagii! Huhu... so siapa nak sila lah lelajuuu Whatsapp Kak Neen at 019-3769459 okkk.! ;)


4 comments:

Anum said...

akak repeat la tudung express eryna colour lain kak.. saya nak semua colour.. sekarang ada 3 colour da. best sangat2 pakai tudung nie

Anis Azalea said...

Wanita dan kuali berpisah tiada..hahaha...rasa kuali kau tu boleh masak 2kg daging tak?

Chekgu Azrine said...

Xsmpt nk bg gambar yg dh pakai kamilia halfmoon tu...yg xpakai warna biru je lagi...

Mummy Audya said...

Singgah petang disini..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails