COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, July 22, 2016

Aktiviti Renang Berirama – Day 4 @ Water Villa Centara Ras Fushi Maldives!


1-IMG_4794 copy

Kalau korang bernasib baik, korang boleh buat aktiviti renang berirama bersama ikan2 besau nie! hehe..


2-G0420609 copy

Ok jap lagi aku citer pasal aktiviti renang berirama tu yerr.. before that nak story dulu pasal kiteorg gie collect our snokel equipment dari Dive Center!


3-G0960668 copy

Macam life jaket memang dah disediakan kat dlm water villa kite.. tapi utk snokelling mask and snokel fins nie.. kite kene pi collect kat Dive Center!


Dive center nie terletak dekat2 ngan Lobby & Ariival Jetty Area... Kite kene register utk collect snokel equipment nie.. nanti bile nak check out kene pi return balik kat sini..! Kat Dive center nie jugak korang boleh plan nak buat aktiviti apa? Nak pegi snorkeling trip boleh.. nak buat parasailing boleh.. nak pegi buat diving aktiviti boleh.. nak pegi fishing boleh... yea.. macam2 aktvitii boleh dibuat disini!


Tapi semua akvititi tu at additional cost yer.. its not included in your stay package taau! Semua harga aktiviti will be in USD.. aku mula2 plan nak buat aktiviti parasailing.. harga USD95/pax.. bile convert duit ringgit dlm RM330++.. mula2 rasa macam ok nak buat.. tapi sampai ke sudah tak buat... ahaha.! Mcm snorkeling trip aku memang nak buat.. tapi en.teman dia jenis mabuk teruk kalau duduk lama2 atas boat.. so end up kesudahannya tak pegi lah buat aktiviti snokeling trip tuu... sorry harga utk snorkeling trip tu aku tak ingat plak berapa!


So utk apa kiteorg amik snorkelling equipment tuu???


3-IMG_4651 copy

Untuk gie snokel kat area water villa kiteorg laaa.. hehe.. pasal tu aku tak sentap sgtt tak dpt pegi snorkeling trip yg berbayar tuu.. sebab aku still boleh buat aktiviti snorkeling kat area water villa aku nie hah.!


4-IMG_4562 copy

Nampak??? Ikan2 jinak tu dah tak sabar menanti kehadiran aku ke dalam air laut tuh!! Ahahaha


5-IMG_4654 copy

Okkkkkk.. I’m comingggggggggggggggggggggg!!!!!!!!!!!!!


6-IMG_4655 copy

Dah lama tak snorkel.. rasa kekok plak! Hehe


7-IMG_4659 copy

Ok jom kite snokel jomm!


8-IMG_4660 copy

Kat sini banyak pasir jer lah.. ahaha..


9-IMG_4664 copy

Mana ikann nie???


10-IMG_4665 copy

Ikannn.. oooooooooooooooohhhhhh.. Ikannn!!


11-IMG_4667 copy

Isskkk! Mana ko menyorokkk nie ikann??


12-IMG_4668 copy

Haihh.. amik napass jap! Jahat ikan nie pegi menyorok plak bile aku dah turun ke bawah nie!


13-IMG_4677 copy

Teruskan pencarian.. macam ade dah nampak skit2 tuhh!


14-IMG_4679 copy

Ahaaaaaaaaaa!!! There you areee!!! Come to mommy baby fishhH!!


15-IMG_4669 copy

Weeeeeeeeeee.. I found youuuu!!!!!!!!!!


16-IMG_4670 copy

Hah.. nak lari mana tu? Nak lari mana???


17-IMG_4671 copy

Haaa.. there you are!


18-IMG_4680 copy

19-IMG_4800 copy

20-IMG_4808 copy

Sungguh aku gerammmmmmmmmmmmmmmmmmm gilerrrr ngan ikan2 yg super friendly & gemuk gedempol nie!


21-IMG_4673 copy

Aku tak sangka ikan sebesar itu boleh ade kat kawasan water villa nie.. ingatkan ikan coral yg kecik2 jer ade kat sini...! tapi serious rasa macam nak tangkappp lah ikan2 gemuk tuuhh..!


22-IMG_4691 copy

Dah penat aku snorkeling.. aku rasa nak mandi secara bebas tanpa pakai life jaket!


23-IMG_4694 copy

Tak bahaya ker mandi tanpa life jaket Kak Neen oiii??? Jawapan dia... tak tahu nak ckp sebab kene ikut pada diri sendiri punyer kemampuan berenang macam mana! Haha..


24-IMG_4703 copy

Actually di sekitar kawasan water villa nie air dia tak dlm mana punn sebenarnya.. siapa ketinggian cecah 5 kaki memang boleh cecah tapak kaki ke dasar pasir tuu... and tanah kat sini landaii so tu yg boleh nampak jelas pasir putih kat bawah tuuu... but yet kene berhati-hati waktu mandi... better always on hazard and alert mode on sepanjang kite mandi manda.! Jgn terlalu leka.. kang sedar2 ko dah di bawak arus.. tup2 tengok dah sampai ke tengah laut plak! Ahahaha... tapi kalau rasa tak confident.. better pakai lah life jaket tu senantiasa!


25-IMG_4783 copy

Waktu aku tengah sedap mandi manda secara free flow.. tetiba en.teman memekik-mekik panggil aku! Dia ckp ade banyak ikan besar2 datang ke sekeliling aku... en.teman ckp float jerrr lelama dia nak amik gambar!


26-IMG_4786 copy

Aku pun float... while en.teman berdiri kat atas sun deck water villa kiteorg utk amik gambar!


27-IMG_4788 copy

Haihhh.. time nie memang aku pasrahh sgt2... serah muke bulat-bulat utk di bakar rentung kekdahnya! Huhuhu...


28-IMG_4791 copy

Demi nak dptkan moment berenang berirama dgn ikan2 besar yg jinak ituuu.. Acikk redhaaaaaaaa!!


29-IMG_4795 copy

Sorry aku terpaksa tepek banyak gambar sebab bukan senang nak dpt moment macam nie hokeyyy!


30-IMG_5769 copy

Dah penat aku swimming dgn ikan2 super jinak tu secara berirama... aku naik lepak kat sundeck pulak!


31-IMG_4815 copy

Sesekali aku tinjau ke bawah.. eh ade lagi ikan2 gemuk nie! haihh.. tak nak lepaskan I ler tuuuu.. rindu ehhh nak berenang berirama lagi eh?? Ahahah..


32-IMG_4813 copy

Siannn.. lama sgt tunggu aku turun kot.. sudah nya mereka semua pun berlalu pergii!


Tapi serious gerammm betollllllllllllll ngan semua ikan tu semua! Gemuk2 ... sihat2 sokmoo laaaa.. kalau boleh aku rasa macam nak tangkap and masak gulai terus! Hahahaa...


OK lepas nie aku share ngan korang gambar underwater waktu aku buat snorkeling pulak eh... entry pun banyak giloz gambar... so tungguuuu! :D

5 comments:

Anum said...

wow bestnya sis

Chekgu Azrine said...

Serius lawa giler laut kt maldives ni...biru mata hitam ku ..haha

mama tisya said...

Syoknye berenang2 tgk ikan... Seumur idup xpernh lg snorkeling.. Sian kita..hehe mujur leh tgk gmbr neena yg cantik ni

shuhadah Zainol said...

bestnya kak neen.. teringat snorkeling kat perhentian aritu.. syok kan...

Mummy Audya said...

Syioknyeee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails