COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, November 27, 2014

My Wonderful Anniversary Journey to New Zealand – DAY 3 @ Christchurch-Ashburton-Temuka-Timaru > Wajib Singgah Tempat Nih!


Assalammualaikummmmmmmmmmm!!!!


Yuhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu my beloved readers!!!


Ade yg dah merajuk ker ngan si I’m Yourss nie???? Bhahahahaha...


Kalauuu kot ade yg merajuk, I’m sorryyyyyyyyyyyy hokeyyyy... hihihihihi....


Sorry lah you ollzz... aku sejak akhir2 nie tersangat lah busy tahap babuntut! Tiap2 hari sakit kepala.. balik umah memang dah tak larat nak ngadap computer utk update blog.. huhuhu...


Alhamdulillah.. now I’m getting better.. kerja di kantor di permudahkan olehNYA.. syukur sgt! Insyallah lepas nie adelah kot sedikit ruang dan peluang utk aku update kembali basi percutian aku di New Zealand tempoh hari!


So hari nie aku nak sambung semula cerita perjalanan hari pertama aku di south island New Zealand! Hari tu lepas stop over kat tempat cantik di Ashburton nie utk amik gambar, kiteorg teruskan perjalanan ke Timaru plak... Apa yg ade kat Timaru nie gamaknya ya? Kat Timaru nie korang akan ketemu dgn makanan! Ahahaha..

1-IMG_0021 copy

Ok.. nie info yg agak penting utk korang take note..! Kat New Zealand sememangnya kite kene masak sendiri... kalau takat ko duduk kat bandar Christchurch or Queenstown boleh lah lagi ko carik makanan kat kedai.. tapi dlm tempoh perjalanan dari satu stop over ke satu stop over.. ko jgn lah harap nak jumpa kedai makan yer... so that’s why aku kata penting utk ko stop over kat pekan Timaru utk korang carik dan beli stock makanan!


2-IMG_0022 copy

Korang set GPS, and carik Park N Save di pekan Timaru ok!


Korang boleh refer pada website Park N Save nie yer utk tahu kat mana lokasi2 Park N Save di sekitar New Zealand! Basically Park N Save nie adelah hypermaket paling famous dia NZ... memang besar hypermarket dia... macam2 ada!


3-IMG_0023 copy

Paper putih yg kiteorg pegang tu adelah itinerary makanan utk trip kami di NZ! Ahaha.. mampu makanan pun siap ade itinerary okkkkk!


Macam aku ngan en.teman nie bukan kaki makan sgt... so kiteorg tak kisah apa ade kiteorg bedal and belasah jer.. tapi disebabkan si Rosli tu kaki kuat makan nasik.... so aku suruh binik dia yg arrangekan food itinerary utk trip kiteorg nie! hahahaha... Itinerary tu aku share kan later2 lah ngan korang yea.. nanti aku buat satu entry pasal perihal makanan jer... as for now aku nak citer pasal pasal Park N Save nie dulu!


4-IMG_0025 copy

Shopping barang dapur di luar negara perlu amik gambar sebagai kenang-kenangan! Hahaha..


5-IMG_0027 copy

Za yg sgt teruja dgn kesegaran bahan2 basah di hypermarket Park N Save!


6-IMG_0032 copy

Aku pun teruja jugak shopping kat Park N Save nie.. seriously best gilakkk! Barang2 dia full of varietiessssssss... gerammm haku tengok.. semua aku tengok semua pun aku rasa nak rembat! Ahahaha... and then semua barang pun macam disusun dgn begitu teratur! Just like in this picture... korang nampak tak tag Gluten Free kat situ? Jelas kan?? So utk kite org muslim nie nak beli barang senang lah skit.. just terjah kat bahagian Gluten Free nie utk pilih sos.. time nie kiteorg nak beli sos mayonis! Kat Malaysia aku tak pasti ade ke separation camgini ke tak? Yg aku tahu non halal items jer yg dikuarantin kan... kalau barang2 lain tu memang main tabur jer kot!


7-IMG_0036 copy

Ini lah hasil rembatan pertama kami di Park N Save!


Untitled

Nie bill nya! So total bill nie kami bahagi kepada 2 bahagian!


Since checkout dari Airport Birches Motel nie, kiteorg tak breakfast pun lagi.. so lepas bertolak dari Park N Save Timaru, kiteorg breakfast dlm kereta jer... Waktu kat Airport Birches Motel, pepagi tu before kiteorg check out, Za dah siap2 panaskan nasik goreng instant Brahim’s! Tapi by the time kiteorg makan dlm kereta, bekalan nasik goreng tuh dah sejuk dah.. tapi takpe... janji makan and lapik perut.. Travel kat New Zealand nie makan utk hidup.. bukan utk menikmati! Huhu...


8-IMG_0046 copy

Za suapkan lakik dia sebab lakik dia tengah driving..


9-IMG_0050 copy

Kite pulak Lakik kite suapkan kite sbb lakik kite suke manja-manja kan kite! Muahahahaha...


For your info, nasik goreng Brahim’s tu kiteorg dah bawak siap2 dari KL.. nanti lah aku akan buat satu specific entry.. dlm entry tu nanti aku ceritakan pasal bekalan makanan ke NZ jer nanti! Hehe..

8 comments:

Farah Waheda Wahid said...

wahhh romantik giteww...he he he...

Anum said...

syoknya nz

Kak Vit said...

NZ memang bestt! PaknSave tu memang rambang mata tengok barang basahnya.. hihi.. semua nak dibeli., šŸ˜…šŸ˜…šŸ˜…

MOMMYLIN said...

simple je pasar raya dia... lagik kak...

Anil said...

so suwittt.. terus teringat bekpes juga dlm kete masa kat Dunedin..

Chekgu Azrine said...

terbaik...lagi???
heheheh..melampau..tapi xsabar sgt

@kutopsecret said...

Suka baca blog kak neena anuar i'm yourss susunan citer teratur.bijik org nye ni

farwizah said...

seronok baca blog..rajinnya neena update blog...semoga terus suksess

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails