COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, September 23, 2014

Diberi Pilihan Untuk Bercuti Ke Paris ataupun Ke New Zealand!


I’ve been given a chance to choose either to visit Paris or New Zealand.. and without having second thought I’ve chosen New Zealand! I choose New Zealand because I wanna feel close to my Creator.. Allah is Almighty, Creator and Sustainer of the Universe!

I’m a nature lover... and I’ll always be!

Untitled

Syukur alhamdulillah.. dengan izinNYA aku & en.teman telah selamat pergi dan kembali dari percutian yg super ohsem selama lebih kurang 10 hari 9 malam di bumi Kiwi New Zealand! Terima kasih Allah kerana memberikan kami ruang dan peluang utk melihat keindahan bumi ciptaanMU! Sesungguhnya New Zealand adelah sebuah negara yg terlalu indah ciptaannya!


Sesampainya di bumi kiwi nie... aku like speechless gilerrr! Sumpah rasa tak percaya apa yg aku tengok depan bijik mata diketika itu! Rasa mcm dlm mimpi pun ade jugak... Seriously bumi New Zealand ini terrrrrrrrrrrlaluuuuu indahhh sehingga tak terungkap dgn kata-kata.! Sejujurnya sewaktu berada di bumi kiwi nie, aku terasa sgt hiba kerana setiap apa yg aku pandang dan lihat.... aku amat terasa akan kebesaran Allah SWT... mulut tak berhenti ucap subhanallah... cantik nyaa tempat nie... Allahuakbhar.. cantik nya tempat nie... semua tempat yg aku tengok pun cantik2 belaka... haihh.. entah lah.. susah lah aku nak describe in detail apa yg aku rasa.... unless korang sendiri yg pergi.. and korang tengok sendiri dan rasainya sendiri... huhu...


Kalau korang nak tahu.. New Zealand adelah salah satu destinasi percutian yg dah lama aku idam-idamkan! Since Air Asia buat route direct to Christchurch dulu lagi aku dah excited giler nak ke bumi kiwi nie.. tapi time tu rasa macam tak berapa confident nak pegi sebab waktu tu aku masih belum study pasal percutian ke New Zealand nie... oh yaaa.. trip to New Zealand nie bukan semudah ABC.. purchase tiket then terus pergi! Aku pergi bukan guna travel agent.. aku pergi semua nya secara free and easy! So memang kene buat banyak research utk trip nie! So tu yg aku budget cam nak buat research dulu dlm masa setahun, then sambil2 buat research tu dpt lah aku kumpul duit lagi utk pergi bercuti ke New Zealand nie... sekali dlm pada aku merancang-rancang tuu... end up Air Asia gantung perjalanan ke Christchurch!


Huuuuuuuuuuwwwwwwwwwaaaaaaaaaaaaaa... sedih sgt okkkkkkk... sedih yg tak leh nak ckp sebab dengan Air Asia memang boleh beli tiket pada harga yg sangattttttt murahh! Huhuhu... Nanti lah kat entry lain aku share pasal harga tiket flight ke New Zealand yer... entry nie just like mukadimah entry utk New Zealand trip nie.. hihi.. Tapi org kata kalau dah nak jadik rezeki kite utk menjejakkan kaki di sesuatu tempat tu.. macam mana keadaannya pun kite mesti dpt jalan nak sampai ke tempat yg ingin dituju tu kan! Yes.. I’m bless! :)


Sebenarnya aku ade pilihan... sama ade hendak melancong ke Paris ataupun nak melancong ke New Zealand! Oh.. utk pencinta alam semulajadi macam aku nie... takkan lah nak pilih Paris! Hehehe.. Sudah semestinya aku pilih New Zealand sebab New Zealand terkenal dengan keindahan alam semulajadinya! Pada aku, Paris nothing much to see melainkan melawat tiang Eiffel Tower ciptaan manusia dan jugak aktiviti shopping persis orang kaya and also some historic place! So pilihan utama sudah semestinya New Zealand.. sbb hati aku bukan pada shopping dan jugak bukan pada melihat ciptaan manusia... jiwa dan hati aku lebih mendambakan utk melihat keindahan alam semulajadi ciptaan Allah SWT!


Aku bersyukur sgt en.teman memiliki citarasa yg sama seperti aku! Perhubungan kimia antara kami lakik binik nie sangat tinggi.. banyak bende dan perkara dlm kehidupan kami nie memiliki citarasa yg sama... yea... kami sama2 pencinta alam semulajadi.. so tak susah nak plan out our vacation program! En.teman pun sama gonjeng dan teruja nak jelajahi New Zealand.. hehe...


Ok lah.. cukup dulu buat masa nie mukadimah kisah percutian aku ke New Zealand baru-baru nie.. insyallah aku akan cuba update blog secepat yg mungkin... aku pun tak sabar nak kongsi ngan korang semua apa yg aku lihat sepanjang berada di sana tempoh hari! Tapi seandainya aku tak mampu nak update cerita percutian nie secepat yg mungkin.. maafkan lah aku yer... stock gambar yg beribu... kerja makan gaji from 8am-5pm... dan jugak keterbatasan waktu utk berblogging adelah antara faktor2 utama kenapa aku lambat update blog aku nie!


So guys.. keep on waiting while I’m downloading yea! :D


*Kiss*

24 comments:

azyyatiliah.com said...

Azie pun akan pilih NZ. Taktahula bila dapat pergi. Nanti share berapa bajet ke sana ye.

Norma NML said...

Wahh..bestnya..selalu tgok dokumentari psl travelog ke NZ..semua view kat sana cantik...:-)

Sue said...

can't waitttt.. tak sabarnye... jenuh saya tatap gambar nan satu tu.. subhanallah cantik sgt2.. sy pun jenis yg suke natural. prefer masuk dalam hutan bercamping dari melangok di shopping mall.. heheh

Anum said...

bestnya

careno said...

Baik!!! Setia menunggu entry seterusnya...

MOMMYLIN said...

kak neena.. lin pun suka NZ ni.. sangat indah. tgk gambar je pun nak nangis da...

entry terkini...Makan je kerja aku ni!!!

ellynadyra said...

bila sel sigonjeng dan sel en teman berhubung kuikuikui wei cepat sket up, gambar kasi lebey sket

suezen said...

u r so lucky!.....

Eyzamiel said...

Bestnya pg NZ.. kalau eyza pun akan pilih NZ sebab eyza x mampu nak shopping mewah macam retis kalau gi Paris.. tapi, kalau gi Paris free nak ajer.. :) Best kan kalau dapat teman sekatil yang sama minat.. senang.. suka tgk Neena ngan husband.. romantik.. cepat2 update cerita percutian.. tak sabar..

Anil said...

tengok Neena pegi New Zealand.. terus rindu New Zealand.. kita pegi bulan 4 ritu.. memang cantik sangat..rasa takmo balik pun ada... nak migrate terus pun ada..

waiting for next entry.. ^_^

::EIDA:: said...

its ok neena. take ur time.. ida tunggu cumanya nk request boleh? pls selit sekali budjetehh eh eh ke bumi kiwi ni hehehehehe ~

daela said...

bestnya...bestnyaaaaaa..... x sabar ni...:)

PecintaLangit said...

tak sabar nak tunggu kak neena update... jgn lupa bajet ke sana masukkan sekali dalam n3 ye kak neena..

Nurul said...

lepas ni akak should try Scotland!!! cantik yang amat jugak..im the one yg x prefer nak pergi london n paris n segala tempat shopping..cukup sekali kenal tempat org dah lah tp Scotland always in my heart=)

Unknown said...

baik..setia selalu....

Nor Suhada said...

setia menanti cerita NZ seterusnya

Chekgu Azrine said...

Alahai xsabanya nk baca entry NZ ni..cpt2 dear update ye..kikiki

MasReena said...

New Zealand!!! Sebab mahal

Zayani Zulkiffli said...

Ya Allah kak. Bertuah badan dapat pegi sana.

http://nurulzayani.blogspot.com/

JournalHM said...

Kak Kep juga pasti akan pilih NZ kalau di bagi pilihan.. Paris? Been there once.. and tak berhasrat nak repeat.. huhu.. but Amsterdam is exceptional.. Hatiku tertinggal di Amsterdam.. hihihi..

http://captvitamin.com/2014/09/captvitamin-jelajah-eropah-netherland-day-2-keukenhof-2014.html

Mimy Hamid said...

cepat neena tgk ig pun dah teruja...pasni NZ mana destinasi next? tak nk gi korea ke nin...gi korea la aku nk tumpang tengok pic awesome ko..ehhhh memandai je suh ko pegi hahaha

Fza said...

salam kak, kalau boleh buatlah tips and budget untuk trip tu..

Biqque said...

I suka gile NZ...berbaloi pegi sana dulu...best gile! Kalo AA bukak balik route tu mmg I nak pi lagi :)

ni blog I:
http://biqque.blogspot.com/search/label/travel-new%20zealand-south%20island

Wan Pulau Tioman said...

Lokasi impian sy tu huhu

www.wanpulautioman.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails