COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, December 3, 2013

Aku Mahu Lari Dari Situasi Ini... Tetapi..


Hari ni hari yg sgt beremosi... Macam-macam yg aku rasa... Stresss tak tentu hala jadinya!  Terkadang rasa cam nak lari jerrr... Tapi tak tahu nak lari ke mana! Ahahaha... Lain lah kalau aku kaya... Satu dunia aku duduki!

Hari-hari dengar berita pasal org mati yg dibunuh dgn kejam... 

Hari-hari dengar dpt habuan berita pasal kenaikkan kos sara hidup!

Hari-hari dengar kes kene rompak!

Sekarang ni hari-hari adelah hari yg menyakitkan & menggerunkan dlm kehidupan! 

Hilang sudah saat manis sebuah kebebasan & keharmonian!

Yg tinggal hanya lah penindasan & kezaliman!

Lama-lama mata hati dah jadik lali... Terkadang just buat tak reti! sbb dah tak tahu nak buat apa lagi! Lain lah kalau aku ade kuasa utk menghampuskan segala situasi yg menyakitkan ini.. Sudah pasti aku akan musnahkan segala kesakitan ini!

Allah Maha Mengetahui.. Jgn berhenti berharap.. Jgn berhenti berdoa kepadaNYA! Semoga kite terus diberi kekuatan utk meneruskan kehidupan yg semakin zalim & tidak berperikemanusiaan ini! 

:(

5 comments:

Nurzakiah Hanum said...

betul doa itu penting

Felis Domestica said...

HAi kak,,,

Terpanggil nak komen sbb apa yang akak rasa sama dengan apa saya rasa...sebijik.

mungkin ni tanda akhir zaman, tp rasanya mmg belum mampu nak hadapi dunia satu lagi sbb dada masih kosong....hanya doa dan amalan yang boleh membentu, tp iman didada rapuh...

moga kita sama sama mendapat kekuatan untuk hadapi semua ini.

Sedih kan, rasa takmo tgok beritan taknak tau info terkini, tp kang jadi katak bawah tempurung.

Mimy Hamid said...

betul neena...aku rasa macam malas nak baca paper...aku gerun...manusia kejam

DYatie said...

Setuju sangat. Macam hari2 ada nightmare.

FaTiN said...

barang makin mahal, nyawa pulak makin murah sekarang kak. kadang-kadang nak keluar pun rasa tak selamat..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails