COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, October 13, 2016

FeFeeling Macam Bercuti Di BALI Bila Menginap di Vana Pool Villa @ Mangala Resort & Spa!


Kalau korang nak tahu... apa yg membuatkan aku tertarik nak pegi bercuti di Mangala Resort & Spa nie adelah kerana...


1-GOPR1592 copy

Salah satu bilik penginapan kat sini ade private pool villa! Ahhaha... aku kan suke bilik2 ade private pool nih! :D


First night aku stay dekat Jala Water Villa nie.... pada hari kedua baru lah kiteorg berpindah masuk ke Vana Pool Villa nie pulak!


2-GOPR1543 copy

3-GOPR1541 copy

4-GOPR1542 copy

5-IMG_0025 copy

Pagi tu sebelum check in ke Vana Pool Villa.. kiteorg pegi breakfast dulu..! sukerrr tempat breakfast dia.. masih mengekalkan concept open air.. takde aircond... very cozy tempat makan dia! I loikkee sgt.. sambil makan leh mengadap main swimming pool kat luar nunn..


6-IMG_0031 copy

Dari segi selection of food... pada aku yg bukan kaki makan sgt nie... rasanya ok laaa aku rasa.. tapi kalau org yg kaki makan silap haribulan mau berkata.. skitttt nyerrrr selection of the menu! Ahahaha.. tapi aku dah bagi feedback dah kat hotel nie.. aku ckp.. org malaysia nie kaki makann... aku jer persis omputih skit.. tak kisah kalau tak makan sgt.. bahahahahhahaha... matikk laaaa ramai yg kecamm aku nanti nie... alahhh.. relaxx laaa.. betol laa kan.... kite org malaysia kan suke dgn bermacam-macam menu... so jgn risau.. aku sebagai antara pengunjung terawal kat mangala nie dah bagi tahu yg diaorg maybe bleh buat tambahan menu skit utk breakfast nie... hehehe...


7-IMG_0034 copy

Main dish dia will be like nasik goreng or nasik lemak then ade mee hoon goreng.. so its simple dish laa kan.. tapi ok lah pada aku coz dia still ade varieties of food like english breakfast, dessert, breads, bubur, cereal, veggies, fruits and etc! Kalau korang nak tahu.. menu yg paling suke aku bedal kat sini adelah fresh juice & buah-buahan dia sbbb it is soooooo freshh okkk.. al-maklum lah.. ianya di petik dari kebun Mangala tu jugak! Hehe..


8-GOPR1552 copy

Selepas breakfast terus balik bilik.. kemas2... and terus pindah ke bilik Vana Pool Villa pulak!



Amboiii... bukan berselfie video bagai naik buggy... ahahhaa..


10-GOPR1555 copy

Menuju ke Vana Pool Villa.... haihh.. tak sabaqqq nak masuk ke pool villa nie! hehe..


11-GOPR1556 copy

Our Vana Pool Villa bernombor #307!


12-GOPR1580 copy

Yeahhh.... sebaik melangkah masuk ke dlm Vana Pool Villa nie... aku memang dah teruja sgt dah! Sukerrrrrrr sgt sbb pool tu besauuuu! Hahaha..


13-GOPR1578 copy

Bercuti... cuti jugak.. business still berjalan seperti biasa! Ahahaa... serious naww nawww Kak Neen tuh! :P


14-GOPR1582 copy

Ok disebabkan Kak Neen sejenis spesis yg obses ngan percutian di private pool villa.. so ko layan kan ajer lah gambar2 kat bawah ni yerrr! :D


15-GOPR1583 copy

16-GOPR1590 copy

17-GOPR1594 copy

18-IMG_0074 copy

Ok dah penat.. jom masuk dlm bilik pulak jom! Haha..


19-GOPR1561 copy

Nahhhhhhhhhhh... luasss gilerr billik dia... memang sumpah puas hatii hoiiiI!


20-GOPR1562 copy

Ok again.. gambar kat dlm villa nie pun banyak giler.. biasa lah en.teman kalau dah keje nya nak mengambik gambar jerrr.. so hadapp lah korang sampai muntah! Ahahah...


21-GOPR1559 copy

22-GOPR1560 copy

23-G0081639 copy

24-GOPR1563 copy

25-GOPR1565 copy

26-GOPR1576 copy

27-IMG_0061 copy

Ok simpan skit muntah tuu... ade banyak lagi lepas nie utk korang blueekkk kan! ahahahhaha...


Hari kedua kat dlm Vana Pool Villa nie pun kiteorg masih tak abis amik gambar lagi tahu tak... ahhahaa.. suker sgt ngan villa nie.. so layannnnnnnnnnnnnn!


28-GOPR1673 copy

29-GOPR1680 copy

30-GOPR1682 copy

31-IMG_0174 copy

Nampakkk.. why aku suke sgt ngan villa nie?? coz it’s close to nature!!! Yes... sliding door berkaca tu kite boleh bukak seluas-luasnya... tapi make sure korang tutup air cond lah yer bile bukak sliding door tuu.. nanti rosak pulak aircond bilik nie.. nama pun nak close to nature kan.. jgn risau.. tak panas mana pun.. sebab kat living hall tu ade kipas.. so korang boleh on kan kipas kalau nak bukak sliding door ok! Seriously aku memang sukerr konsep bilik penginapan macam nie.. hehehe..


32-IMG_0172 copy

Kalau korang nak tahu.. Vana Villa nie di kategori kan sebagai Forest Villa... location dia kat atas bukit skit.. kalau korang perasan kat dlm gambar nie.. kat bawah villa nie ade bilik2 kan.. bilik kat bawah tu lah Jala Water Villa yg aku duduk pada hari pertama hari tu!

Ok.. now jom tengok bilik air Villa nie plak...


33-GOPR1569 copy

34-GOPR1571 copy

35-GOPR1574 copy

36-GOPR1573 copy

37-IMG_0056 copy

Giler kentanggg besauuu bilik air nya!! Puass hatii okkk.. hahaha... serious out door shower tu inspired Bali villas sgt2.. hehe.. tu yg aku teruja nak dtg sini tuh! Haha..


Kanggg ade plak tanyerr.. “Tak takot ke kak neen mandi tempat open camgitu??” “Selamat ke Kak Neen mandi camgitu? Takde org skodeng ke???”


Jawapannya mudah ajer.. Kalau takot jgn duduk sini ok! Ahahaha...


Well macam aku dah banyak kali pegi Bali.. dah biasa sgt2 dah ngan concept open shower macam nie... so to me tak de apa yg nak di takotkan pun.. lagi pun aku kan memang jenis spesis berani... ahaha.. alah.. don’t worry lah.. takde sapa nak skodeng ko mandi nya derr... dah lama pun private villa.. so harus lah tempat mandi nie pun private walaupun dia open shower..!


Mandi di waktu malam lagi romentik tau.. tak caya tengok environement di waktu malam nie pulak! Hehehe...


38-IMG_0104 copy

39-IMG_0105 copy

40-IMG_0108 copy

See.. romentikk sgt suasana dia kan??? hahaha..


41-IMG_0112 copy

Alahh.. kalau susah2 sgt... kot tak berani nak mandi kat open shower tu.,. ko terjun jer lah mandi pool nie hah! Haha..


Bile dah check in kat Vana Pool villas nie kan.. kiteorg tak keluar sgt pun dari bilik... ye lah dah ade pool kat dlm villa kan.. so harus lah kiteorg spend our kualiti time kat dlm our own private villa jer lah!


42-GOPR1684 copy

43-GOPR1690 copy

Chill out kat tepian our private pool.. best sgt2.. relax.. tenang... mendamaikan... takde bunyi bising.. takde gangguan.. aku suke holiday dlm suasana mcm nie.. cukup lah duduk kat KL dlm keadaan yg hinggar binggar tu!


44-GOPR1702 copy

Salah satu juadah minum petang! Well.. maggie & percutian berpisah tiada! Ahahha...


45-GOPR1693 copy

Lepas makan maggie.. kite terjun kolam! :D


Bile ade kolam kat villa sendiri.. takde dah lah aku keluar nak ke main swimming pool lagi dah... agak2 rasa nak terjun jer.. gedebusshh masuk kolam! Rasanya dulu ade yg penah tanyer aku sesuai ke nak bawak anak2 ke sini.. ok jer pada aku... tapi ade limit lah bilik nie aku tak rasa korang boleh berkampung satu family plak dlm satu bilik kan... hahah.. rasanya standard pun kalau anak kecik2 boleh kot masuk 2 adult + 2 kids.!


46-IMG_0119 copy

Terkejut bile ade staff hantar kuih comel nie ke bilik... tq Mangala Resort and Spa!



Nahh.. mcm biasa.. video utk korang tengok secara real live!


Sebenarnya kalau korang nak tahu... aku punyer original plan nak stay kat Mangala nie just for 3 days 2 nights jer tau... tapi kan lepas aku jer aku check in kat Vana Pool Villa nie kan.. hati aku dah jatoh terjelepokkk sampai tak nak bangun2 lagi dah! Ahahaha..


So aku pun call reception.. tanyer ade availability tak kalau aku nak extended my stay kat Vana Pool Villa nie.. alhamdulillah nak jadik rezeki... masih ade bilik Vana Pool Villa yg kosong... tapi utk malam yg ketiga tu kiteorg kene berpindah ke pool villa yg lain pulak!


Wow.. hebat sgt nie.. tak penah lagi aku pegi bercuti setiap malam tukar bilik tido! Ahahaha...


So di hari ketiga.. again lepas breakfast kiteorg pun check out dari Vana Pool Villa #307 dan check in ke another Vana Pool Villa #316!


Mula2 waktu nak check in Vana Pool Villa #316 nie aku ingatkan bilik dia sama sebijik sejebon mcm Vana Pool Villa #307 tu tau. Sekali bile dah masukk... wahhh.. tanjatt sgt nie... rupa dia berlainan sungguh nieh! Hehe..


47-GOPR1775 copy

Tadaa.. lain kan???


48-GOPR1770 copy

Lain dari segi features dia lah skit... tapi jenis biliknya masih tetap sama iaitu Vana Forest Pool Villa!


49-GOPR1773 copy

50-GOPR1767 copy

51-GOPR1772 copy

52-GOPR1771 copy

53-IMG_0196 copy

Kat Vana Pool Villa #316 nie dia special skit sebab ade Gazebo utk lepak-lepak! Waarrgghhh..... bile ade gazebo di tepian pool nie.. lagi lah konsep Bali tu terselehhh kekdahnya! Ahaha...


54-GOPR1776 copy

55-GOPR1777 copy

56-GOPR1782 copy

57-GOPR1786 copy

Yeassss... kami dah fall in love ngan Vana Pool Villa #316 nie jugak! Hahaha.... serious sukerrr sbb dpt fefeling macam bercuti kat Baliiiii! :p


58-GOPR1774 copy

59-GOPR1764 copy

Konsep masih sama... its open air concept.. be close to the nature!


Ok now jom tengok interior Vana Pool Villa #316 nie pulak mcm mana...


60-GOPR1705 copy

61-GOPR1706 copy

62-IMG_0180 copy

63-IMG_0184 copy

64-IMG_0185 copy

65-GOPR1711 copy

66-IMG_0182 copy

67-IMG_0181 copy

Nampak macam sama tapi tak serupa kan! hehe.. yg best nya kat villa dari katil boleh nampak bath tub kat luar nun.. sexy sungguh laa bilik nie! ahahaha..


68-IMG_0190 copy

Malam terakhir kat villa nie.. aku terjun mandi pool pukul 12 tengah malam okk... ahaha... baru lah berbaaloii duduk pool villa.. selagi boleh balunn.. kite balun lah berendamm! Hehe..


Mcm biasa.. mesti ade yg nak tahu berapa harga satu malam utk Vana Pool Villa nie kan?


Ok mcm aku memang prefer booking direct from Mangala Resort and Spa punyer official website... kat situ senang.. kite boleh tengok bilik apa yg kite nak... and kalau ade promo offer pun korang boleh dpt kat official website diaorg.!


So nie aku bagi tahu kat korang rate based on aku pegi hari tu lah yer..


Jala Water Villa harganya lebih kurang RM680 semalam!


Vana Forest Pool Villa ni harganya lebih kurang RM880 semalam!


Pada aku harga nie masih lagi reasonalbe tuk resort dlm malaysia yg bertaraf 5 bintang macam nie.. dgn service yg diberikan.. dgn facilities yg diberikan.. dgn saiz villa yg super besar and ohsem.. oh yes... aku rasa harga nie agak berbaloii laaa utk percutian dlm Malaysia nie...


Rasanya susah nak carik resort2 dlm malaysia yg bagi 5 star service & facilities at reasonable price.... Mangala one of Malaysia 5 star resort yg bagi 5 star facilities.. kalau hotel2 lain kat dlm malaysia nie terkadang service hampeh.. facilities kedaungg.. tapi harga rate charge dah hampir ke tahap 7 star nieh! Haihhh.. tu yg aku menyampah tu!


Aku harap sgt banyak lagi lah resort2 macam Mangala nie wujud dlm malaysia nie.. baru lah aku rajin cuti2 dlm malaysia lepas nie! ahahhaa...


Oh by the way, nie lagi satu INFO yg aku nak kongsi ngan korang.. Vana Villa nie dia ade 2 jenis kategori tau.. satu Vana Villa Forest (with Pool) and satu lagi Vana Villa Forest jer! Unit Vana Villa with Pool nie tak banyak rasanya.. its so limited.. so waktu korang nak booking.. make sure korang pilih betol2 ok.. kalau nak with pool make sure pilih Vana Villa Forest with Pool tauu.. kalau Vana Villa Forest tu.. interior dia semua nya sama jer.. Cuma dia takde pool jer lah!


Dari segi harga pun mesti lah ade beza... kalau tak salah aku harga yg aku tengok kat online.. satu malam tuk Vana Forest Villa adelah RM580!


Ok lah.. penat dah aku buat entry panjang berjela nie.. lepas nie ade satu lagi last entry for Mangala Resort and Spa nie... lepas tu kite sambung ngan cerita percutian di Bali pulak yer! :D

P/S:


Header FB (Tudung Sarung Express Aqilla - SOLD OUT Banner)


HARGA – RM39.90 SAHAJA!


Header FB (Instant Double Loop Jameela)

Header FB (Instant Double Loop Jameela 2)


HARGA – RM45.90 SAHAJA!


*PROMO – Beli 3 helai dan keatas (boleh mixed) dpt FREE POSTAGE! *


Tudung AQILLA-code 4 tu dah tinggal 1 last piece jer okkkk.. siapa cepat dia dpt tauu... ingat nie.. tudung kak Neen takde restock tauu.. once dah sold out... sold out lah buat selama-lamanya.. huhu.. so sementara mana2 stock yg masih ade tu.. baik lah korang grab secepat yg mungkin okk supaya korang tak nangis di bucu katil nanti! Hehehe..


Tudung Jameela pun dah semakin hangat di pasaran nampaknya... color favorite brown & peach.. ramai yg grab these colors... and ramai jugak yg borong keenam-enam color tudung jameela sebab diaorg kata tak tahan tengok tudung jameela cantik sgt.. ahhaha.. ade tu beli sehelai jer dulu buat testing... then bile dah test.. terus order lagi 5 helai! Hehe.. maybe diaorg dah tahu betapa best nya tudung Jameela kann.. mana tak nya.. sarung jer siap! Tak sampai 3 minit pun memakai nyaa dah boleh look super gorjes okayyy! Hehehe..


Dahhh... jgn nak berlenggah-lenggah lagi... pegi amik phone tu cepat... sila whatsapp Kak Neen di talian 019-3769459 or email me at naazneenfaiqa@gmail.com tuk order tudung yg super gorjes nie yer... ingat macam biasa.. once tudung Kak Neen dah sold out.. ianya tidak akan di restock kembali okkkkkk.. so grab it fastt babehh! Hehhee..




4 comments:

Ibu Ilyanie(s) said...

bestnya dapat gi travel!!!

BW kat sini...

Mummy Audya said...

suka jugak yang ade private pool macam ni.. :)

Anonymous said...

Bestnya Villa tu,kalau ada rezeki teringin nak terjah juga satu hari nanti bersama keluarga..paling best private pool tu sungguh privacy kan

dalila said...

bestttnye kak neen..tiga2 blk best ok..besauu plak tu..klu dpt stay 1 mlm mmg xkuar mn dh..hihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails