COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, March 24, 2009

Genap Setahun Dia Pergi Meninggalkan Ku....

Tahun 2008, pada tarikh ini... 24hb Mar ... tepat jam 5:47 ptg... seorang insan yg amat2 aku cintai.... sanjungi... hormati... telah pergi meninggalkan ku buat selama-lamanyer... dia ku ibaratkan sebutir permata yg paling berharga dalam hidupku... dialah... Ibuku... Azizah Che Muda...

Pantas betol masa berlalu.. masih terbayang2 di mata ku... di ingatanku.. bagaimana aku menjaganyer sewaktu hari2 akhir hidupnyer.... setelah setahun ibu meninggalkan.... banyak kenangan2 indah... pahit manis yg kami lalui bersama... ianyer tetap menjadi satu kenangan yg paling abadi dlm hidupku....

Selepas 1 thn ibu pergi menyambut seruan Illahi... baru ku sedar.... "bagaimanakah", "apakah" punca sebenar penyakit yg ibu hadapi itu.... tapi biarlar ianyer menjadi 'satu rahsia' buat diriku sendiri... aku redha atas pemergian nyer... hanya doa yg dpt ku berikan buat mu ibu.... aku amat berharap ibu di tempatkan di kalangan org2 yg beriman, soleh dan di kasihi oleh Allah S.W.T. Semoga roh arwah ibu ku di cucuri rahmat dan aman selalu...

AMIN... AL-FATIHAH....

p/s : selepas pemergian ibu... lagu ini menjadi tatapan dan pengubat rindu ku pada nyer...


"KENANGAN TERINDAH”

Aku yang lemah tanpamu
Aku yang rentan karena
Cinta yang t'lah hilang
Darimu yang mampu menyanjungku

Selama mata terbuka
Sampai jantung tak berdetak
Selama itu pun aku mampu
Untuk mengenangmu

Darimu kutemukan hidupku
Bagiku kaulah cinta sejati

Bila yang tertulis untukku
Adalah yang terbaik untukmu
Kan kujadikan kau Kenangan yang terindah dalam hidupku
Namun takkan mudah bagiku
Meninggalkan jejak hidupku
Yang t'lah terukir abadi
Sebagai kenangan yang terindah

Darimu kutemukan hidupku
Bagiku kaulah cinta sejati



"BIARKAN AKU MENANGIS"
Kelmarin kau masih bersamaku
Bercumbu dan merayu
Adakah hari esok untuk kita bersama
Seperti yang telah kita lewati

Mengapa terlalu cepat kau pergi
Tinggalkan derita bersamaku
Kenyataan ini begitu memilukan
Ingin kurasa turut serta

Tiada guna aku hidup begini
Tanpa belaian.. Kekasih yang amat kusayangi
Kepedihan yang kini kurasakan
Darimu yang mencintai aku

Biarlah kurelakan kau pergi
Tinggalkan batu nesan
Kudoakan kau bahagia di sisiNya
Sementara biarkan aku menangis....






Ibu memangku aku sewaktu kenduri cukur jambul... hanya gambar menjadi tatapan diriku di saat aku merindui mu.... :(

10 comments:

BHMB said...

takziah neena..xpe,at least dia xmenanggung pderitaan lbh lama kan...mmg la sedih..mcm kisah aku gak..arwah mak aku..sihat..masuk spital..wat by pass..5 hari x sedar kan diri..terus meninggal..hmm..diam x diam..dh nk masuk 5thn dh arwah mak aku pergi..kalau ada...umur dia dh 50thn..tp mmg dia mintak2 x meninggal time tua...sbb dia kata xnk sshkan anak2..hmm..org kata..biler kita hilang duit..kita leh cr..tp biler kita hilang 'mak'...idup mcm kurang seri...aku rasa leh survive lg kalau org2 yg ilang ayah tu..sbb mak sorg dh cukup bdikari..dr ilang mak..sure anak2 mcm ilang arah sket..apapun..kalau kita tingat..kita sedekahkan alfatihah n yasin bebyk..amalan anak2 leh mmbantu idup dia di 'sana'..byk2 bsabar eh..semoga ko n family dikurniakan ketabahan selalu..muka arwah mak ko mcm muka adik ko eh..shariza eh nama dia?

NeenaAnuar said...

Thanks Ita!

betol tuh Ita.. sumer apa yg ko ckpkan tuh betol... lebih baik kite hilang ayah daripada hilang mak!! mak sememangnyer tiada tolok bandingnyer... mak boleh berdiri sendiri.. dia boleh jadi ibu.. dia boleh jadi bapa... kalau bapa.. belum tentu boleh jadi ibu!!

aku memang tak pernah terpikir mak aku akan pergi dulu... tapi tak per lar... tuhan lebih sayangkan dia... aku redha!

harap tak lewat lar aku ucapkan takziah jugak kat ko atas permergian mak ko.... tak sangka dah 5 tahun mak ko meninggal...

ha'ah ... ko ingat lagi nama adik aku yek.. hehehehee...

Anna said...

To Neena: Hrp Neena tabah..sy pasti walaupun dia pergi dulu tapi dia bangga & puas hati dapat didik neena jadi macam neena sekarang kan..yang penting neena selalu ingat & doakan dia..sure dia tengah berbahagia kat sana sekarang..takziah untuk neena sekeluarga..

Deqna said...

Alfatihah, aku juga berdoa mak ko ditempatkan di kalangan org2 yg soleh. Aku paham perasaan ko. Bak kata Ita, apa yg mampu kita buat kita doakan yg terbaik buat insan yg telah meninggalkan kita. Aku juga dah kehilangan insan iaitu ayah aku, walaupun dah 21 thn berlalu tapi aku masih terasa kesannya. Sama2lah kita sedekahkan Al-Fatihah buat mereka semua.

BHMB said...

neena..jgn kata adik ko..akak ko pun aku ingt..tp aku dh ingt2 lupa lak sekrg..heheh..
deqna..lg lama ayah ko g..hmm..means..masa ko darjah 2 eh..tp tu la kan..ngk mak ko..setia sgt..ppuan mmg SETIA..kalau lelaki ni..ssh sket nk jmpa yg setia cmni..
kenyataan:- ppuan mmg blh idup tnpa lelaki..
motif? bangga jd ppuan..hhehe

NeenaAnuar said...

Anna : Thanks so much Anna!

Deqna : betol... kesannyer akan terasa sampai biler2... tapi aku rasa impak kehilangan emak tuh lebih perit sbb mak yg mengandungkan kite 9 bulan kan... so, naluri kite tuh memang hampir 100% dekat nyer diri kite ngan dia... lagi pun aku memang rapat giler ngan arwah mak aku... tapi bukan lar bererti ayah tuh tak bermakna.. cumanyer perasaan tuh kalau boleh biar lar mak kite ade ngan kite sampai biler2.... aku pun doakan tuk arwah ayah ko jugak.. supaya mereka sumer tenang di sana... amain...

BHMB : bagus lar ko Ita.. leh ingat sumer... hehehehehe... kakak aku namanyer Zira.. ;-)

Deqna said...

BHMB - eh tetibalak aku wat cam blog sendiri pulak yer.. tulah.. InsyaAllah pompuan memang setia dgn kasih yg satu. Aku memang respek ngan mak aku walaupun kehilangan suami masa waktu yg agak muda still tak cari pengganti.. (masa tu umur mak aku baru jer 32 rasanya) anak pulak 5 time tu, yg besar baru 13thn yg kecik 2thb.. kalau kenang saat lampau memang mengharukan:(

eh dahlah takmo sedih2 lagi yer korang :)

NeenaAnuar said...

OK... CHEEEESEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!! :D :D :D

BHMB said...

biler kita sedih..kita akan blaja lbh MENGHARGAI.hmm..dh2..:P

Mila Hilas said...

muka awk ikut mak awk kan...sebijik..al-fatihah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails