COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, March 28, 2017

Lokasi Nie Lah Yang Membuatkan Aku Jatoh Cinta Dengan The Kayon Ubud BALI!

Giler hazabb nak abiskan segala tok nenek hutang entry percutian aku nihhh... gasakkk lah situ... hari tu aku ade update status kat FB tanyer boleh ker aku berhenti berBlogging and nak buat Vlogging.. tapi rata-rata yg bagi komen majority nya mintak aku jgn berhenti blogging.. dia org kata diaorg lagi enjoy baca blog dari dengar aku membebel kekdahnya... hahaha..

memang ade perbezaan lah gamaknya kan... feel baca blog nie lain dari menonton Vlog kot kan... baik lah ... demi korang blog readers yg terchinta.. Kak Neen akan tetap terus menulis blog.. tapi dgn syarat & harapan korang sanggup lah menunggu utk membaca segala tok nenek entry basi muntah hijow tu segala! hahahahaa...

Ok.. hari nie nak sambung semula cerita short anniversary trip di The Kayon Ubud Bali pada tahun 2015 yg lepas.. hamekk.. cerita tahun 2015 pun belum settle2 lagi dlm tahun 2017 ni hoiii... macam mana nak settlekan cerita percutian di tahun 2016 & 2017 mcm nie????????????? *tekup muke dgn kuali*

Last entry pasal The Kayon nie hari tu aku ade update pasal our honeymoon pool villa suite yg ohsem nie kan... ok hari nie nak sambung cerita pasal satu lokasi yg sangat menarik di kawasan resort The Kayon Ubud nih!

1-IMG_6768 copy

Ini lah yg menyebabkan aku telah jatoh cinta dgn The Kayon Ubud Resort ni... siapa sangka kat dlm kawasan resort ade air terjun macam nih!


2-GOPR0093 (EDIT) copy

3-GOPR0097 (EDIT) copy

Tempat nie di gelar sebagai Canyon Jetty!  kat sini guest boleh menikmati juadah minum petang yg diberikan secara percuma oleh pihak resort!


4-GOPR0094 (EDIT) copy

Kene menuruni anak tangga utk ke Canyon Jetty nih...


5-IMG_6601 copy

6-IMG_6594 copy

Kiteorg adelah antara guest yg paling awal turun utk afternoon tea break petang tu... pasal tu lah meja semua kosongg lagi takde orang.. heheh..


7-GOPR0113 (EDIT) copy

8-GOPR0114 (EDIT) copy

9-GOPR0115 (EDIT) copy

Sebelum orang ramai kite selpuii dulu laa...


10-IMG_6649 copy

11-IMG_6651 copy

Sian en.teman kene buli... aku suruh dia naik balik kat tangga jetty nie utk amik gambar aku dari angle atas.. hahaha..


12-IMG_6617 copy

Bile kite dah duduk.. staff resort akan terus hidangkan our afternoon tea break!


13-IMG_6627 copy

14-IMG_6636 copy

15-GOPR0125  (EDIT) copy

Menu tea break dia simple jer lah.. dua tiga pieces of kuih tradisional indonesia and air tea... jadiikk laaa utk menikmati suasana santai kat sini... siapa nak bagi tea break free macam nie kan.. hehee..


16-IMG_6655 copy

Lepas dah settle makan kuih.. tetiba staff dia hantar kek anniversary for us!  * eh yg kat belakang tu dah kenapa?? korang bergaduh ehh??? :p*


17-GOPR0128  (EDIT) copy

Kiteorg kalau gaduh.. depan camera tetap senyumm tau! ahhaha....


18-IMG_6658 copy

Thank you The Kayon Ubud for this lovely cake!


19-IMG_6672 copy

Gigih suruh staff dia tolong snap kan gambar kiteorg dari angle atas! hahaha...


20-IMG_6805 copy

21-IMG_6808 copy

22-IMG_6813 copy

Memang berbaloiii datang ke resort nie.. Kak Neen sukerrrrrrrrrr sgt tempat yg unik camgini... dia ade tarikkan dia yg tersendiri... walaupun sekadar 'sebatang' waterfall.. tapi environment dia tu yg best sebenarnya... sunyi.. tenang.. nyaman... haihhh.. I really in love with this kind of place laaa!!!


23-IMG_6815 copy

Kat Bali nie.. kat bahagian tangga pun boleh rasa kelainan... dia letak bunga seketol macam tu pun dah nampak cantik dan nyaman... haha..


24-IMG_6482 copy

25-IMG_6483 copy

Kalau korang nak tahu.. kat Canyon Jetty nie jugak korang boleh menikmati makan malam yg romentikkkk okayyy... tapi korang kene buat booking in advance la.. yg nie tak free yerrr.. dah tentu2 kene bayar.. berapa tu aku tak pasti.. tapi rasa nya dlm ratus2 jugak lah kot utk romentik dinner utk dua orang nie kott.. aku tak amik pun romentik dinner kat sini sbb dah banyak kali experience romentik dinner kat bali nie dah sebelum sebelum nie.. hehe.. so this time kite jimat kan duit skit la... tapi kalau korang yg tak penah experience candle light dinner kat bali.. you guys should try it out once in your life time okkk.. sumpah berbaloi baloii feeling dia tauu! setup dia confirm kebaabomm punyerr... heheh..

Alhamdulillah.. berjaya jugak siapkan entry utk hari nie... berdoa lah semoga esok ade entry yg seterusnya.. haha.. tak sabarr weiii aku nak abiskan cerita di Ubud Bali nie... sbb lepas nie aku nak update cerita ke Swissssssssssssss plak nihhhhhh! :D

  

1 comment:

Anum said...

ya allah cantiknya tempat nie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails