COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, April 16, 2015

My Wonderful Anniversary Journey to New Zealand – Day 4 @ Perjalanan Menuju Ke Dunedin!


Hadoiii.. aku tak tahu bile lah gamaknya aku boleh abiskan cerita percutian aku ke New Zealand ni! Dah 7 bulan berlaluuu… cerita nya masih lagi di hari yg ke-4! Ahahaha.. lantakk lahhhhh… malas aku nak fikir… bukan sengaja pun nak lambat2 kan cerita… dah keadaan nak berblogging sgt limited lately nie.. so bertabah lah wahai pembaca sekalian! Huhuhu…


Aku dah sampai ke tahap dah tak nak sambung cerita percutian ke NZ nie… sbb bile nak bercerita, memang memerlukan masa yg banyak sbb gambar aku banyak.. mulut aku pun banyak nak bercerita… so tu yg jadik payah tu.. kalau aku jenis bangsa berblogging dok main tepek2 gambar jer settle memang mudah arrr… rasanya dah lama cerita NZ nie dah sampai ke tahap THE END of the story! Ahahahaa…


En.teman bile aku kata aku nak stop blog out pasal cerita NZ nie dia marah.. dia kata.. “heeyy!!! Jangan nak mengada-ngada… Penattt tauu I amik gambar tonggang tonggekkk!!” ahahahahahaaa.. adoii… terus aku takot… baekkk lahhhhhhhhh.. jom lah kite continue cerita NZ nie ya! Hehehe..


Ok.. masih di hari ke-4, lepas menikmati keindahan Tasik Pukaki, kami meneruskan perjalanan ke bandar Dunedin! Kalau ikut google map, perjalanan mengambil masa lebih kurang 3 jam 20 min.. tapi kalau dah nama nya berjalan ngan photographer2 nie kan.. waimaa memang confirm perjalanan memakan masa salama 5-6 jam jadiknya sebab dok berhenti sana sini! Ahaha..


Ok dari Lake Tekapo kami akan melalui bandar2 kecil seperti Twizel, Omarama, Oomaru dan baru lah sampai ke Dunedin! Selepas beberapa kilometer dari Lake Tekapo kiteorg berhenti kat tepi jalan nie utk amik gambar..


DSC06847 copy


DSC06851 copy


IMG_0606 copy

IMG_0611 copy

Nie kawasan ladang ternakan nie.. cantik sgt sbb langit biru and ade gunung with salji ciput2 disitu!


Berhenti sekejap je kat situ, lepas tu teruskan lagi perjalanan… seriously laluan perjalanan di sini sgt canteekkkk! Aku tak nak lepaskan peluang utk merasai nikmat driving di New Zealand.. Ya Allah.. What an amazing experienced I ever had! Driving tanpa traffic jammed.. driving dengan menikmati keindahan laluan yg sgt2 indah terbentang luas di hadapan bijik mata… Subhanallah… memang indah sgt2 bumi New Zealand nie… ok let’s enjoy the pictures below yea…


IMG_0634 copy

IMG_0639 copy

IMG_0604 copy

IMG_0624 copy

IMG_0628 copy

IMG_0631 copy


Huuwwwaaa... rinduuu nyaaaa nak driving kat NZ! Sobs.. sobssss..


Niat di hati nak berhenti di Elephant Rocks.. tempat nie adelah tempat shooting filem Naarnia.. dia ade batu2 besar… memang tourist boleh visit.. lokasi dia memang terletak di sepanjang perjalanan nak ke Dunedin nie.. tapi kiteorg tak jumpa pun signboard nak ke Elephant Rocks nie.. guna GPS pun tak guna sbb Guna Pun Sesat! Ahahaha…


So end up kiteorg memang takde rezeki lah nak singgah di Elephant Rocks nie sebab tak jumpa tempat nya… malas nak pusing2 dan bersusah payah lagi nak mencarik sbb hari pun dah nak senja… so end up kiteorg just teruskan aje perjalanan ke bandar Dunedin.. boleh tahan jauh lagi perjalanan nak sampai ke Dunedin nie.. huhu…


Selang beberapa kilometer.. kami berhenti lagiii sebab waktu nie hari dah nak sunset.. nampak kawasan cantik utk amik gambar.. so apa lagi… kami STOPPP lah! Ahaha..


IMG_0652 copy

IMG_0659 copy

DSC06927 copy


DSC06914 copy


DSC06909 copy


DSC06930 copy


DSC06915 copy


Suasana kat sini sgt country side.. ahkak gonjeng sukerrr gileeee!!!!


DSC06894 copy


DSC06905 copy



Ohh… suke sgt2 ngan gambar2 sunset nie.. lain dari pernah yg aku lihat sebelum2 nie!


IMG_0665 copy

Ok.. sunset dah say bye bye! Jom teruskan perjalanan!


Macam biasa kalau ikut timing Itinerary kami memang lari dari asal.. ahaha.. ye lah sebab berhenti banyak tempat utk amik gambar kann.. tapi takpe.. janji puas hati dpt tengok something yg tak pernah kite tengok sebelum2 nie… hihi..


Waktu senja, kiteorg melalui kawasan tepi pantai… kalau ikut map macam dah tak berapa nak jauh dah dari bandar Dunedin… kalau ikutkan aku dah malas nak stop.. tapi ahli rombongan yg lain ckp nak berhenti.. so kite followwww laa..


DSC06952 copy


DSC06973 copy


Zaa & Lee gigih turun sampai ke tepian pantai….


IMG_0677 copy

While aku & en.teman duduk kat tepi nie jer lah… tak sanggup dah nak turun ke bawah tu… sejuk nya ya rabbi… dah mcm inspector gadget dah aku gaya nie.. baju berlapis-lapis kekdahnya! Ahaha…


IMG_0678 copy

Cantik jugak time nie dpt tengok bulan penuh di tepian pantai.. memang takde org kat sini.. kiteorg berempat jerr.. scary jugak rasanya… after few minutes kat sini.. kiteorg pun terus beredar.. ishh.. dah tak sabar nak check in ke hotel yg seterusnya di bandar Dunedin… So check out my next entry for the next story yea! ;)

3 comments:

NFH said...

love..love..love...suma picture2 di atas.

Kalau pakai kamera point n shoot jadi tak gambar macam di atas. Siapa tau dan boleh jawab soalan ni?

Anyway, thanks neena for the luvly pic and happy anniversary.

Senior Izz said...

The Picture is so beautiful:)

arysha_fayyadh said...

Assalam kak neena,
he3
inspektor gahdget yang santek :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails