COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, February 7, 2017

Kecewa... Terasa Seperti Ingin Pergi Jauhhhhhh!

I'm Down...

Yes.. I'm really really down!

Sejak pagi semalam sehingga la ke saat ini... aku menangis tanpa henti!  mata dah bengkak teruk... kepala dah kene attack migraine.. waktu tido jer yg aku tak mengalirkan air mata rasanya... :(

ikutkan hati.. memang aku rasa nak sangat2 bercerita from A to Z tentang apa yg aku lalui nie di sini... tapi malangnya skg bukan lah masa yg sesuai utk aku luahkan apa yg aku rasakan kini.!  entah lah.. mana tahu satu hari nanti.. andai di takdir kan aku boleh bercerita segala-galanya disini.. insyallah aku akan tetap meluahkan apa yg sedang membelenggu diri ini...

40-IMG_0581 copy

Penah tak korang rasa down yg sampai ke tahap ko nak bawak diri korang pergi jauhhhhhhhhhhh... tapi jauhhh entah ke mana!  ini lah yg aku rasa kan skg nie.. aku rasa nak bawak diri... aku nak pegi ke satu tempat dan hidup tanpa sesiapa di sisi.. the only person yg aku nak ade bersama aku adelah en.teman jer... aku tak nak ade org lain di persekitaran aku... aku nak hidup berdua dgn en.teman jerrr di satu tempat yg tak berpenghuni!  kerana en.teman lah dunia aku... en.teman lah kebahagiaan aku!

aku tahu tu semua hanya lah fantasi... fantasi nak hidup tanpa org2 yg sentiasa menyakitkan hati aku dan menzalimi kehidupan aku!  *sigh*

hakikatnyaaaa... aku sedang hidup di dunia realiti.. realiti nya aku perlu hidup di kalangan segelintir manusia yg keji sifat nyaaa... yg jahat serta busuk isi hati nya...

memang betol.. ayat paling positif dan ayat yg paling normal utk sedap kan hati sendiri...

"anggap lah ini ujian dari Illahi... Allah uji tanda Allah sayang!"

memang betol tu.. Ujian itu datangnya dari Allah... dan Allah tidak akan menguji hambaNYA melebihi dari kemampuan yg sesorang itu miliki!

Entah lah susah nak ckp... nak bersikap dan amik pendekatan positif tu terkadang boleh menjadi amat sukarrr... apatah lagi disaat ujian itu datang dlm keadaan yg bertalu-talu!  dari kite kuat terkadang boleh bertukar menjadi lemah... yg kite bersikap kurang sensitif.. kite tiba2 boleh menjadik terlebih sensitif... daripada kite seorang yg sering berfikiran positif pengakhirannya boleh bertukar menjadi seorang yg sgt negatif!

Mungkin ia terjadi di saat apabila kite sudah terlalu lama bersabar... bukan sehari.. bukan sebulan.. tapi bertahun... walaupun orang buat taik dgn kite... tapi kite tidak pernah buat jahat dgn dia... kite tetap dgn cara kite.. kite jujur.. kite ikhlas.. kite buat yg terbaik.. kite takkan carik pasal dgn org kalau org tidak carik pasal dgn kite..!

serious aku sgt2 tertekan skg nie.. aku buntu... tak tahu nak buat apa.. tak tahu nak rasa apa.. tak tahu nak buat keputusan yg macam mana...

hati aku hancur... aku kecewa... aku berasa hampa.... dan aku jugak hilang motivasi diri... 

aku dah tak nampak pelangi selepas hujan berhenti... 

aku dah tak nampak apa2 dah sekarang nie...

yg aku nampak hanya lah malangnya nasib diri....

yg aku nampak jalan yg sentiasa gelappppppppp di hadapan ku....

aku tak mampu nak kawal perasaan aku kali nie... aku memberontak.!!!! 

semua nie terjadi kerana setiap kejujuran dan keikhlasan aku di buang ke tepi....

aku hanyalah manusia biasa yg tidak dpt lari dari perasaan marah... sedih... dan kecewa!  

entah lah... sampai bile aku akan lalui perkara sebegini... letihhhhhhh... sumpah aku letihh!!!!!

ade masa rasa macam kecewa dgn diri... aku rasa aku nie bodoh kerana bertindak dgn kejujuran dan keikhlasan dlm setiap perbuatan aku!

aku bingunggg.. sumpah aku bingunggggggggg!!!!!!!

Semalam waktu tengah meluahkan perasaan pada en.teman... en.teman ckp...

"Jangan salah kan diri you sendiri... you dah buat yg terbaik... cuma ini mungkin sebahagian lagi ujian dari Allah yg mana tahu insyallah you akan dpt sesuatu yg lebih baik di masa hadapan nanti... dan jangan lah hanya kerana kekecewaan yg you hadapi ini membuatkan you jadik terlalu down sehingga merosakkan diri you sendiri.... cuba ingat balik setiap keluasan nikmat yg Allah dah berikan kepada kite selama hari ini.. disekeliling diri kite nie penuh dengan nikmat.. jgn lah hanya kerana satu perkara nie membuatkan you terus padamkan segala memori nikmat yg Allah dah berikan pada kite selama ni!"

memang aku tersentakkkkkkkkkk sekejap bile en.teman ckp macam tu... memang betol lah apa yg dia ckp kan tuu... bile hati kite tengah marah.. bile hati kite tengah panas mendidih.. kite tak mampu nak fikir bende2 yg positif... yg kite tahu kite tetap nak berasa tak puas hati jerrrr... and then kite terus nak memberontak dan memberontak!

but to be honest.. walaupun en.teman ckp bende yg betol time tu.. tapi disebabkan kekecewaan yg amat sgt dan hati aku pun terlalu sakit diketika itu.. aku still tak dpt nak cool down kan diri aku.. aku tetap terus menangis dan menangiss... terus down and down!!!

hari nie pun still macam susah nak move on lagi.. tapi aku tetapp sematt kan kata-kata en.teman tu deep inside my heart!  aku tahu itu jer penguat aku bangkit dari kesedihan nie!  

Hope I'll be ok soon.. tak tahu lah how to move on.. tapi hope sgt dpt keluar dari perasaan down nie dgn cara yg paling baik sekali....

I really need a moral support right now... selain dari bercakap ngan en.teman.. aku adelah jugak bercakap dgn beberapa org yg memahami diri aku nie... thanks guys for your kind support and care!

korang yg baca nie kot rasa nak tumpang bagi moral support to me.. you are most welcome guys.. yes.. at this moment moral support jer yg will keep me going!  


28 comments:

Sheila Adziz said...

its ok sis... menangis puas-puas... nanti mesti lega.... kalau dah lega sikit boleh ambil wudhuk back to Allah, mengadu kepadaNya...

mrspuex said...

stay strong kak neen.. u are soo lucky to have en teman beside u..

nak abaikan perasaan down tu mmg tak boleh tp kita amek sikap - biarkan ia berlalu seperti hembusan angin yang kadang tu kencang dan kadang tu sepoi2 bahasa..

amboi bermadah plak kite..

tolong jgn down lame sgt sbb kita pon akn terdown sekali ni ha..hehehe..

Ann said...

stay strong kak neen..dugaan xdtg pd hambaNya yg xkuat utk menghadapi..
insyaAllahh pasti cepat atau lambat ada pelangi menanti:)

Norma NML said...

walaupun akk x thu mslh Neena..akk doakan semuanya bck to normal...u have to be strong..jga kesihatan n bykkn solat hjt..minta pd Dia spya diberikan ketenangan hati ok..

Azwar Syuhada said...

Setiap kali rasa down banyakkan selawat Insyallah rasa tenang sekejap.
Pernah juga rasa down lagi-lagi dikelilingi dengan orang tak positif keliling kita, lama2 dah jadi lali.. Pedulikan apa orang kata, maju kedepan! Waklek wakpeace gituew... Okay punya! =) Don't give up!!

Unknown said...

Apa puncanya Neena? Nak tau juga. Walau apapun yang datang semoga Neena tabah setabah-tabahnya ya. Tentu saja bukan kita sahaja yang sedang 'menderita'. Ramai lagi di luar sana yang sedang diuji.

rimieilya said...

Bykkn brsbr ye kak neena.wlpn sy knl akak dlm alm maya je,tp sy dpt rskn y akak sorg y kuat n cekal.slm ni akak dh ckp kuat dlm setiap ujian.kali ni akak pn kne kuat jg.sy doakn smg akn ada pelangi mewarnai hdp akak slm hujan lebat y melanda.be strong sister

Murni Alysa said...

semoga Allah permudahkan segala urusan K.Neen..Aamiiin!

Murni Alysa said...
This comment has been removed by the author.
Ain Rahman said...

hai kak neena. just nak share, biasanya kalau saya down, saya akan buat solat sunat taubat, baca quran dan istighfar banyak2. in shaa Allah hati akan lebih tenang. lepas tu makan coklat + layan drama korea. hihi. betul ckp husband akak, banyak lagi nikmat yg Allah bagi. just focus on that. semoga Allah beri kekuatan dan ketenangan untuk akak =)

mama tisya said...

Pernh juga rasa mcm ni.. Mmg menangis je tp bykkn bersabar..smoga dipermudahkan urusan neena.. Stiap ujian ada hikmah disebaliknya

aeinio said...

Dugaan datang dan pergi neen... akk pon dah lalui mcm2 sehinggakan sekarang akk lebih suka buat apa yg kita suka hiburkan hati sendiri jauhkan diri dr bende yg boleh sakitkan hati termasuk org2nya.. realitinya mmg susah.. tp hidup ini perlu kita teruskan.. jalan bahagia tu tetap ada pilihlah dan tunggu nikmatnya.. insyaAllah.. bahagia tetap menanti biarpun jauh dihujung sana... aminnn semoga Allah lindungi kita dari kejahatan semoga Allah terus bagi kekuatan kpd kita semua.

Unknown said...

Be strong sis..

Mommy's Diary of Life said...

Be strong. Wpon sy pn tgh down sgt2 jgk. Tp dh pnt menangis dah. Moga Allah permudahkan urusan akak. Inshaa allah

amy said...

salam neena , ubat sedang kecewa dengan sikap manusia maafkan dia , pastu istighfar byk2 dalam hati , memang susah nak maafkan orang yang sakitkan hati kita tapi itulah ubatnya hanya maafkan saja pastu ceriakan hidup kita sendiri dengan org2 tersayang n yang memahami diri kita , jangan buang masa n emosi dengan orang2 yang negatif , abaikan orang2 mcm tu , dunia ni byk lagi yang indah2 untuk kita teroka tau :) , senyum2 selalu moga lebih bertenaga n ceria :) wassalam..

sharhanah said...

Be strong Neen... Allah always with you.

Unknown said...

Allah is always with you neena...

Nanie said...

We wantold neena anuar yg happy dan xeria. Let's bygones be bygones. Insyaallah ada benda baik menanti neena

Wak Lat said...

bertabahla cik kak neena tuuh.,

Reen'z said...

salam sis neena, xpe sis kdg2 rasa down tu perlu utk kite kembali padaNYA mengadu meluahkn sume yg terpendam..tp sis bia org buat kite..semoga dia dpt hidayah suatu hari nanti..byk2 bersabar ye sis sekurang-kurangnye sis neena ade en teman yg setia dipinjamkn bahu utk sis neena menangis..t.care sis.

didielife said...

SIS.. BE STRONG.. ALLAH TAK KAN MEMBEBANI HAMBANYA LUAR DAYA KEMAMPUAN.. INSYA ALLAH ADA PELANGI yang INDAH BUAT SIS..

Unknown said...

Puan,

Buat solat sunat tengah malam ... dalam solat2 itu puan akan terasa sedih, sayu, berdosa dan bermacam perasaan. Menangislah sepuasnya ditikar sejadah. Selepas itu puan akan terasa satu nikmat dan kepuasan yang Allah berikan. DIA ingin kita lebih dekat denganNYA. Bukankah insan yang terplih akan sentiasa di uji olehNYA? Bersabar dan redho itulah kekuatan dalaman kita.

didielife said...

Sis.. can u share with me..mana tahu kot boleh tolong jadi pendengar yang baik, ..

Admin said...

Salam blogwalking...

Flavnesz said...

Hi sis.. I don't know you and I just found your blog.. But reading this made me wanted to leave a comment to you as a sign of support.. Memang ada masa kita rasa dunia ni tak adil and kalau boleh nak lari sr semua tp janji allah itu pasti sis.. Don't give up and live your life to the fullest.. :D

Husniey Husain said...

Sis Neena, pernah merasai perasaan nak pergi jauhhh dan mulakan hidup berseorangan..dan hanya dengan suami tempat mengadu sedih dihati.. tapi itulahh nak tak nak kita tetap kena harungi realiti hidup yang pahit itu..

Semoga sis Neena kuat menghadapi hari hari mencabar.. Moga ada sinar pelangi setelah merasai kepahitan ❤💪💪

misskirokuza said...

kak neen hugs* sabar ye walau ape pon masalah kakneen..kadang kita mudah untuk ucapkan sabar tp hanya yang melalui sahaja sebenarnye yang boleh tau tahap kesabaran tu setakat mane...nanges la kak...nanges sepuasnye andai itu dapat legekan hati...tp cepat2 pujuk hati tau..need kakneen yang ceria n pokpek-pokpek back!!!!!

Madam N said...

sabar ye nina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails