COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, May 24, 2017

Berapa Harga Penginapan Di The Kayon Resort Ubud, Bali!


Ikutkan aku malas nak update part berapa harga itu berapa harga ini... tapi kalau aku tak update kang confirm ade yg msg aku tanyer.. berapa kos penginapan kat The Kayon Resort nihh Kak Neennn??? Sedangkan kadang tu aku dah update pun masih ade yg sudi msg aku tanyer perihal yg aku dah update kat blog.. hahaha.. takpe2.. kalau korang msg tu sambil2 kite boleh berkenalan ye dok.. kuatkan ikatan silatulrahim gituuu! Hehe..


1-GOPR0208 (EDIT) copy

The Kayon Ubud nie adelah salah satu resort yg paling ohsem yg penah aku stay kat area Ubud Bali... its very close to the nature... memang sgt2 menepati citarasa kami berdua kekdahnya! hehhee..

Ok nie breakdown harga utk kategori bilik yg aku duduk pada tahun 2015 ok!



Room Type : River Edge Pool Villa

Room rate : USD 315 net / night


Remarks : Airport pick up at IDR 450K /way/2 pax with luggage

So pepandai lah korang kira sendiri berapa rate nya in RM yer.. hehe.. nak2 skg bile rate USD vs RM dah makin jahanam.. memang boleh mengundang kemarahan kalau di convert kan! hahhaa..

Ok dari segi makanan.. kalau rajin nak keluar ke bandar ubud utk jalan2 cari makan.. boleh jer keluar.. kalau tak salah aku resort nie ade bagi shuttle service ke town ubud.. kat ubud boleh jugak carik kedai makanan halal tapi very2 limited choice rasanya.. so like both of us.. malas nak keluar dari villa yg ohsem nie.. rugi bayar mahal2 kalau dah asyik keluar jer.. bile nak enjoy the villa to the max kan... hehe..

Di sebabkan kami berdua nie jenis spesis yg tak banyak kerenah nak makan... konsep kiteorg bile travel.. janji makan utk lapik perot jadik kenyang.. so aku sesiap dah bawak bekal nasik goreng brahims and beberapa produk brahim yg boleh di jadikkan bekalan makanan utk kiteorg berdua!


2-IMG_6818 copy

Panaskan jerrr bungkusan nasi tu ke dlm bekas yg berisi air panas mendidih...


3-IMG_6827 copy

Tadaaaaaaaaaaaaaa.. dah siap utk di makan!!


4-IMG_6829 copy

Aauuuwwwww... seksiii nyaaaaaaaaaaa lakik I nak makan nasik goreng brahim kat Bali!. hahahha..



Disebabkan kiteorg punyer flight lewat petang utk balik ke KL.. check out time dari villa pulak pukul 12 tengah... so kiteorg amik kesempatan utk mandi manda di main pool ni dulu... beg kiteorg letak kat reception.. lepas mandi pool kiteorg bersihkan diri di area SPA... senang jerrr.. tak yah risau nak bersihkan diri macam mana.. hehehe..


5-GOPR0184 copy

6-GOPR0200 copy

7-GOPR0179 copy

8-GOPR0185 copy

9-GOPR0183 copy

10-G0070187 copy

11-G0160196 copy

 Tak pasal2 dpt sun tanned free! huhu...


12-GOPR0204 copy

Sempat minum teh sebelum pak supir hantar ke airport!


13-GOPR0210 copy

Thank you so much The Kayon Ubud for the awesome hospitality... insyallah will be back soon!


Alhamdulillah.. settle gak citer percutian di The Kayon Ubud Bali nie.. insyallah lepas nie aku akan sambung cerita percutian ke SWISS pulakk... huuwwaaaaa.. takotttttttttttt nyaaaaaaaaaaaaaaa nak review segala tok nenek gambar yg riban2 tuu... hahhahaa..









No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails