COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, August 18, 2011

My Gorjes WaterMelon with Red Syrup!


Sapa2 yg tengah haus sekarang nie di mintak bawak banyak bertendang & bersabar! hehehehee...

DSC_0393 copy
My Gorjes Tembikai Sirap Cincang!  Menu segar nie tak akan penah missed dlm menu sepanjang Ramadhan aku!
Camne nak buat? ohhHhhh.. sungguh super duper sempoiii!

DSC_0364 copy
memula.. cincangkan buah tembikai mendada dadu!

DSC_0366 copy
pastu tuangkan sirap secukup rasa!

DSC_0372 copy
pastu kalau tak sempat nak simpan sejukk.. bubuhkan saja ice cube! then leh tambah air masak mengikut kesesuaian kemanisan yg dikehendaki... sbb kalau bubuh sirap semata.. memang confirm manih leting!!

DSC_0394 copy
Then siap utk dihidang!
Tembikai cincang nie pada aku sedappp utk dimakan time really chill!  

Btw, teringat pulak suatu ketika dahulu... waktu tu umur aku dlm 13 tahun kot... dah dekat nak bukak puasa nie.. arwah mak aku suruh potong buah tembikai... aku pun punye lah asyik memotong buah tembikai sejuring sejuringg... sekaliiiiiiiiiiiiiiii...... ngaaappppppppppp!!! terusssssssssss masuk mulut dan kunyah tembikai ngan tanpa rasa bersalah!!  Pastu tetiba ingatann cam muncul kembali... "Eh.. aku berpuasa kaannnnnnnnnn???"  muahahahahhaaa... amik kauuu!! tetibaaaaaaaa leh hilang ingatan OKkkkkkk!!! seriouss.. aku memang tak leh lupa akan kejadian tuu.. agaknye dah tak tahan dan sedap sangat tengok tembikai tu tetiba jerkk secara spontann amik tembikai tu masuk dlm mulut.. lagi pun memang aku ade satu habit yg kalau tengah potong buah... suker sambil potong sambil makan... sekali amik ubat.. terbawak-bawak dlm bulan puasa pun leh terlupa yg diri tu tengah berpuasa... Tapi rasanyer kalau kite buat secara tak sengaja kire tak batal kan puasa aku tu kan? ahahahaha.. 

So korang pernah tak alami situasi hilang ingatan dlm bulan puasa cam apa yg aku alami nie?? Make sure betol2 hilang ingatan taww.... bukan sengaja2 gie makan... hihi.. So kalau ade ce citer.. cer citer....

23 comments:

Unknown said...

xde..tapi masa kecik dulu slalu buat2 ada...hehe..sodapnyo air tu....

nome said...

fuhhh!!! terangkat beb!

ana liyana said...

hilang ingatan di bulan pose waktu kecik2 itu normal.. hehehe
ana plak, kecik2 suke g mandi. kejap2 nak g mandi.

SITI NOARIZAH ARIS said...

Series mengancam anak tekak..mesti cuba gak satu hari nanti..buat air ni utk tetamu pagi raya pun ok gak kan cik neena!!

NeenaAnuar said...

˩α∂ʏвιя∂ℓʋʌѲиɛ:
hihihi.... you sebut semput terus I teringat kat kumpulan sepah! =))

NeenaAnuar said...

O'gosh:
hihi... time kecik2 memang selalu ngelattt kan! :D

NeenaAnuar said...

nome:
memang fav aku nie beb.. ko try ler.. senang jerk buatnya! :D

NeenaAnuar said...

ana apez:
haha.. nie mesti kes mandi sambil tenguk air nie! =))

NeenaAnuar said...

CT NoArIzAh:
yeaa betoi!! ianyer sangat sesuai utk jamuan open house jugak! :D

eLLy said...

hilang ingatan tak per.. tapi klu buat2 hilang ingatan SMI
:P

Unknown said...

dtg blog neena..tgk header..mengingatkan dh nk raya..sedap air tu

Bitt (double IS) said...

superbs...saya selalu tersalah suap...ahhahaaha

NeenaAnuar said...

eLLy:
erk... SMI tu apa kak Elly? ehehehe..

NeenaAnuar said...

Mia-Ina:
heheheeh.. thanks dear! :)

NeenaAnuar said...

Bitt:
ahahahaha.. tak sengaja takpe! :D

Mimy Hamid said...

oh macam tu caranya....megat dia blend buah tu then dia campur sirap..mcm smoothies la gak

Pepel BoNda AmaNi said...

pehhh dah la baru balik dari berjalan dari panas terik...tension...

Ann said...

adehhhhh...ni mau berteguk2 ni sekali hadap...nyum2...

Bitt (double IS) said...

aduhh aduh aduhhhh baca di tengaharikkk

NeenaAnuar said...

Mimy:
oh.. kalau di blend memang confirm jadik smoothies beb! :D

NeenaAnuar said...

Pepel:
ahahaha.. akhirnye ko tension kat blog gonjeng nie hah! =))

NeenaAnuar said...

GoJeS:
hihi.. memang punnn! :D

NeenaAnuar said...

Bitt:
ahahaha.. lagi sorang! sabaqqqqq eh! :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails