COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, February 12, 2014

8th Wedding Anniversary Celebration ~ Candle Light Dinner @ THIRTY8 Restaurant, Grand Hyatt Kuala Lumpur!

Kalau tahun lepas both of us celebrate our 7th Wedding Anniversary di Impiana Private Villa, Kata Noi Phuket.. so tahun nie kami cut cost! Ahahaha... honestly kalau ikutkan hati nak jer tiap kali nak celebrate wedding anniversary nak jer kiteorg pegi lepaking kat private pool villa cam kat Impiana Private Villa Phuket nie... tapi itu semua akan terjadi... kalau aku kayaaaaaaaaaaaaaaa.. kalau aku kayaaaaaaaaaaaa.. uuuuwoooo.! Hehe..

So utk celebration anniversary yg ke 8 tahun pada 19th November 2013 *cerita basi*... we both decide just to go for makan-makan kat...

IMG_5393 copy
Sini!

Korang tahu tak kat mana nie?

Tak tahu?? Ok nie aku nak bagi tahu lah nie.. aku kan suke sharing maring ngan korang.. nanti lepas2 nie korang boleh lah try pegi lepaking kat sini pulak kalau nak sambut anniversary ke or birthday celebration ke..

IMG_5675 copy
Aku ngan en.teman bercandle light dinner di Restaurant THIRTY8 yg terletak di tingkat 38, Hotel Grand Hyatt Kuala Lumpur!

Honestly kalau lah KL nie ade tempat makan like ditepian pantai.. or di dalam hutan rimba.. confirm aku akan pilih utk bersantai ditepian pantai or di dalam hutan daripada aku bervogedevasss kat dlm hotel camgini! Hehe.. aku ngan en.teman ni darah kekampungan kuat sikit.. kite nature loverr.. so kalau ade option versi nature memang kiteorg akan pilih yg versi nature tu! Kat KL nie bukan takde yg versi nature.. ade tu ade kot.. tapi terkadang harganya cam tak munasabah sgt kekdahnya.. so takpe lah.. sekali sekala berjugak kalau bergorjes gonjeng di hotel persis dato dan datin kan! Muahahhaa..

A few days before our anniversary date, aku ngan en.teman dah siap2 pegi survey tempat nie! Nak jugak tengok keadaan restaurant nya camner.. menu dia ok ke tak.. harga dia berpatutan ke tak! Aku ngan en.teman just walked-in into the resturant.. kiteorg pegi malam coz saja nak tengok camne keadaan restaurant nie di waktu malam... so sampai nya kiteorg kat restaurant nie, kami disambut dgn begitu ramah tamah sekali oleh pelayan restaurant! Memang terasa very welcomed.. amat bersesuaian lah dgn taraf restaurant nie kan..! Tapi aku terus lah ckp kat pelayan restaurant tu yg aku dtg just nak survey keadaan restaurant nie macam mana.. aku nak tengok menu.. aku bagi tahu lah yg aku plan nak celebrate aku punyer wedding anniversary kat restaurant THIRTY8 nie!

Then dia ckp.. “great! So this will be your 1st wedding anniversary celebration?” terus aku rasa cam nak terjun dan terbang bak butterfly dari tingkat 38 tuh! muahahahahaha....

Ohhhh.. how I wish to be younger than who I am now! Miahaha.. tapi biler org keep on ckp yg kite nampak muda dari umur kite yg sebenar... don’t you think it such a great gift for you? Hehe.. Alhamdulillah... syukur dgn kehidupan skg nie.. :)

Ok berbalik pada cerita pre-screening restaurant THIRTHY8 nie.. so waktu aku buat terjahan tu.. aku ngan en.teman puas hati lah dari segi environment restaurant nie.. memang classssyy and cozy lah restaurant nie! Then terus kiteorg mintak menu.. nak tahu jugak berapa harga makanan dia kat sini! Aku budget confirm mahal lah makanan dia kat sini sebab dah nama pun restaurant yg terletak di hotel 5 bintang kann.. so kalau mahal sgt dan harga nya tak masuk akal.. awal2 aku dah ckp ngan en.teman yg aku tak nak lah simply membazir duit utk celebrate anniversary kat sini!

Buat apa nak buang duit utk jadik taik? Ahaha.. cam aku & en.teman, kiteorg ade limitation harga yg kiteorg rasa ok utk spent pada occassion2 camgini! Kalau takat makan 2 org harga dah sampai tiga ke empat ratus.. baik tak yah makan! Makan tu kalau makan lobster sampai kenyang belahak ok lah jugak.. ini tak.. takat amik air.. amik dessert.. makan daging / ayam as the main course.. harga nya bukan main mahal tahap gaban! So sorry.. memang aku sanggup lah tak pi makan walaupun tempat makan tu bestttt gilakkkkkkkkkk! Lain lah kalau tempat makan tu berada diluar dari imaginasi aku... maksudnya cam aku makan di sebuah restaurant di bawah dasar lautan.. sambil makan dlm restaurant berkaca tu.. aku leh nampak ikan jerung.. ikan nemo. Batu karang yg berwarna warni.. haaaaa.. nie ok lah kalau nak bayar sampai beratus-ratus hengget! Ini kalau takat makan kat dlm KL nie.. setakat mengadap bangunan aku nak kene bayor sampai ratusan hengget.. abaikan aje lah! Baik aku duduk dlm umah.. makan nasik and goreng telor ngan kicap! Ahahaha..

Basically kat restaurant THIRTHY8 nie pada aku harga dia agak berpatutan lah! So apa lagi.. terus lah aku booking table utk our anniversary candle light dinner! Aku ckp kat pelayan restaurant tu yg aku nak table yg mengadap twin tower KLCC! Pastu dia ckp don’t worry.. biasanya kalau utk anniversary celebration camgini.. dia akan reserve kan table yg paling best utk customer! Wahh.. terus berbunga-bunga hati aku! Tapi still tak puas hati.. aku nak tengok jugak meja mana yg dia nak reserve kan tu nanti! Haha.. pelayan restaurant memang baik and very friendly.. dia pun tunjukkan lah meja yg bakal kiteorg lepaking pada hari anniversary kami nanti.. and we both happy with it!

Alhamdulillah.. seperti yg di rancang.. kami berdua telah pun berada di restaurant THIRTY8, Grand Hyatt Kuala Lumpur! Restaurant nie mula beroperasi dari jam 6 petang... so aku decide utk pegi awal sebab saja nak tengok view disiang hari and di malam hari!

IMG_5329 copy
Sampai-sampai terus posing ngan twin tower! Ahaha.. excited abis!

IMG_5336 copy
This is the restaurant reception area!

IMG_5335 copy
Sebahagian view ruangan restaurant.. really spacious!

IMG_5345 copy
Sampai-sampai jer tengok meja kiteorg dah di hias sebegini rupa! Owhhhh.. makin jatoh cinta ngan restaurant nie!

IMG_5353 copy
Hmmmm.. nak order apa yer?

IMG_5347 copy
Rasa cam nak makan nasik! Muahahhaaha... memang dasar perot melayu kampung!

IMG_5354 copy
Ok memula order air dulu... Air dlm botol hijau tu dah pekenakan kiteorg sebenarnya! Haha.. org kampung lah katakan... order air pun boleh silap kekdahnya! Bengong betol... Actually waktu waiter tu dtg tanyer nak order air apa.. dia ade tanyer nak air sparkling ke? So aku nie pulak dengar macam dia sebut grape sparkling.. so aku pun kata ok lah.. amik satu botol nampak lah kelass skit.. tak yah lah order air lain2.. sekali datangg kat meja air mineral sparkling rupanya! Laaaaaaaaaaaaaaaaaa... hampehhhhhhhhh tol lah! Dah lah bersemangat nak minum grape sparkling sebab dah lama tak minum... sekali dtg air mineral jek? Cisss.. Nak reject serba salah sebab waiter tu terus aje bukak botol air sparkling nie macam penuh bergaya.. so nak tak nak telan aje lah.. hahahhaa.. giler ko.. sumpah rasa cam tak berbaloi bayar air nie dekat RM30 sebotol kalau tak salah.. bukan nya sedap pun.. ibarat cam air kosong ade gas! Ahahhaa. .padan muke kami berdua!


So air dah close story.. malas lah nak order air lain.. coz aku nie bukannya kuat minum.. kang keje nya nak terkenchingg aje! Lepas order air.. kiteorg order starter dish! Sebab sampai awal kan.. so tak rock arr nak makan malam terus.. so gaya kene stylo omputih walaupun hati cap belacan! Ahahhaa.. Sambil2 nak tunggu starter dish sampai... apa lagi yg boleh kiteorg buat melainkan berselfie!


IMG_5357 copy
Memang meja we ollzz mengadap twin tower KLCC.... Suker!!!

IMG_5361 copy
Gambar kurang sharp... ggggggrrrr!!! Ni lah masalah kalau guna camera godang en.teman.. bukan sembarang org leh pakai camera dia nie! Stress aku biler gambar tak as per aku punyer requirement! Ahaha.. nak tak nak terpaksa lah pasrah kan hati nie jugak dari takde gambar langsung kannn... kalau ikutkan hati aku nie nak jerk pasang tripod and amik gambar secara sendiran berhad.. tapi en.teman kata kalau pakai tripod nanti confirm angle KLCC tu susah nak nampak sebab kalau guna tripod nie view dia very straight forward ajer.. hmmm.. betol jugak ckp en.teman tu.. so aku terpaksa lah pasrah kan aje hati nie.. janji ado gambar berdua duan camgini!

IMG_5364 copy
Haa.. yg nie ok skit lah dari tadi kan? Ahaha..

IMG_5371 copy
Ishh.. sibuk jer air tak sedap tu kat situ! :p

IMG_5376 copy
Ok.. this is our appetizer... Deep-fried spring rolls, chicken, enoki mushrooms, fresh herbs @ RM20.00!

IMG_5375 copy
Popiah nie dtg dgn roti pita nie!

IMG_5372 copy
Makan nie pun dah rasa macam2 nak kenyang... haha..

IMG_5385 copy
Memang indah suasana ketika matahari terbenam disini!

Tinggalkan meja makan yg gorjes nie buat seketika... tumpang solat kat surau yg terletak di tingkat satu hotel grand Hyatt nie! Tapi tu lah.. nama hotel grand kan.. tapi biler sampai tang surau.. memang tak grand mana.. sedih tengok ruangan solat nya yg terlalu kecil.. seriosly sempit sangat!

IMG_5400 copy
Sekuntum mawar merah.. sebuah puisi.. buat gadis pilih.. ooooooOOooohhh.... dibulan November ini! Ahahaa..

IMG_5404 copy
Ok here we go.. these are our main dish course on that night! Fried rice, prawns, scallops, spicy seafood sauce @ RM30.00 & Udon noodle, seafood, black pepper sauce @ RM30.00! Memang dasar anak tekak kampung.dot.com kan.. punyer lah banyak menu western kat restaruant nie.. tapi nasik goreng and mee goreng jugak yg menjadik pojaan kami lakik binik! Ahaha.. But frankly speaking.. kalau tanyer pada anak tekak kami berdua.. taste food yg kami order nie kire average aje lah.. nak kata sedappppppppppppp sangatt tu tak lah... tapi aku boleh kata sedapppppppppppppppppppp sangatt biler aku dpt makan ngan cili merah potong tuh.. Peerrggghhh.. serious terbaekkk terus rasa makanan2 itu! Hehehehe.. But dari segi food portion rasanya puas hati jugak lah.. sebab seriously both of us kekenyangan!

IMG_5414 copy
Ok now masa yg ditunggu-tunggu telah tiba.. tak sabar kami nak makan kek wedding anniversary kami berdua!

IMG_5422 copy
Jeng.. jeng.. jeng... nie lah dia signature kek dari restaurant THIRTHY8! Nampak tak yg dessert tu berasap-asap kat dlm tudung ‘saji’ tu!

IMG_5423 copy
Tapikan.. as aku bukak tudung ‘saji’ tu... asap dia kurang berkepol dah laa.. alaaaaaaaa frust betol! Baru nak buat show kat korang... ggggrrrrrrrrr!!

IMG_5425 copy
Takpe lah.. takde rezeki! Boleh plak chef terkurang letak ais kering kat dlm gelas pendek warna putih tu.. so that’s why laaa tak dpt nak tengok asap kepol2 keluar bile aku angkat tudung ‘saji’ nie!

IMG_5431 copy
Ok.. yg pasti show nie akan menjadik! Ahaha.. Kek nie di datangkan dengan caramel.. so kite perlu tuangkan caramel ini diatas signature kek ini!

IMG_5434 copy
Haa.. nampak tak.. nampak tak?? Kek dah pun berlobang! Hehe..

IMG_5440 copy
Yea.. this is our Dessert.. nama dia adelah THIRTY8 Signature Cake @ RM25.00! Honestly korang wajib cuba signature cake nie kalau korang terjah ke restaurant nie ok! Sumpah kek nie awesomeeeeeeee and marvellous giloz!!!!!!!!!

IMG_5479 copy
Tak puas hati punyer pasal sebab asap kepol2 tak nampak waktu mula2 dessert nie sampai kat meja kiteorg.. so aku panggil waiter utk tambahkan ais kering (dry ice) ke dlm gelas pendek tu! Ahaha..

IMG_5480 copy
Haaaa.. baru lah dramatikkkkkkkkkk! Hehehehee...

IMG_5483 copy
Tapikan ade lagi yg aku tak puas hati... biler aku dah balik rumah baru teringat yg aku lupa nak request kat chef utk tulis kan wording camgini.. “Happy 8th Wedding Anniversary ~ NeenaAnuar” Haiyakkk... dah makin tua nie kan.. makin cepat lupaa lahhhhhhhhhh! Ggrrrrrrrrrrrr!!!!

IMG_5443 copy
Ok now baru boleh makan....

IMG_5449 copy
Ehhh.. tak leh lagi.. kite kene berSelfie dulu ngan kek gorjes kite nie Bee!

IMG_5454 copy
Hahaha.. bertabah lah tengok gambar gorjes gonjeng love birds yg berusia 8 tahun nie yer! :p

IMG_5463 copy

IMG_5474 copy
I love you muchi muchi ma Bay Bee!

IMG_5495 copy
Ok.. dah mengantok.. jom balik!

IMG_5494 copy
Before balik aku nak tapau bunga nie bawak balik!

IMG_5507 copy
Ehh.. tak puas hati.. nak sambung amik gambo lagi lah! Ahaha...

IMG_5513 copy

IMG_5521 copy

IMG_5535 copy
Alhamdulillah.. I’m a happy lady!

IMG_5538 copy
Sebelum balik sempat amik gambar suasana restaurant THIRTY8!

IMG_5540 copy

IMG_5542 copy
Kiteorg naik tangga utk ke lobby hotel!

IMG_5545 copy
Unik nya hotel nie.. lobby hotel dia terletak di tingkat 39! Serious aku jakun jugak lah sebab selalu pegi hotel lobby mesti kat tingkat bawah kan.. nie tak.. bukan main tinggi lobby hotel nya! Hehee..

IMG_5546 copy
Memang menarik sgt lobby hotel nie yg berkonsepkan kaca... ko boleh see thru Tiwn Tower KLCC!

IMG_5549 copy
Selfie again pleaseeeeeeeeeee!

IMG_5560 copy
Fefeling biler lah nak dpt check in kat hotel nie! Huhuhu..


Insyallah.. mana tahu satu hari nanti aku buang tebiat gie check in kat hotel nie kan... ahaha... and also tak mustahil utk aku come back ke Restaurant THIRTY8 nie sebab aku suke sangat sangattt ngan signature cake dia tu!

Oh ya.. bersempena dgn Anniversary kami yg ke lapan tahun nie.. kiteorg ade lah pegi short holiday... memang tak reveal kat mana2 pun lagi. Kat FB aku tak reveal.. kat instagram pun aku tak reveal lagi.. diam2 pegi.. diam2 dah balik! Ahahaa.. Nanti aku update tempat percutian aku yg bestttttt tu ek! :D


15 comments:

Anum said...

sweet sgt2

Rizziela said...

wow..sangat best

HaFizaH aYu said...

Alahai bestnya kak neena..ni lau celebrate bufday pon mcm syiookk jer..nway happy 8th annivsary akak

Cik Shyra said...

Happy 8th Anniversary Kak Neena & Abg Nuar..
Cewah!!!
seyes kek signature itu menawan hati shyra la kak neena..
nyummmmm.....

mrs kayrul said...

seius cantik tempat tue kak neena...happy anniversary kak

~ Cinta Health ~ said...

Happy Anniversary Neena... ;-)

N3 ni buat hati membuak2 nak ke sini.. Haih la...


Cinta Health

Miss Pija said...

cepat update kak...tak sabar nak tau.heeeehee

Myra Jay said...

Cantikkk baju..

Best celebrate enibeseri gini kak... hehe

ZULHILMI TEMPOYAK said...

thanks. mencari info ni.

Unknown said...

Halal tak?

Juzfit Viral said...

First of all tahniah fir ur 8th years annivesary. Fyi kitaorg pun bakal ke sini esok malam for our first year annivesary..juz nak tanya masa pegi hari tu sepatutnya diorg set dinner kol berapa? Sbb kami dapat jam 0945malam baru available..huhu..

Hanamaruku said...

Good info. Tengah cari tempat candle light dinner best kat hotel. Tq my dear ;)

Unknown said...

kalo 3 org makan 400 cukup ke mahal
lg

OKje said...

Salam kenal NJ.....
Ohhh bestnya tempat ni....Memang tgh mencari cari tempat nak bercandle light dinner ni sebab my Anniversary pun around the corner.
Gojes sangat korang berdua.... Happy Anniversary ye

Unknown said...

Mcm mana nak booking tempat ni.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails