COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, August 3, 2011

Beruntung lah Para Isteri Yang Mempunyai Suami Pandai Memasak! Tapi Hubby Saya Tak Pandai Masak.. Dia Cuma Pandaiii.......


Cerita sambungan dari wordless Wednesday pagi tadi…. CHOP! Jgn korang ingat aku dera laki aku wat keje dapur yer! Ehehe.. seriously en. Teman memang sukerrr basuh ayam! Sbb apa? Sbb aku malas nak basuh ayam! Boleh gitu?? Ngagaga.. :p

But serious.. entah kenapa jodoh kami berdua ni memang cukup serasi.. kalau ade bende2 yg aku tak berapa sukerr nak wat.. mesti en. Teman yg suker nak buat.. cam contoh dlm nak wat kerja pembersihan ayam! Aku sukerrrr giler makan ayam.. tapi aku tak sukerr basuh ayam! Ahah.. aku malass sbb dia banyak lemakk nak kene buang… masalahnya aku nie kalau membasuh ayam.. memang aku ade satu tabiat selagi aku tak puas hati.. means selagi aku tak rasa yg ayam tu betol2 tu dah bersih.. hilang segala lendir2 yg tersembunyi.. memang aku takkan stop membasuh! Sampaikan arwah mak aku dulu penah ckp yg aku kalau cuci ayam sampai dah naik pucat lesi dah ayam2 tu! Uhuhuhu.. and en. teman pulak boleh cakap ngan aku that.. kalau aku gie makan KFC.. or makan ayam2 yg kat kedai tu.. ingat bersih sangat ke diaorg basuh kalau dah banyak2 tu... uhukk uhuukkk.. mechikk taww!  terusss aku terdiam.. coz memang betol pun.. rasanyer kalau kat kedai2 makanan tu biasanyer diaorg masak in lum sump kan.. takdenyer dia dok belek ayam tu seketoi seketoi.... *___________*

DSC_0308 copy
Dengan relax nya dia membasuh 2 ekor ayam!
Tapi kalau soal nak siang ikan ker… basuh udang ataupun sotong.. aku ok jerk.. sbb pada aku ikan… udang dan sotong nie cam senang dan cepat sikit utk dibersihkan berbanding ayam.. nie yg aku rasa laa.. ehehe… So since en. Teman sukerr basuh ayam which aku sendiri tak pasti dari mana datangnye minat dia suker benor membasuh ayam.. so aku serahkan lah tugas yg aku tak suker tu pada dia! Dan so far memang dia tak penah menolak.. lagi pun sambil2 dia bersihkan ayam.. sempat lah aku siap & sediakan bahan2 masakan yg lain.. potong bawang dan sebagainyer.. so takde lah buang masa kan.. so jgn ingat biler dia dok bersih ayam.. aku dok goyang kaki kat depan.. no no no.. kalau nak merasa tapak kaki en. Teman boleh lah aku nak gaya gitu! Ahaha..

Tapi en. Teman bukan lah seorang yg pandai memasak! (ampunnn Bee.. anje tak boleh nak tipu dibulan pose nie.. ahahaha.. eh.. tapi mana penah I tipu pun sebelum2 nie kan.. so kene maintain sincere! :p) So since kawin.. belum penah sekali aku merasa dia masak utk aku… takat masak air ngan nasik masih boleh diharap lagi.. itu pun dah bersyukur sangat2 dahh.. Aku penah tanyer dia.. naper tak try jerk sekali masak.. aku nie teringin benorr nak rasa masakkan dia.. pastu dia kata.. Dia kalau masak.. dia stok jenis masukk campur segala jenis bende.. takot aku tak termakan nanti.. maknanyer.. ibarat ko masak gulai lemak cili api campur ngan kuah asam pedas dan kuah kari.. haa.. so semua tu dicampur akan menjadik satu lauk yg aku tak tahu nak kasik nama apa! Ahahaa.. So itu yg membuatkan aku tak sangguup.. baik tak yah dia masak.. biar aku jek yg masak sudaahh.. lagi pun aku memang suker main masak2… nak2 style ‘naked’ chef.. sapa penah tengok chef terkenal dari Australia.. Jamie Oliver yg dlm rancangan Naked Chef tu mesti tahu kan.. dia stok main campak2.. sempooiii jek cara dia masak.. simple with no decoration which pasal tu lah dinamakan as Naked Chef... and then cara memasak pun memang cepat dan pantas.. tapi rasa confirm sedap! Ye laahh.. kengkadang tengok pada rupee & wajah masakan cam takde feel jek kan.. tapi sekali biler makan… ermmm.. sedappp sampai jilat sepuluh jari! (Ahaha.. sorry bukan niat nak kata masakan sendiri sedap! :p)

Eventho en. Teman tak penah masak utk aku.. aku tetap bersyukur coz dikurniakan seorang hubby yg sangattt ringan tulang dlm membantu aku dlm melaksanakan kerja2 rumah… So balance up laa.. even dia tak rajin memasak kat dapur.. but at least dia rajin dan boleh diharap dlm wat kerja2 rumah yg lain… cam cuci toilet (tu memang keje dia.. aku dah pencen since kawin)… vacuum the whole house.. dan jugak mop lantai.. aku akan tolong dia jugak sikit2 mana yg boleh… pendek kata keje yg berat2 tu memang dia lah yg take over…

Tapi kan.. aku really adore pada isteri2 yg mempunyai hubby yg pandai masak… mesti syiok kan korang dpt merasa masakan hubby sendiri.. ye lah sekali sekala bile dpt org yg tersayang jamu kan kite mesti best ye dak.. So sapa kat sini yg hubby nya pandai masak? Cerrr angkaat jarii! :D


29 comments:

Nieta Shairi said...

Yeaaaa I'm a lucky wife! Been 2 days hubby I masakkan for berbuka and sahur. Hehehe

Suzana said...

Kuikuikui.... Masing2 ade kelebihan & kekurangannye.... Like my hubbymmg pandai masak,tp x suka mengemas >.< hehehe..Nway,Just enjoy ur companion... Semoga kita akn terus Happy di dunia ni...

kathy jem said...

saya! saya!...hubby sy pandai masak..hehe

InaAchik said...

yes, kite sgt beruntung punya laki pak badut seperti mereka yg ringan tulang even x pandai masak.

pisstttt... aku terer basuh segala mak nenek binatang kecuali ikan! x tahan ngan bau hanyir.

Lia said...

bagusnya En Teman tlg neena di dapur ye.. klu hubby lia dia tlg teman jugak tp cuma teman utk bersembang di dapur aja.. hehe

attyfir said...

my hubby pun idak reti masak.cuma pandai masak maggi ngn air je.kot..

Izza - Jiejah said...

tolong basuh ayampun dah cukup bagus .. asben akak nan hadoooo ??
semua kerja dapur sendiri bikin lorrr .. tp keje berat dia buat la pulak kan .

sW33tdARLiNG said...

Suami saya pandai memasak tapi dia tak mahu memasak di rumah...

NeenaAnuar said...

Nieta:
waaaaaaa!! jelesssss!! Kamoo sangat beruntung dong!! :D

NeenaAnuar said...

Suzana:
uhuhu.. tidak ku tahu kakak gorjess ku ini ade blog jugak! ehehe.. thanks sis coz sudi baca my celoteh yg entahapaapaentah nie kengkadang! *maluu lak tetiba*

yeaa.. agree with you.. semuanya ade kelebihan dan kekurangan kan.. ade + dan - nyer... so u're lucky wife too.. coz dpt makan dan rasa air tangan ur hubby...

me too sis! love your companion! thanks a lot yea! insyallah semoga kite terus diberkati! amin.. ;)

NeenaAnuar said...

kathy jem:
waaaaaaaaa!! lagi sorang buat saya jelessssssssssss!! btw enjoy our meals ok! :D

NeenaAnuar said...

InaAchik:
ishh.. ishh.. isshh... ko kene berguruu lagi ngan aku lagi nie nampak gaya nyer ngekk ooiii.. takpe.. nanti kite bukak kelas membasuh ikann pulak yer!! =))

NeenaAnuar said...

Lia:
eh.. ok jugak lah tu sis... best apa ade org berborak dan layan kite sembang2 kat dapur kan.. so tak lah boring! ehehee..

NeenaAnuar said...

atty:
hehe.. ok tu kak.. at least dia masih turun ke dapur! :D

NeenaAnuar said...

Jiejah @ Iza:
hihi.. takpe kak.. at least dia rajin lah jugak wat keje2 berat tu kan.. coz itu yg lebih penting!

NeenaAnuar said...

sW33tdARLiNG:
uit! abis tu dia masak kat mana beb?> huhuu...

::NureeN:: said...

nureen pon lucky la.. asben pandai msk.. kadang2 masakkan dia lg sedap dr nureen ;)

NeenaAnuar said...

˩α∂ʏвιя∂ℓʋʌѲиɛ:
hehe.. yea betoi2.. dari tak buat langsung lagii sedeyy kann... :D

NeenaAnuar said...

NureeN:
waaaaaaaa!! lagi bestt!! untung2.. :D

Bitt (double IS) said...

dunno how to describe sama ada pandai ke tak dia memasak....tapi kalau rezeki dapat dia yg masak memang nikmat gilakkk...ahhaahhahhaa

mekchu said...

Segala perfect utk korang.. boleh lah jugak nak harap en.teman tu.. adoii... kalo gitu, mmg rajin lah mekchu masuk dapur :)

NeenaAnuar said...

Bitt:
ahaha.. ok lahh tuu dear! at least merasa lah jugakk kan! :D

NeenaAnuar said...

mekchu:
Alhamdulillah.. so far masih boleh diharap lah dia tu.. eheh.. laa.. mekchu pun rajin apa! tu dah buat trifle tu.. so lepas nie nak buat apa lak? tak sabar nak tahu... mekchu masak lah org nogori punyer masak lomak cili api.. my favorite tu.. mesti malatopss org negori yg masak! ehehehe...

Puan Ninie said...

YEAHHHHH hubby ninie pon alhamdulillah ringan tulang tangan kaki sume laa kak...:)

hehehe
kdg3 tu byk dia dari ninie yg ke dapur..:)

Biqque said...

i kira bertuah la...husband i pandai masak, rajin basuh baju, and mop lantai...tapiiiiiiiiiii dia takkan sama skali buang sampah! hahaha! i do all the dirty jobs...

Mimy Hamid said...

megat pemasak tegar, sedap dan gojes..heheh puji laki ..tapi satu je tak...dia tak reti kemas dapur...haihhh nasib masak sedap..aku redah je la kemas..hehe

NeenaAnuar said...

mEiZ SHA:
waa.. lagi besttt kalu camgitu! ehehe.. beruntong kamoo dear! :D

NeenaAnuar said...

Biqque:
ehehe.. ok la tuu.. at least bekerjasama jugak kan! ;)

NeenaAnuar said...

Mimy:
ok la tu beb.. sekurang2nya leh gakk dia masak2 kan utk ko kann.. ehehe... :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails