COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, November 6, 2012

Jubah Gorjes Dari Tanah Arab!

Ni lah jubah yg akak ipar aku berikan pada aku hari tu!
Serious aku suke sgt² ngan jubah nie! Material dia sejuk dan tak terlalu tebal.. pandai plak akak ipar aku pilihkan utk biras dia nie.. selalunya jubah dari tanah arab nie susah nak dibelikan utk org.. nak² pulak utk org yg bertubuh tinggi! cutting jubah² kat tanah arab nie biasanya kalau saiz S tuh.. ukur labuh baju dia akan pendek! kirenya kalau ko saiz S tapi ko tinggi.. ko kene lah amik jubah yg bersaiz L in order utk dpt kan labuh jubah tuh! kalau ko beli jugak saiz S... silap haribulan ko kene pakai seluar kat bahagian dalam sebab senteng!

Akak ipar aku ckp waktu dia nak pilihkan jubah nie utk aku pun jenuh... sbb nak dptkan jubah yg badannya saiz 52 = saiz S/M tapi nak labuh jubah nya utk org tinggi! Dia kata kalau pegi sana memang banyak giler jubah pada harga yg murah. tapi nak dpt yg sesuai ngan kite tu yg terkadang susah sbb faktor cutting dan saiz yg berbeza ngan mak² arab kat sana! apa pun... aku memang sukerr gilerrrr ngan jubah hitam nie... especially dari segi cutting dia ala princess cut & jugak material yg sungguh selesa utk dipakai ketika cuaca panas!

tapi sayang nya.. elok aku dah start pakai jubah... akak ipar aku plak dah tak keje kat sana lagi.. so, tak dpt lah nak kirim jubah² gorjes macam nie lagi! Kat Malaysia nie ade jer jual jubah² dari tanah arab nie.. tapi biasalah kan.. kalau dah namanya masuk ke Malaysia kalau tak mahal tak sah lah jawabnye! Tapi takpe.. aku masih ade kawan lain kat sana... nanti nak cuba kirim kat dia pulak! hihi... or kalau ade antara korang yg pegi ke sana nak belikan utk aku pun.. aku sgt mengalu-alukan nya! :p

DSC_3468 copy
suke pada design yg cukup simple pada jubah nie... memang memenuhi citarasa aku!

DSC_3477 copy
Semenjak dah berjubah nie.. rasa kekok betol nak posing ngan laki sendiri! haishh... I need more hijabster portraiture photoshoot with him after this! :p


15 comments:

PinKy MoMMa said...

neena tinggi jadi just nice jer..iols kemetot hukhukhuk..kena ada flower girls tlg pegangkn kaki jubah nanti hahahaha

azzpinky said...

A'aaa la sis, gmbr ngan cik abg tu nmpk awkward! hehe...mcm baru kawin gitu! :)

Anum said...

sweet

amaniammar said...

sis..cantik
simple n sweet...
shawl tu pn cantik sangat..saya suka..leh tau beli mana..huhuhu

ameris said...

so sweet la neena...

nome said...

beb, apa jugak yg ko pakai memang sgt sesuai...cantek!

Unknown said...

oh so comels....nanti share hijab outfit untuk pergi kerja bole x....i like ur style very much...bila la nak terjumpa kat masjid jamek ni eh....hehe

Rasp said...

design lengan dia memang cantik...
and i pun suka material jubah dari sana...

Mila Ahmad said...

kak Neena cantik bila berjubah.
Iras kajol tu still ada, manis jerk hehe...

puan.mila said...

cantik sangat..mak ngn ayh mertua p haji skrg ni, hopefully dpt la juga 1 jubah dri sana nti.. :D

Unknown said...

salam kenal. blogwalking sini.

adik ipar saya kat riyadh. dia pun ckp jubah arab kat sana murah2..kalo sini mahalnyerr..tunggu dia balik, dia kata nak belikan...hikss..

jemput singgah blog saya.

Biqque said...

when i started wearing hijab, it ages me a bit. standing next to my hubby makes me feel older, so what i did, i dress up like yuppies :) with stylish and colorful hijabs.

guess what? it works! if u want, u can try that :D

Ann said...

cantik...cantikk!!

Shima Zahar said...

akk suka sangat dengan tudung awak tu.. cer tunjuk cara pemakaian nyaa..

alorrr pic dengan nuar dah macam pic baru kenal kenal gitu.. belasah jerk macam biasa .. hahahhahaha... kikikikikiki

Daeng on duty said...

Assalam, jemput tengok blog saya.. saya ada jual long sleeve maxidress dan jubah cotton/denim selesa dipakai dan smart boleh pakai ke ofis, atau jalan2 pon boleh..jemput visit dan follow ya :)

--> http://hiasanterindahstore.blogspot.com/

TQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails