COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, November 22, 2012

Drama Bersiri JULIA ~ TERminat Pada FIZO OMAR & Bakat NABILA HUDA!

Aku rasa ramai yg mengikuti drama bersiri JULIA nie kan?
Sorry lah drama nie dah pun berminggu tamat siaran nya.. tapi hari nie aku baru nak buat preview! lantak lerrrrrrrr... :p

Aku pada awalnya memang tak mengikuti langsung drama bersiri JULIA nie! last aku follow slot Akasia kat TV3 adelah Dejavu Di Kinabalu! Bile citer JULIA nie start... aku tak tergerak hati pulak nak menonton nya.. sampai lah waktu anak buah en.teman si Nabilah dtg visit aku during pantang hari tu... tetiba dia bersuara...

Nabilah: Mak Ngah, Mak Ngah tengok tak drama Julia?
Aku: Takk lahh... Best ke citer nya?
Nabilah: Bestt... mak ngah tengok lahh!
Aku: ok, nanti mak ngah tengok!

Waktu tu drama JULIA dah lebih dari sepuluh episode dah rasanya!  memang banyak giler aku ketinggalan... sib baik lah ade TonTon kesayangan nie.. dpt lah aku mengKhatamkan episode² yg dah ketinggalan tuh!  aku tak suke nak follow satu² drama bersiri tuh kalau dah separuh jalan.. aku mesti nak kene follow dari 1st episode then baru aku ade feel nak tengok secara keseluruhan drama!  time tuh memang pantang ade masa terluang je skit.. confirm aku capai iPhone.. terus menatap si TonTon! kebiasaannya di waktu malam lah... en.teman busy buat wedding album... aku buzy layan drama JULIA nie kat TonTon!  

Yang paling tak menahan ade waktu dan ketikanya bukan aku yg mentonton JULIA tapi JULIA yg menonton aku! muahahahaa.. en.teman selalu jerr perli aku bila aku beriya-iya nak layan JULIA kat iPhone.. dia kata yer yer jer lah nak tengok drama tu... kanggg tak sampai berapa minit kangg.. tangan bukan main maintain pegang iPhone... tapi mata dah tertutupp rapat! hahaha.... memang itu lah yg selalu terjadi nya pun!  sambil menonton sambil baring.. dah lah dihari bekerja aku memang cepat mengantuk!  tapi ade niat nak jugakk layan drama JULIA nie di malam hari.. end up kesudahannya... aku tertido dgn drama JULIA keudara tapi tangan tetap maintain pegang iPhone! at times en.teman kata dia pulak yg cukup seriau tengok aku dok pegang iPhone tuh bile aku dah tertido... ye lah aku layan kat sofa di ruang tamu.. dia takottt jer iPhone aku tuh menjunam ke atas lantai which mahu bersepai iPhone aku! huhuhu... Tapi en.teman kata dia salute aku lah sbb dah tido pun tangan masih boleh kekal maintain dgn mengenggam erat iPhone! dia kata kalau dia lah yg dah terlelap camgitu.. dah tentu² iPhone tuh jatuh gedebuk! hahaha...

Anyway.. pada aku drama JULIA nie memang besttt lah!  satu drama yg very fast moving... aku suke tengok drama yg catchy camgini!  takde lah tersengguttt-senggut cam siput vavis... just like drama Adam & Hawa tuh! eeii.. terkadang tension pulak aku tengok drama tu.. bukan apa.. balik² dok ulang motif penceritaan yg sama sampaikan membuatkan aku bosan menonton nye!  balik² kang Ain benci Am.. balik² kang Ain bukan isteri Am.. haiyoooooooooo!... tensiii okkkkkk!!  tapi sib baik lah aku nak tengok keCUTEtan si Aaron Aziz dlm drama tuh.. so nak tak nak layan kan jugak laahh walaupun ade masa aku rasa cam takmo tengok dah! haha... serious si Aaron sungguh sweet just like a candy! perangai gedik dia tu saling tak tumpah cam dlm drama Nora Elena dulu!

Ok lupakan kisah Aaron.. skg nak citer pasal si Fizo Omar plak!  basically aku tak pernah nya minat ngan mamat nie!  dah banyak dah dia berlakon.. tapi sikit pun aku tak pernah minat!  tapi entah kenapa dlm drama JULIA nie aku dah mula start TERminat ngan dia plak!  cam Aqasha dulu laa.. dulu mana penah aku minat kat dia.. tapi lepas dia berlakon drama Dejavu di Kinabalu tuh... terus aku rasa dia adelah hero cintan malaya terkini! hahahaa..

Aku rasa drama JULIA nie dah berjaya menaikkan nama Fizo Omar jugak lah secara tak langsung.. kalau dulu bakat lakonan dia tak lah menyerlah sgt.. tapi dlm drama nie baru aku notice yg mamat nie boleh berlakon dengan emosi jugak rupenya!  and satu lagi yg aku suke dlm drama JULIA nie adelah keseluruhan pelakon
² yg giler berbakat besar... dari watak mak ayah Julia.. kakak si Julia.. watak Ain (lakonan Fauziah Gous) dan jugak watak suami Julia (lakonan Azlee Khairi) yg bedul tuh!  First time aku tengok si Azlee Khairi nie berlakon.. ok lahhh dia berlakon.. walaupun ade masanya cam kayu skit.. tapi tidak lah teruk sgt bile digandingkan ngan si JULIA tuh!

Watak si JULIA lakonan mantop dari Nabilah Huda memang tidak mampu dinafikan lagi!  Seriously secara in person aku memang tak minat sgt ngan anak si Amy Search nie.. especially tang lifestyle dia yanggggg ..... well... aku rasa sapa yg tahu tu tahu lah kan... but its ok... aku takmo campur adukkan bakat yg dimilikinya dengan kehidupan peribadinya!  Frankly speaking aku rasa Nabilah nie memang berbakat besar dlm bidang lakonan! dia berjaya bawak watak JULIA nie dengan baik sekali... part paling toucing bile dia bisa membuatkan aku menangisss berjujuran air mata pada episode mak ayah & kakak dia mati dlm kemalangan jalanraya tuh!  memang bakat Nabilah terserlah sgt dlm drama JULIA nie aku rasa.. so adik.. akak gonjeng minat pada bakat yg ade pada diri you.. dan akak turut berdoa semoga satu hari nanti adik diberikan hidayah yg terbaik dariNYA!

Selain Nabilah.. watak yg paling menonjol sudah semestinya Norish Karman yg memegang watak as ibu mertua si JULIA!  serious tak pernah tengok lagi Norish berlakon dlm watak mengigit camgitu.. gerammm je aku tengok dia punye perangai dlm drama nie... ngan mulut dia yg bertahi lalat besauu tu.. di tambah pulak dgn mulut yg senget menyegett bile bercakap.. eeii.. geramm haku!  so bile aku geram.. maknenye lakonan dia adelah mantop jugak!   Then satu lagi watak terbaik pada aku adelah watak Sofia lakonan Izreen Azminda... memang minah nie terror giler bawak watak psycho!  aku dah start minat ngan bakat lakonan dia dari drama Tentang Dhia lagi!

Eh.. overall pelakon
² dlm drama JULIA nie adelah yg terbaikk lah aku rasa.!  bile gandingan semuanya terbaik.. jalan cerita pun terbaik.. so memang confirm lah drama nie jugak secara keselurahan nya adelah yg terbaik!  Hope in future, akan ade lagi drama² yg berkualiti macam nie yg akan disiarkan di television.. :)

OK.. off topic dari drama JULIA nie jap... ramai yg dah mintak aku update cepat² entry honeymoon aku ke Phuket over the weekend baru nie! aku harap korang bersabauuu ok.. aku nie kalau boleh memang nak sgt update secepat yg mungkin.. tapi apakan daya.. gambar baru sempat di transfer ke dlm hard disk... tengok pun belum lagi.. apa tah lagi nak buat sessi pilih memilih utk dimuat naikkan ke I'm Yourss nie sebagai tatapan korang semua!  lepas dah pilih nak kene bubuh cop mohor plak.. so semua nie makan masa.. so, aku harap korang semua bawak bersabar yer... Kalau korang tak sabar nak aku update citer Phuket.. apa tah lagi aku nak menghupdate nya disini! :D 


4 comments:

-anidaothman- said...

yesss akak citer JULIA memang superb best...... :)
abiL bawak watak juLia memang power...

aah, masa dah dia dok dalam rumah sandar di dinding n nangis teresak-esak kenangkan MAK ABAH N AYONG dia....nida turut samaaaa....blew rasa kesakitan n keperitan SEBUAH KEHILANGAN!!! huhuhuhuhuu

JULIA memang BEST, sbb dia WANITA HEBAT,....mcm mcm dugaan tiba dia tempuh dengan TENANG dan REDHoooo.. suka kuLit dia...santekkkk

doa jgak kat ABIL, moga aLLAH bg dia HIDAYAH..berubah ke arah kebaikkan in sha ALLAH :)

#cepatakakupdatecitewhOneymoon,taksabaq ni#

yayadz said...

Ske citer nie.....tapi nak buat ending sendiri :).....

Anum said...

best ceta nie

suwara entertainment said...

x pernah tgk pun. huhuhu. sbb balik rumah dah kena salin uniform nak masak2 utk anak2. hehehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails