COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, August 13, 2014

Jamu Tetamu Ngan Kuih Raya Jer???



First of all aku nak ucapkan ribuan terima kasih lah pada korang semua yg sudi menonton video tutorial gonjeng aku nie! So skg korang paham lah apa maksud gonjeng kan? Gonjeng tu ibarat versus gorjes lah... aku nie memang byk bebel.. pasal tu video tutorial aku mencecah 9 min! Haha.. pastu mana reti ckp slow2.. mulut potpet tak berhenti... kalau bercakap tonasi and pitching mesti tinggi.. tu ko belum dengar aku gelak bak halilintar lagi! Ahahaha... Ok lah.. nanti aku share kan lagi satu video tutorial yer... video tu dah ade.. tapi saja aku tak nak publish skg sbb takot korang muntah darah plak tengok akak gonjeng membebel lebih dari buat tutorial! Ahahhaha...



So hari nie aku bercerita pasal kuih raya! setiap tahun aku mesti beli kuih raya dari Homemade Brownies & Cookies.. owner dia kawan aku yg kerja dia memang membaking aje! Aku dah biasa order cookies ngan dia.. air tangan dia memang best kalau buat pastry dan manisan... so utk tahun nie aku beli 3 jenis cookies dari dia..


Untitled


Untitled

Untitled

Harga sebetol RM23 kalau tak salah.. so tahun depan kalau korang nak order kuih raya.. korang leh consider kuih raya dari Homemade Brownies & Cookies nie ye! Tapi kalau tak raya.. korang nak beli kek ker.. brownies ker.. red velvet ker.. or pavlova ker.. korang boleh jer order dari kawan aku nie..! as for me memang aku suker air tangan member aku nie... nak2 pavlova dia.. fuhhh... tak pernah yg cukup bile makan pavlova dia walaupun beli yg big saiz! check out instagram homemadebrowniesncookies for more info dan lelehan air liur! Hehehe...


Untitled

Pastu aku ade beli kuih sarang semut dari seorang kawan blogger yg bernama Nana! Kuih sarang semut nie adelah kuih favorite aku dari kecik! Kuih nie simple jer sebenaryer.. tapi yg simple pun terkadang org tak pandai nak buat...seriously aku dah lama giler tak dpt makan kuih sarang semut yg sedap.. biler beraya umah org, kalau nampak jer kuih sarang semut mesti aku try... bile try tak sedap.. waima kuciwaa lah hati hamba! Tapi bile nampak Nana jual kuih sarang semut nie, aku terus rasa cam teringin bebenor nak cuba sbb aku rasa dari pandangan mata aku nampak cam sedapppppppppp jer kuih dia nieh!


First impression aku pada ‘semut-semut’ yg duduk kat atas ‘sarang’ tu.. seriously cam jarang dah skg nie nak jumpa org jual kuih sarang semut bubuh banyak ‘semut’ (chocolate rice) di atas nya! Selalu yg aku jumpa boleh dibilang ‘semut-semut’ yg duduk kat atas tu! So lepas aku rasa kuih sarang semut yg Nana jual nie.. memang sedap lah kuih sarang semut dia! Memang ade taste the original of sarang semut.. rasa tepung dia pun besttt.! So jgn lah korang terkejut kalau aku bagi tahu yg sebalang kuih sarang semut nie aku sorang dah bedal kasik abis! Ahahaha... Insyallah tahun depan nak order lagi kuih sarang semut nie!


Untitled

Then aku beli biskut Y dari tailor yg jahit baju raya aku tu! waktu antar baju utk jahit manik... aku dah beli satu balang biskut Y nie.. waktu tu belum bulan puasa lagi.. tapi aku dah tibai bagi abis satu balang... ahaha... so terpaksa order lagi 2 balang utk hari raya pulak! Dia ade 3 perisa.. ade perisa orginal, ade perisa almond and perisa chocolate chip kalau tak salah aku... and I do love the almond flavor much more! So sesapa nak rasa biskut Y sila beli dari Cik Puan Rosmiati ye!


Sejujurnya aku memang suke giler makan cookies! Pasal tu kalau hari raya.. aku memang akan order kuih raya yg aku suke rasa nak makan... terkadang tu silap hari bulan org yg datang beraya dah takde kuih raya dah aku nak jamu sbb aku sendiri dah bedal kuih raya bagi abis terlebih dahulu! Haha.. nasib lah! Kalau aku pegi beraya umah org plak... aku memang takkan lepaskan peluang utk bedal kuih raya yg ade kat rumah org..! Disebabkan aku suke cookies.. so aku tak kisah sgt kalau pegi rumah org.. org tak jamu aku makanan2 yg berat2 as long as ade cookies pun aku dah happy dah! Haha.. eh.. kalau takde cookies pun takpe.. yg penting niat dan tujuan utama kite datang rumah org nak ziarah... bukan nya nak makan kan? :D

6 comments:

FarahFerraDotCom said...

Ahahaha...sama la kita kak.. beli biskut raya untuk sendiri bedal.. mcmne tuh!.. =D

Farah Waheda Wahid said...

double choc chip tu nampak sedappp....

Unknown said...

patut la order lagi biskut Y tu..dah habis dibedal rupenye.. kekekekke

Anum said...

bestnya

Anonymous said...

alamak terharu rasa..hehe
tak dapat jumpe ngan neena yg femes ni hehe..insyallah klw ada buat lg thn depan bole la oder lagik hehe

Elya Roza said...

alaaa br tahu ade cookies sarang semut yg sedapp....mmg dok cari sejak bfore raya ari tuuu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails