COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, July 24, 2012

The Lanai Room @ Pangkor Island Beach Resort!

Ingat lagi tak aku ade citer about aku check in awal pagi kat Pangkor Island Resort kat dlm entry yg INI.... Ok, now aku citer in detail skit kejadian di pagi hari sewaktu check in hari tuh...

Memang aku happy gilerr bile dpt bilik seawal 8 pagi...  ngan excited nya berjalan lah ke bilik Lanai yg dah pun aku booking during Matta Fair bulan March hari tuh... Biler masuk bilik....


ini lah rupe bilik The Lanai @ Pangkor Island Beach Resort ni!




DSC_5616 copy
Biasalah.. aku kan pencinta Balinese concept.. tuh yg purposely pilih bilik yg ade kelambu camgini nie! hahaa...

DSC_5620 copy
Bilik air as usual!

DSC_5621 copy
Bersih itu yg paling utama!

DSC_5635 copy
En.teman memang dah jadik rutin dia tiap kali pegi bercuti mesti amik gambar dlm wardrobe! walhal bendealah yg ade kat dlm tuh lebih kurang sama jerk puN! haha...

DSC_5624 copy
Basically utk keluasan dan keselesaan bilik nie aku berpuas hati.. memang selesa.. aircond pun sejuk.. bersih pun bersih.. cuma yg tak berapa nak best aku rasa bilik nie nampak cam terlalu weird bile dinding berwarna hijauuu.. pastu katil ade touch warna orange!! ohohoho.. rasa cam juling mata at times bile dok lelama dlm bilik nie! hahaha.. and lagi satu aku rasa resort nie kene buat renovation lah bilik lanai nie.. sebab aku rasa dah terlalu uzur and outdated utk bilik2 hotel di zaman skg nie!  Cer buat concept modern, simple but yet can give a Balinese touch just like hotel budget GM Holiday nie hah! Confirm malatopss hotel nie nanti!   

OK.. bilik yg membuatkan aku rasa juling  nie bukan lah penyebab utama kenapa aku mintak tukar ke bilik yg lain!  Then sebab apa??? Naaaa.. this is the reason! :)

DSC_5445 copy
View dari laman bilik yg hampeh! uhuhuhu...

DSC_5444 copy
Kami dpt bilik Lanai yg paling hujung sekali.. so dah kire macam isolated skit lah bilik nie..

Actually aku amik bilik Lanai nie bukan saja disebabkan katil dia yg ade concept ala2 Bali tuh.. but also aku minat pada concept laman santai di hadapan bilik nie!  Aku takmo lah view yg camgini.. sebab aku dah penah google yg bilik nie boleh dpt view Pacific Pool dan jugak nampak laut!  So, tuh yg aku pun terus lah call reception.. ckp aku nak jugak tukar bilik yg mengadap pool.. aku siap pi tengok nombor bilik yg aku nak.. pastu aku roger kat reception.. hehehe.. 

Tapi memang hotel nie bagus lah.. diaorg layan ngan begitu baik sekali! diaorg kata.. kalau room yg aku nak tuh available.. diaorg akan bagi... and also diaorg tak halau pun kiteorg keluar dari bilik yg kiteorg dah check di pagi hari tuh.. diaorg kata just lepak and guna jer bilik tuh dulu until kiteorg dpt bilik pada jam 2 ptg (kalau hotel lain kengkadang tuh kedekut nak mamm.. ade bilik kosong pun takmo bagi.. gigih suruh org keluar and hang out kat area hotel sampai bilik yg dikehendaki tuh available!) and alhamdulillah.. memang nak jadik rezeki aku gamaknye.. dpt lah jugak aku bilik yg aku nakkan tuh! :D

DSC_5613 copy
Tadaaaaaaaa!!! view nie lebih awesome rite? :D

DSC_5638 copy
meh kite Zoom In skit view dari laman bilik Lanai yg aku dpt tukar pada pukul 2 ptg nie!

DSC_5884 copy
Ini lah dia Lanai Room yg located at Ground Floor at Pacific Wing of Pangkor Island Beach Resort!

DSC_5895 copy
Yes!  The lawn is Private Area yea! ;)

DSC_5629 copy
Haaaaa.. baru lahh gorjess dpt lepaking santai camgini!! Baru lah berbaloii aku bayar! :D

DSC_5631 copy
Hoyehh!! I love this type of views! OOopPpss.. bukan view kaki en.teman yg seksies tapi view rumput, pool & the sea! :D

DSC_5645 copy
org asia memang camgini caranya! payung mesti bukak... baru lah truly asia! muahahaha...

DSC_5982 copy
menjengah ke petang.. resort nie semakin sunyi sebab ramai yg dah check out coz it's Sunday... tinggal lah pool & pantai yg awesome itu utk aku & en.teman! Yeahh.. Damn Peaceful! :)


8 comments:

Cik Puan Tqah said...

hoho..i dapat bilik first yang u ckp tu.. i penah tido c2 plis.. rsnye mmg bilik tu la..hahaha..

Anum said...

yezaaaaaaaaaaa
baru puas ati kan sis

mama tisya said...

bertuah la rezeki dpt tukar bilik tanpa perlu kuar sehingga tgu bilik siap..mmg cantik la bilik yg ngadap pool tu..siap leh lepak atas kerusi camgtu:)

shuhadah Zainol said...

bestnye hotel ni..berapa ratus kena bayar kak?

suwara entertainment said...

subhanallah...cantiknya ciptaan Ilahi. damai je rase tgk view cmni :)

Dee said...

wow..cantiknya neena..nti bulan 9 ada lagi matta fair..k dee nk grablah kalau ada pakej ni lagi :)

Zila Zainal said...

Alaaa.. asik berjalan je awak ni.. jeles tawwww

-anidaothman- said...

beesttnyaa kak...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails