COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, July 30, 2013

Amaran Kepada Yang Si Pencurik Gambar Dari Blog Ini!

Ingat lagi tak pada entry aku yg INI?

Lepas aku up entry tu.. ramai jugak yg email kat aku and mintak maaf kat aku sebab katanya diaorg dah pun melakukan kesalahan 'mencurik' gambar² yg aku dari I'm Yourss nie!

Sorry lah.. Aku tak dpt nak maafkan korang tapi aku terlalu sayang kan korang kerana korang terlalu baik hati sampai bisa buat aku sebak di saat membaca email yg korang titipkan buat aku! haha.. honestly aku appreciate sgt² pada kalian make an effort utk email dan mengaku korang ade 'mencurik' gambar² dari blog aku nie!

Well.. kenapa aku kata aku sebak di saat membaca email korang tu adelah kerana pada aku hakikatnya korang tak mencurik pun pada aku! kalau setakat korang amik gambar² yg ade kat blog aku nie.. and then buat wallpaper kat computer korang or else korang print gambar permandangan and gantung kat dlm rumah korang.. ini pada aku bukan mencurik tapi menghargai! haha..

Antara email yg aku terima adelah mintak ampun maaf kat aku adelah antara korang yg amik gambar² permandangan yg indah sewaktu aku pergi bercuti and then korang buat wallpaper kat computer korang! korang mengaku korang ade amik gambar aku.... tapi gambar² yg korang cilok tu takde gambar raut wajah aku pun.. sebaliknya hanya gambar permandangan yg indah yg pernah aku share kan kat I'm Yourss nie! honestly korang buat aku touching! korang yg email kat aku nie punyer lah baik hati dan jujur okkk!

Ok.. meh sini aku nak terang kan dengan lebih detail about istilah yg Aku Haramkan Gambar Aku Dicurik Dari Blog Ini.. istilah mencurik sebenar yg aku ckp kan kat sini adelah mereka yg mencurik gambar² aku dari blog aku nie... and then diaorg mempergunakan gambar aku tu utk kepentingan peribadi diaorg like diaorg guna utk buat business! macam contoh yg aku dah dpt detect a few products yg curik gambar aku and then promote products yg diaorg nak jual!

Contohnya.. ade satu nie product jual Korset! amboi.. amboiii... hamboiiii... mentang mentang lahhh pingganggg aku ramping bak kerengga... sesokakk hatikk ko ajer mencurik gambar aku yg berpinggang rampingggg tu and then tepek kan sebelah korset yg hendak di jual! haa.. ini lah yg aku kata kan pencurik sebenar... kalau aku betol guna korset tu satu hal lah jugak kan.. ini tak.. dah sah sah lahh aku tak guna pun korset tu.. and then curik gambar aku and then menipu pulak para pembeli!

Aku ade gambar tu kalau aku nak tepek kan kat sini boleh.. tapi aku malas.. nanti secara tak langsung aku plak kasik promo free kat product tu! muahaha.. so aku cerita... korang sila bayangkan aje lah yer! hehehe.. ade lagi satu product jual baju.. hammmbooiii ambooi amboiii asam boiiii.. mentang² lah aku ade banyak baju² gorjes... pastu posing pulak persis seorang top model... bukan main sokak hatikkk ko jer nak curik gambar aku and buat iklan jual baju ye? walhal baju tu aku beli kat tempat lain.. and then sesedap citarasa ko boleh ckp yg ko jual baju yg aku pakai tu! apa kess?

Haa.. sorry lah yer.. I is terpaksa puji diri sendiri lebih sikit hari nie! bukan suker nak puji diri sendiri nie tapi nak buat macam mana dah si pencurik yg buat aku terpaksa memuji diri sendiri kekdahnya! ye lah.. kalau pinggang aku tak ramping bak kerengga.. takkan diaorg curik gambar aku utk buat iklan jual korset? and kalau collection² baju yg aku ade kalau tak gorjes and aku tak posing bak persis model.. takkan lah si pencurik nak curik gambar² aku utk di jadikkan iklan bagi product² mereka kan? haha..

So harap korang paham yer.. maksud aku yg aku haramkan org mencurik gambar dari blog aku nie adelah bagi mereka yg amik kesempatan utk buat business dan demi kepentingan peribadi! aku tahu aku bukan lah artis tersohor pun sampai nak kekwat camgini.. tapi ini soal hak mutlak seseorang.. kalau artis diaorg tak kisah itu diaorg punyer pasal.. pasal aku tak artis lah aku kesah.. so pasal tu lah aku tegas kan yg aku haram kan korang mencurik gambar² dari blog aku nie utk kegunaan dan kepentingan peribadi korang!

Kalau setakat korang amik gambar permandangan and then korang buat wallpaper or print and gantung dlm rumah.. honestly aku tak kisah dan tak marah pun.. aku appreciate lah korang inform dan bagi tahu aku... aku tak anggap pun korang sebagai seorang pencurik sebab korang amik gambar tu bukan utk buat business dan kepentingan peribadi! So aku harap korang paham dan jelas yer dgn penerangan aku nie! so rasanya takde apa yg aku nak maafkan korang... in fact aku appreciate korang yg baik hati sanggup mintak ampun maaf dari aku sampai buat aku touching giler baca email korang! :D

Yg betol² mencurik gambar aku tu.. so far sorang pun tak dtg lagi and mengaku yg diaorg telah pun mencurik gambar aku! ade 2 kemungkinan.. sama ade dia dah tak baca blog aku nie lagi.. or else dia takot nak mengaku yg dia dah pun mencurik gambar² aku! takpe.. setakat nie aku masih belum boleh nak maafkan mereka yg mencurik gambar² aku utk tujuan business dan demi kepentingan peribadi mereka! kalau nak aku maafkan korang.. better email me and mengakuu kesilapan yg korang dah buat ok! then baru kite bermaaf-maafan.. hari raya dah nak dekat nie! hahaha...

Ingat... anda sedang & sering diperhatikan!  kalau saya tak nampak.. jgn lupa yg Allah Maha Melihat! :)
 

3 comments:

suezen said...

hehehe....org femes mmg slalu kene mcm ni....btw//dont worry..if u x nmpk....rmi reader u boleh nmpk:)

Anum said...

SELAMAT TENGAHARI
ANUM BR LEPAS HBS EXAM
SINGGAH SINI LU

mrs kayrul said...

tabik kat kak neena...kena tegas, klu tak sampai bila2 org akan ambik kesempatan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails