COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, June 1, 2012

Tips ~ Perangkap Suami Melalui SMS!


Ini adelah salah satu cara nak perangkap suami anda kalau anda nak shopping! Pastikan anda MMS gambar pakaian yg hendak dibeli kepadanya.. Kemudian tunggu jawapan darinya.. Kalau dia ckp CUN.. so teruskan jerat anda! Tapi kalau dia kata tak cun atau pun tak senonohh... itu nasib ko lah ye! muahahaha...

Aku selalunya camgini lah tabiatnya kalau nak shopping apa2 secara sendiri berhad!  kalau en.teman ade disisi, Insyallah takde masalah coz dia terus jek leh kasik jawapan OK atau TIDAK!  so kalau ade apa2 yg aku nak shopping especially utk diri aku sendiri... cam mana sekali pun aku mesti nak jugak dpt kan kata putus dari dia.. kalau dia kata OK!! NICE!! COMEL!! GORJES!! SWEET!! CUN!! LAWA!! ... hah, baru lah aku decide nak beli.. but if kalau dia cam EERRMM.... ENTAH... TAK BERAPA... GONJENG.. TAK SESUAI.. TAK LAWA... TAK CANTIK.. Ok, alamatnya aku abaikan aje hasrat aku nak membeli!

Tapi so far alhamdulillah lah.. antara aku ngan en.teman nie tak banyak sangat perbezaan dari segi citarasa!  Citarasa kami berdua nie lebih kurang sama... most of the time memang kalau nice di mata aku.. nice lah di mata dia!  aku nak kata 100% sama citarasa tuh tak lah.. coz ade gak sekali dua yg aku suker pada satu2 baju but yet dia cam tak berapa nak suker.. tapi takat 1% tak sama citarasa tuh pada aku no hal lah.. leh pejam sebelah mata jek! yg pasti 99% citarasa kami berdua adelah selalunya serasi bersama! :D

SMS nie aku antar kat dia pagi semalam.. nampak kat FB ade org jual baju online yg nice pada aku.. so aku MMS lah gambar tuh kat dia.. sib baik dia kata Cun.. so ade chan aku nak beli! hehehe.. harap2 nanti sampai lah baju tuh ke tangan aku lepas aku submit order form secara online nanti!  Tapi yg lawak pada aku ayat dia yg last tuh sebab dia terperangkap sudah ngan kata2 dia sendiri!  Selalunya aku kalu nak beli apa2 utk diri aku especially baju or keperluan diri.. aku memang dah terbiasa shopping ngan duit sendiri!  jaranggg sgt lah aku mintak en.teman belikan! in fact kalau dia nak belikan pun aku ckp tak payah lahhh.. simpan lah duit tuh utk keperluan lain yg lebih penting dlm rumah tangga kami!  tapi kalau dah lama dia menyimpan.. sekali kalau dia tanye aku nak apa.. haaaaa.. tuh yg permintaan semuanya stock barangan ribannn ribann jerk! hahahaha.. Ok whattttt!!! sekali mintak mahal teruss.. takat baju seratus dua nie, baik kite beli sendiri jerk coz kite pun bekerja.. ade duit gaji sendiri kann!  So, kat sini dah dpt tak lagi satu tips nak perangkap suami anda??  Bile nak shopping yg kecik2 beli jer sendiri.. bile tiba masa b'day or anniversary.. ko belasah lah mintak hadiah yg keBaBoOOmmM terusss!!! 

*matikk laahhh kalau ade para suami yg baca blog aku nie.. confirm diaorg ckp kat binik diaorg.. jgn lah baca blog si gorjes yg gonjeng tuh lagi sebab dia bagi tips yg tak sihat utk kesihatan dlm rumah tangga! :p* 

Actually aku jarang sangat2 borak secara private message camgini ngan en.teman! most of the time aku memang call dia jerk directly!  tapi sekali sekala borak kat SMS nie sronok jugak eh! lain macam lah feeling dia! hehehee..  so lepas nie aku nak lebih kerap borak kat SMS ngan dia.. which dia rasa kurang selesa coz dia kata dia kene perah otak tiap kali dia nak jawab SMS aku! muahahaha.. I loikkee!! so sila perah otak sampai kering ye Bee! :p

#hari nie kite berehat sebentar dari siri percutian di Bali... Insyallah minggu depan kite abiskan citer yg makan sebulan tuh ye! :p#


11 comments:

Anum said...

heheheh
best gak guna tips nie

JembalCastle said...

hai neena yg gorjes...selalu baca blog u tapi x pernah tinggal jejak pulak..hari ni baru berkesempatan...bagus tips u tuuu,..hahhahha

:: Riri-Fatieha ::~ said...

hehehe... baik punye perangkap...

lisa alias said...

hahaha.. tp citer kita lain plak.. hari tu beli brg on9.. pastu posman antar.. en suami yg amik.. pstu dia bg.. then ckp.. "cuba u bukak tgk apa yg i beli on9 tu.." kita pun ckp laa.. "ehh.. i laa yg beli bukan u.." tahu dia jwb apa "tkde beza syg.. sbb nanti u claim kt i semula kan.. so sama mcm i laa yg beli" opsss....hehe...

ana liyana said...

x sabar nak bace entry psl percutian tu.. syoooooook sgt!!! nak pegi ngak bisa... nak buat cam ne.. dah terbunting... terkene buatan somi.. hehehehe.

Lady ★ Hanna said...

comel je perangkap suami cam tu ;) haha..

http://dhyeahana.blogspot.com/2012/05/saya-mahu-follower-tegar.html

Rinna said...

heheh..bagus punya taktik..

Sama ler ngak akak..kalau beli keperluan sendiri.. jarang mintak kat abg.. sebab kita faham dia perlu bayar mcam2kan.. so sendiri mau ingat laa. tapi kalau dia nak belikan apasalahnya..kan.. :)

Pondok Usang said...

wahh.. mcm-mcm tips eh..

Wahidah said...

kak neena nk jugak la guna tips nie..hehehe...:)

wahida said...

aku pun sama...kalau nak beli barang keperluan harian ni, mmg jarang mintak duit hubby...

kelakar baca komen lisa alias tu...hehe...

sweet je uolls ni...

mrs.ecam said...

nk jwb msj smpi nk kne perah otak ek...kui3...klu aku mmg msj jela memanjang...sbb klu kol kang die dlm blk miting la...kt site la...ssh...bek msj jek...heeeeeeee

tips tu mmg aku salu gune...klu en.somi ckp lawo or cun die kne bayokan...hikss...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails