COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, December 8, 2010

Percutian Di Penang Tidak DiRancang... Tetapi Offer @ Pakej Yang Bagus Menjadi Punca Keterlanjuran!


Hola!

Seperti yg korang semua dah sedia maklum... 13th Nov - 16th Nov hari tu aku & en. teman make a short trip to Pulau Pinang!  Basically this trip such an unplanned trip! Hehehe... gediks.. memanjang jerk tak plan kann! hahaha.... but serious taw... this trip sesungguhnya sangat2 tak dirancang!  Biasanyer aku kalau nak bervacation.. most of the time all my trips adelah dirancang ngan lebih awal... boleh makan berbulan-bulan lamanyer coz just b'coz nak grab the good deal... especially kalau make a trip ngan Air Asia.. memang kalau nak murah kene lah purchased awal2...

Tapi entah kenapa dipenghujung bulan 10 hari tu.. boleh plak aku tetiba jadik gedikk melampau gie terjah website Air Asia... walhal time tu bukan nyer ade apa2 promotion yg hebat sangatt pun... promotion yg takat biasa2 tu ade lahh... saja godek2 website Go Holiday... tengok apa package yg murah kott ade time tu... sekali ternampak offer yg agak menarik disitu... jengg.. jengg.. jengg.... maka apa lagi.. terus aku roger2 en. teman... coz hotel yg aku tengok tu memang hotel yg en. teman dok sebut2 nak pegi since hotel tu bukak setahun yg lalu... biler dia tengok... memang dia kata berbaloii tuk pegi nie.. so apa lagiii.. bile si suami dah bagi green light tuk booking.. maka ngan laju nyer lah tangan aku mem-purchased package yg dirasakan agak berbaloi & sayang tuk dilepaskan....

Actually yg kami rasakan sangat berbaloi harganya adelah dari segi harga hotel yg ditawarkan!  Kalau dari segi harga flight aku tak tahu lah murah ker idak.. coz harga flight waktu aku beli tu adelah.....


Aku rasa kalau beli awal maybe boleh dapat murah lagi dari harga nie kott.. but since aku puchased last minit.. so harga flight maybe tak dpt harga yg good deal sgtt laa...  Lagipun this is the first time aku travel ke Penang naik flight... so aku tak tahu kalau waktu harga murah.. berapa hengget yg boleh aku dpt.. but yet aku tak kisah.. sebab since aku pergi 4 hari 3 malam jerk ke sana.. so  time is very important... kalau aku naik kereta.. perjalanan pergi balik jerk dah makan 2 hari.. so dah rugi disitu.. that's why aku decide tuk naik flight jerk.. jimat masa & tenaga... lagi pun aku pegi nie memang dah plan nak lepak kat hotel jerk most of the time.... al-maklum laaaa... trip utk anniversary lah katakann.... :p  So, kalau keluar pun takat gie makan2 jerk la... kalau nak wat touring aktivitii memang nan adoo coz aku tahu kalau wat touring memang memerlukan kereta sepanjang berada disana so that senang nak kehulu kehilir....

However.... for accommodation memang aku jamin aku rasa aku dpt good deal! It's b'coz hotel yg ditawarkan adelah......

Sila tumpukan pada last wording... "BOOK 3 NIGHTS & PAY ONLY FOR 2"
Teruss aku bukak official website Hard Rock Hotel Penang time tu.. nak tengok if purchased online berapa.... lupa lak nak wat print screen waktu but aku boleh ingat lebih kurang RM520 per room per nite for Seaview Deluxe Room... So kalau aku purchased online.. RM520 x 3 malam = RM1,560 for accommodation ONLY!  but with Go Holiday Air Asia nie.. aku dapat siap ngan flight ticket for 2 person + accommodation 3 malam.......

RM1,348 dah termasuk flight tiket pergi balik tuk 2 org & accommodation for 3 nites @ SeaView Deluxe Room @ Hard Rock Hotel Penang!

So kirenyer memang betol lah dpt offer stay for 3 nites & only pay for 2 nites!  So tu yg en. teman pun tak mau lepaskan peluang utk ke sana.. dia memang dah lama dok sebut2 nak ke hard rock penang... memang dah nak jadik rezeki kami tuk kesana gamaknyer... Kebetulan aku pun dah lama giler tak ke Penang!  last rasanyer waktu umur aku belasan tahun.... itu pun waktu cousin aku kawin kat sana. uishh! lama giler lah time tu.. masih budak2 lagi... en. teman pun dulu2 pegi waktu dia bujang.. ade keje kat sana.. so pegi atas urusan kerja of course lah tak sama ngan pegi sewaktu berjimba kann.. nak2 pulak gie ngan bini dia yg gorjes nie! ngagagagaga... :p

Sib baik lah dah purchased pakej nie before kene rompak hari tu.. kalau baru survey2.. confirm tak pegi lah kottt... sebab dah kene rompak.. hati pun dah takde nak pegi sana... tapi since dah purchased and paid all full in advanced... so adekah nak jadik gilerr kalau tak pegi walaupun dah kene rompak? hahaha... takpe lah.. in a way it's a good therapy as well for me...  tak dinafikan aku memang rasa cam down giler.. takmo gie memana dah lepas kene rompak tu.. ye lah.. bayangkan.. aku kene rompak on 10th Nov.. then selang 2 hari.. terus aku fly ke Penang! huhu.. tapi sib baik lah en. teman, family & rakan2 semua bagi support kata pegi jerk.. at least aku dpt lupakan seketika kisah duka aku time tuu... and just can fresh my mind... and alhamdulillah.. it works for me!  sangat enjoy with that trip.. walaupun adekala & ketikanyer tak aku nafikan yg aku teringat-ingat gak kejadian hitam tu sebab stilll fresh kann.. so tetiba dia terlintas tuu.. terus terdiam sat.. but sib baik lah ade en. teman yg sentiasa berada disisi.. so takde lah aku emo lelama time tu.. kalau tak wat rugi jerk pegi sana.. hehehe..

Owh ya.. selain en. teman... ade beberapa lagi insan yg berjaya membuatkan hati aku riang gumbira sepanjang berada disana... mereka adelah blogger2 penang yg sangat friendly & gorjes too!!

DSC_0041 copy
nantikan kemunculan Shu & Titin yg cute miut nie dientry-entry yg akan datang yer.. plus another 2 cute bloggers i.e. Anida & Jue! :)

14 comments:

BabiesMom said...

HOYEHHHHHHHH... dah kuar dah citer PENANG MALI.. dah kuar dah pic2 gojes.. tak sabar den.. ehahahha.. tapi jeles ni WINA tak der. ehahahha... owh sis.. murah tu.. patut ar terus GRAB... paham2...

so ni kena tunggu ar nie.. ok ok cepat2 tulis.. nk baca2.. ehehhhehe

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

ala kecian nyer kena rOmpak. hope awk bykkan bersabar yew. dugaan....saya pun pernah kena rOmpak. time nak raya lak tuh... lepas nie kena berhati².kan?

sOnOk dapat berjalan.... lepas nie nak g mana lagi? nak ikOt leh?huhuhuhu

Unknown said...

Penang mmg bess untuk vacation

shuhadah Zainol said...

mmg murah la kak.... best la kalau camtu...

nape saye nampak sedikit hitam disitu??? hihihihi...:P

Azmiezas said...

Memang rege dia berbaloi-baloi..sometimes susah nak lepaskan..

mizzura said...

best kan...sis...sy pun teringin nak g sn..nnt nk bc entri lain kat sini wat rujukan..

Anonymous said...

wahhh teringin nyer nak jumpa sis neena :(

NeenaAnuar said...

lady XOXO:
takpe dear.. next time ade rezeki kite jumpa and amik gambar sama2 yer... :)

NeenaAnuar said...

k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m:
tu lah... memang scary betoi pengalaman kene rompak kann.. boleh2.. nanti kite pie jalan sama2 yek! :)

NeenaAnuar said...

POSH76:
yezzzzaaaaa... :)

NeenaAnuar said...

Shu:
hehehe... mana ade.. shu nampak gorjes laa.. :D

NeenaAnuar said...

Azmiezas:
yeaa... betoi tu kak.....

NeenaAnuar said...

mizzura:
hehee.. boleh2.. thanks for reading keh! :)

NeenaAnuar said...

Princess Kekuri:
huhu.. takpe.. next time kalau ade rezeki kite jumpa keh! ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails