COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, November 2, 2009

Nite Life @ Gold Coast!


Nite life @ Gold Coast sangatttt sangattt happening hoke!!


Sapa2 yg kaki clubbing (aku tak yer) memang inilah tempat yg paling sesuai tuk berclubbing and enjoy with frens... boleh dikatakan setiap malam memang havoc giler lar tempat niee... biasalah mat salleh ni apa lagi enjoyment diaorg ade kan... kalau malam2 tu memang aktiviti diaorg akan pergi minum2 kat club and hang out sampai ke subuh lar....

Kalau ikutkan utk org2 cam kite nie tak berapa sesuai lar kan ngan aktiviti seperti itu.. tapi don't worry masih ade aktiviti malam yg boleh di isi oleh kite yg bukan kaki clubbing niee.. :D



Permandangan malam hari dari balcony bilik hotel kiteorg...


Kalu malam2 memang bising giler arrr kat area hotel aku nie... memang happening & havoc! walaupun agak terganggu sometimes ngan bunyik2 bising (org2 mabuk yg menjerit2 cam nak rakk... bunyi kereta yg lalu lalang) yg tak diundang tu... tapi kiteorg still happy with this hotel coz dia dekat ngan semua bende... all is just in walking distance! tapi itu lah GOld Coast namanyer... kalau senyap sunyi jer pada malam hari nyer... adelah sgt sesuatuuuu...



Ok.. jom kite jalan2 & tengok nite life @ Surfers Paradise!



Every nite kiteorg camgini jer larr...
Jalan2 sepanjang 'walkway' @ Surfers Paradise...
Ok.. kalu korang nak lebih paham walkway nie...
Ianyer ala2 cam kat Bukit Bintang yg Bintang Walk tu!
Sentiasa penuh jer org kat situ... Ngan org yg pegi clubbingnyer....
Dan jugak ngan pelancong2 asing seperti kami nie...



Apa yg khusyuk sgt aku tengok tu?



Aku tengok pertunjukkan jalanan....
Hah! kat sana memang best kalau nak tengok talent2 terpendam...
Cam2 show lar yg korang leh tengok..
Yg buat magic nyer... yg buat clown show nyer...
Yg main alat muzik nyerr.... ishhh.. macam2 adaaa lah!
And pendek kata most of them are very2 talented!



Yg nie pertunjukkan tepi pantai lak!


The Sand Dragon!
Giler terror org yg buat nie..
Dia buat dragon nie ngan pasir pantai jerr...
Sgt real & sgt besar....


Paham tak apa yg korang baca tu?
Kat situ.. org2 yg ade talent nie...
diaorg memang carik makan camnie lar..
Diaorg create or perform something tuk pelancong..
Then.. kalau kita suke.. kite donate lar kat diaorg..
Atas usaha diaorg tu...



Selain dari tengok show2 camgitu... we ollzz tak der buat apa dah... kiteorg just lepak2 sambil tengok aktiviti malam hari org2 kat situ... then, aku melayan en. teman tuk amik gambo2 yg bermode malam hari... al maklum larr.. org nak test speed light baru lar katakan... so layannnn kan aje larrr....



Modelnyer harus lar aku kann... :P



Apa motip laki aku amik gambo nie sebenarnyer???????



Ini lampu ka tanglung??



Hah... new teknik yg dia cuba buat...
Namanyer teknik slow shutter...
Yg warna kuning tu adelah kereta yg sedang bergerak!



"Aku Statik"
Ni pun teknik slow shutter...



Dlm pada kiteorg dok sibuk amik gambo tu..
Tetiba nampak lak kereta nie... Limousin!!
Panjang giler hoke! Uisshh.. kat sana kereta diaorg...
Memang gempak2 lah... mabelesssssss!!



"Puteri" Surfers Paradise... :P
Ramai org dok amik gambo kat sini..
So, aku pun nak lar jugakkk...



Kami yg bermandian cahaya malam & di kelilingi oleh
Bangunan2 pencakar langit @ Surfers Paradise, Gold Coast!



Sejokkk malam2 kat Gold Coast niee..
Lagi sejuk dari siang... Tapi leh lak aku lupa..
Nak bawak glove aku... tu yg main gosok2 tangan tuuu....



Ohh yaa.. ade lagi satu aktiviti kat surfers paradise niee yg kalu boleh jgn lah terlepas peluang tuk singgah kalau korang bercuti ka sana... tapi ianyer hanya ade pada setiap hari jumaat malam sabtu jer yerr...


Pasar Malam @ Nite Market!


Nite market nie memang besssstttt! macam2 bende yg korang leh tengok... and the best part is bende2 yg diaorg jual tu bende2 yg korang tak terpikir pun ianyer leh dijadikkan satu bahan tuk dijual... kirenye memang very creative lar org2 kat sana tu.... aku nak bagi contoh pun susah.. melainkan ade gambar... tapi malangnyer gambar tak der sbb diaorg tak kasik org ramai amik gambar kat situ... mungkin atas sbb2 copyrite maybe.. so hanya gambar nie jer lar yg dpt aku rakam..



Aku & Lampu neon!
Ni pun amik curik2 nie... Lampu tu for sales tuu..
Cantik sgt lampu2 tu & it's very creative!


Dah tu jer lar aktiviti2 malam hari kat sana... anyway... ade a few things lagi yg aku nak share kan ngan korang actually... but aku akan citer kat next entry keh!

4 comments:

Pepel BoNda AmaNi said...

cantik gila lampu tue kan..dah cam tanglong jerk...suka la gamba sis yang statik tue..gud job en teman.

Cik Yayang said...

Kereta dorang tu, leh berlari2 kot kt dalam tu..panjang bebeno..:-))

Suki Cida said...

ahak! creative tul naga tu... heheh buat dajal sikit... simbah air...wakaka... harus korang kena duduk sana tak leh balik malaysia.. heheh

NeenaAnuar said...

Purplelicious:
memang cantik lampu tu sis... kalau tak kuat iman.. memang dah ku beli hangkut bawak balik m'sia.. hehehe..
En. Teman dah kembang bermangkung2 nie sis! Anyway.. thanks! ;)

Cik Yayang:
hahahaha.. tu laarr pasal Cik Yayang... melambak2 taww kereta camgitu kat sana.. terbeliak bijik mata aku tengok...

Cida:
hikk.. hikk.. memang confirm cida kiteorg akan duduk sana terus.. tapi duduk dlm penjara lar kot.. wakakakaka...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails