COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, September 28, 2009

Pre-Raya!

Dlm pada sibuk menyediakan juadah berbuka puasa terakhir... we olllzzz sibuk jugak menjalankan aktiviti2 yg berkaitan ngan hari raya keesokkan hari nyer tuuu...


Mak & Makcik Merah bersihkan 2 ekor ayam....


Adik Ipar aku - Dayah yg dah lama duduk kelantan...
Tahun nie baru dpt beraya kat Besout & dia sibuk dok buat....



Ketupat Palas!!



Echa!!! My new angel!!
Dia pun sibuk gak nak tolong mak dia kat dapur buat ketupat palas...
Nanti later2 aku citer about si cilik yg bernama Nor Ellysya Asyira tu yerr...


Aku biasa arrr.. apa lagi... tak abis2 ngan ketupat aku leww...


Ketupat yg sudah siap di isi ngan beras...
Tunggu masa nak di rebus jer!


Kami sekeluarga yg berkampung kat ruang dapur umah MIL..
Sib baik lar dapur MIL aku nie luas...



Hubby aku jgn ingat dia dodok sesaja yerr...
Dia pun ade keje gak... Cat pintu umah....


Wahh... very the berkilat gituu hasil kerja laki ku!


Itu lar sedikit sebanyak aktiviti2 pre-raya yg kami lakukan... aktiviti masak memasak seperti rendang diding & ketupat dilakukan disebelah malam iaitu selepas berbuka... sempat lar aku tolong sikit2 until ketupat aku masak.... pastu kami laki bini dah agak flat dah.. tak larat nak snap2 gambooo....

Tapi MIL aku ngan adik beradik dia memang terror arr... still kuat lagi.. aku yg muda2 nie dah tak larat... wat malu jek... hihihi.. nak wat camner... org keje office memang begitu... dia manjaaa lebeyyy... hahaha... tapi seyes.. kalau aku leh tahan aku tahan.. nie memang aku tak tahan dah.. nak2 waktu berbuka makan nasi banyak gikerr... tu yg mata dah tak larat nak bukak tuu... dlm kol 11 lebih camtu aku rasa aku dah ZzzzzzzZZZzzz ke laut dah...

Bangun2 pagi raya tengok semua dah siappp... lebih dasat adik ipar aku si Dayah yg duduk Kelatan tu siap buat Laksam lagiii.. aku terkujat giler... biler pulak budak nie buat Laksam niee... keje renyah giler tuu.. nak kene kerjakan ikan tuk buat kuah laksam tuu... aku tanyer kol berapa dia tido.. kol 2 pagi baru tido.. perghh!! aku sedang enak di buai mimpi sudaaaaa time tuu... huhuhuhu...

MIL ngan adik beradik dia lagi best... tido kol 3 pagi.. bagun kol 5 pagi.. boleh?? tido 2 jam jerr.. tapi they all relax jer cam tak der apa2... tabik springg lar aku kat depa! kalu aku lar camtu.. mau salam pagi raya tu sambil tido.... makan pun tido gak... mana larat seehhh!!

Tapi itu lah keluarga MIL aku.... they all memang begitu... takat tido 2-3 pagi and bangun seawal subuh tu dah menjadik kebiasaan kalau mereka berkampung anak beranak... aku memang seronok giler kalau berkampung ngan keluarga hubby aku niee... kalau leh tahan memang ku tahan mata ku ini.. tapi apakan daya.. kalau kat KL pun kol 10.30 mata ku tertutupp sudaaaaaaaa........ Ngeeeeeeee :D

8 comments:

Hasra_Razali said...

Mgkin satu hari nnti bila kita di peringkat umur mereka, akan jadik cm mereka jugak, siap kan utk anak2 dan cucu2 kan...apa yang penting gembira..:-)

NeenaAnuar said...

Hasra:
ha'ah kannn... esok2 turn kite lak duduk kat dapur camgitu... hihhihi..

Nur Irfan Juezrie said...

hye kak neena.. erm.. bestnya bc cite raya akak.. teringat kisah ry saya kali ni.. sy pun 1st time beraya puasa di umah mertua.. tp not bad.. best... hehe.. saya pun tak tau bila nk start update blog cite pasal ry.. keje belambak2.. anyway, slm perkenalan.. sy slu follow akak punya blog.. cite2 akak sume best n detail.. sonok sgt bc..

Deqna said...

tak tinggal ko menganyam ketupat kat sana yer.. mesti bangga mak mertua melihat menantu menganyam ketupat...

biasalah kalau kat kampung tu buat juadah dah macam kenduri dah kan... tak tau penat derang nie..

NeenaAnuar said...

Nur Irfan Juezrie:
Hye sis... Salam perkenalan...

Thanks for following my blog yeah..

Wooo... penah gak akak visit your blog... cuma tak tinggal jejak jer.. hihi.. biasalahh.. lepas raya kann.. sure keje melambak.. kalu ade masa nanti update2 lar citer raya awk pulak yerr...

Seronok baca yek? hihihi... Thanks dik... singgah2 lar selalu yerr..

Deqna:
tu lar tuu... memang every year MIL aku book aku tuk anyam ketupat...

memang punn... they all full of energyyyyy... hihihi...

Nur Irfan Juezrie said...

tq akak.. actually kan akak, bukan sekadar singgah je, tp ju hari2 mesti baca blog akak.. sbb apa tau.. sbb tau akak akan update blog akak.. hihi.. n ju dah letak pun akak punya blog dalam fav blog ju.. hehe.. n ju baru je update blog ttg ry tapi tak abis lg.. lunch time 1 jam je tu pun kejar2 masa dgn mkn n solat lg..

NeenaAnuar said...

Nur Irfan Juezrie:
Wwooohh... hari2 adik singgah blog akak yerr.. hihihi.. terharu akak dik! TQ so muchh lar sis!

Ooohh.. adik dah update yer... ok ok.. nanti akak singgah yerr... :D

Nur Irfan Juezrie said...

tq sbb singgah n dah follow blog sy..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails