COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, May 11, 2009

Luahkan

terdengar kat radio tadi, bersama Dr. Fadzilah Kamsah...

"ade pasangan yg tak nak berterus terang dlm hubungan suami isteri... tunggu lama2.. bertahun-tahun... biler sakit hati-pendam, marah-pendam, kecik hati-pendam... sumenyer di pendam.... biler dah tak leh tahan, terus melatoopp"

"kenapa tidak berterus terang.. kerana berterus terang itu lebih baik dari menyimpan dendam"

"dari situ kite akan lebih mengenali pasangan kite.. dan dpt memupuk kasih sayang.."

"adalah lebih baik jika suami isteri itu bergaduh kecil2 dari bergaduh besar2... jika dengan menyimpan dendam dan perasaan amarah hinggakan lama kelamaan ianyer tidak boleh di selamatkan lagi..."

"kengkadang, kite tak nampak apa kelemahan kite.. hanya org lain yg boleh nampak kelemahan kite.. jadi dari situ kite perlu menerima segala kritikan suami / isteri dari sudut positive"

aku memang setuju sesangat ngan apa yg doktor motivasi kegemaran aku nie ckp... memang betol... dan aku bersyukur sesangat sbb aku ngan hubby mengamalkan sikap keterbukaan dlm segala hal terutama dari segi meluahkan rasa hati... kalau aku salah, dia sound aku jer, kalau dia salah, aku lar pulak sound dia... but it takes two to make this things work out... kalau sorang jer leh terima kritikan, and sorang lagi tak leh... arrrhhh.. lemau lew jawabnyer.... ibarat tepuk sebelah tangan tak berbunyi kannn.... hehehehee...

like both of us tak main simpan2 nie... boring!! coz bende tuh akan makan dlm hati, and lelama akan jadik busuk hati!!! tuh yg lelama jadik benci tuh.... both of us kalau tak puas hati, sound tepat2 nyer, gaduh kecik2..... majuk sikit2... pastuh baikkkkkkkkkkk.............. ngan cara tuh memang both of us makin hari makin cayanggg sgt one to another... alhamdulillah.... harap ia berkekalan... aminnnn........


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails