COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, July 15, 2015

Alhamdulillah… Rezeki Kami Lakik Binik Di Bulan Ramadhan 1436H!


Hari nie aku masih bekerja di kantor… aku tengok FB, ramai yg dok update about traffic jammed di sana sini! Bertabah lah bagi yg dlm perjalanan pulang ke kampong halaman ye..


Kejap jer dah nak raya.. haih… rasa macam baru jer berpuasa hari tu… tup2 esok dah last day kite berpuasa and lusa dah raya! Sedih pulak Ramadhan nak meninggalkan kite.. harap2 masih ade peluang utk kite bertemu dengan Ramadhan yg akan datang!


Syukur Alhamdulillah… rezeki Ramadhan kali nie cukup indah! Bermula dari minggu kedua Ramadhan, aku dpt rezeki yg tak di sangka di tempat kerja! Akhirnya selepas 2 tahun berhempas pulas bekerja.. air mata kalau di tadah mau seperiuk dah kot utk tempoh 2 tahun tu.. ahaha.. but yet Allah Maha Adil.. segala kepahitan itu di balas jua dengan kemanisan apabila tiba saat dan ketikanya! So di sini nak ucapkan ribuan terima kasih pada yg menilai hasil kerja ku selama hari ini!


Lepas tu sepanjang Ramadhan nie juga, Alhamdulillah rezeki jualan Naazneen Faiqa pun sgt memberangsangkan! Semua nya terjadi bukan dlm keadaan sekelip mata.. tetapi segalanya disusuli dengan usaha yg berpanjangan! So kat sini nak ucapkan ribuan terima kasih pada kesemua customer Naazneen Faiqa.. terima kasih yg tak terhingga diatas segala kepercayaan yg diberikan! Insyallah aku akan terus keluarkan product yg terbaik buat kalian semua!


Then, around last week, tetiba dpt duit raya pulak!


Untitled


Hahaha.. duit raya hasil titik peluh sendiri kekdahnya! Kalau dpt free2 jer tanpa buat kerja kan best! Hehehe.. tapi itu lah hasil keringat berblogging… syukur nie merupakan cheque ke-3 dari Nuffnang! Aku memang jarang cash out kan duit Nuffnang sebab aku suke kumpulkan RM aku tu banyakkk banyak then bile sekali keluarkan memang puas hati la! Ahahaha… apa2 pun thank you so much lah pada Nuffnang sebab memberikan ruang dan peluang utk menjana pendapat di blog kesayangan aku nie! and of coz to you guys my beloved readers.. thank you so much sebab sudi layan blog gorjes gonjeng aku nie!


Jangan di tanyer apa yg aku buat dengan duit Nuffnang nie sebab sesungguhnya ianya akan di masukkan semula ke dalam account bank aku sebab aku dah guna in advance waktu pegi bercuti ke Maldives pada bulan April yg lalu! Ahaha.. so now padan muke! Takde maknanya nak joli katak ngan duit nuffnang nie! hehehe..


Then in early July, turn en.teman pulak dpt rezeki dari office dia.. mula-mula dpt advance Arrears! Lepas tu kelmarin dia dpt duit raya pulak!





Aku rasa nie duit raya paling besar yg dia penah dpt dlm hidup dia! Ahaha.. tapi dia tak boleh nak challange aku lah sbb dulu aku penah dpt duit raya bernilai RM1k! Hehhehe..


Apa pun kami sgt2 bersyukur dgn apa yg kami dapat di bulan yg mulia nie.. sesungguhnya segala nikmat rezeki ini adelah dari ALLAH SWT diatas berkat usaha dan keikhlasan kami dlm mencari rezeki yg halal! Sesungguhnya setiap rezeki itu tidak dtg bergolek dgn begitu mudah... daya usaha yg tinggi, iklas, kejujuran, berikan yg terbaik, tawakal dan berdoa.. insyallah Allah akan berikan ganjaran yg terbaik buat kite sebagai hambaNYA!


Sehingga ke hari ini, masih ade insan yg malas nak berusaha bersungguh-sungguh tetapi mereka nak rezeki jatoh dari langit dgn mudah buat mereka... mereka kata mereka dah berusaha dan dah berdoa kepada Allah... Tetapi hakikatnya mereka tidak lakukan pengorbanan dalam setiap usaha mereka dan tidak sanggup berkerah keringat demi mencari rezeki yg terbaik buat diri mereka! Tetapi seandainya mereka telah melalui pahit getir dlm mencari rezeki yg terbaik buat diri mereka.. namun rezeki masih belum berpihak kepada diri mereka.. maka percaya lah yg sesungguhnya Allah sedang menguji hambaNYA! Insyallah dgn sifat sabarr.. ganjaran Allah itu pasti ade di akhirat kelak!


Eh.. entry ucapan hari raya tak siap lagi laa.. esok lah aku publish eh! Ahaha..

7 comments:

Unknown said...

Alhamdulillah

Anum said...

wow tahniah

Lynda Che Lah said...

Alhamdulillah
syoknya kak Murah rezeki

QasehnyaRania said...

alhamdulillah
tahniah kak neen
tak blk ipoh ke thn ni ?
selamat hari raya
maaf zahir batin

Wak Lat said...

salam aidilfitri maaf zahir batin., tahniahnya ;p

Dunia Mommy Comel said...

alhamdulillah bestnya

Anonymous said...

alhamdulillah rezeki

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails