COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, May 6, 2014

Jom Tengok Tempat Cantik Di Tanah Aina Resort!

Bila nak abis citer tanah aina nie woiiiiii?????????? *soalan pada diri sendiri… tiada jawapan.. yg ade hanyalah tangisan!*

Kalau kot korang menyampah ngan aku atas dasar kelembapan aku mengUpdate blog.. aku pun nak ckp yg aku menyampah gak ngan diri aku sendiri sebab tak mampu nak update blog secara pantas! Stresss taukkk citer banyak tertangguh… huwwwwaaaa.!!!!

Ok dah.. tak yah nak nangis sgt! Jom aku nak tunjuk kat korang kawasan sekitar di Tanah Aina Farrah Soraya Resort nie! Hari kedua lepas buat aktiviti flying fox.. kiteorg bersantai-santaian aje di kawasan resort nie!

IMG_4298 copy
Mula2 kiteorg lepak kat TV hall nie!

IMG_4796 copy
Syioookkkkkkkkkk wooooooooooooo bersantai kat sini! Suker kerusi tuu.. suker air sungai yg ade kat sebelah tuuu! Ohhh.. how I wish kalau lah rumah aku macam ini keadaan nya! huhu…

IMG_4808 copy
Serious ohsem! Dengar kicauan burung.. dengar alunan ‘musik’ air sungai yg mengalir…


IMG_4818 copy
It’s a sharing hall… kalau nasib tak baik boleh jadik stress jugak kalau lepak kat sini! Ahhaha.. ye lah kalau dpt guest2 lain yg jenis memekak… or tak reti nak respect org lain punyer ruang istirehat.. waimaa memang stress lah jadiknya kan! tapi alhamdulillah.. waktu aku lepak kat sini hari tu.. guest2 semua baik2 belaka!

IMG_4834 copy
En.teman bukan stress ngan guest.. tapi stress ngan aku sbb dah banyak kali amik gambar selfie tak jadik2! Muahahahhaa… dah tuu.. pakai camera godang kott amik gambar selfie… mau nya sekali nak jadik! Hihhihihi..

IMG_4851 copy
Ok dah.. jom kite tengok air sungai pulak! Eh macam lah korang tak pernah tengok air sungai kan? ahaha….

IMG_4860 copy
Tak kire.. tak kire.. nak tunjuk jugakkk! Hehehe..


IMG_4861 copy
Nak jugak tunjuk air sungai tu Bestttttttttt! :p


IMG_4905 copy
En.teman try skill photography lah konon!


IMG_4907 copy
Cantik tak?

IMG_4909 copy
Kalau tak cantik pun korang kene ckp cantik tau!


IMG_4915 copy
Sebab dah penat2 dia amik gambar air sungai nie!


IMG_4928 copy
Kang kalau ko ckp tak cantik, mau lepas nie dia mogok takmo amik gambar cantik2 lagi dah!

IMG_4929 copy
Ok.. biar aku org pertama yg puji… Eeeeeeeiiiiiiii.. cantikkkkkkkkkkk nyaaaaaaaaaaa gambar yg you amik nie Beeeeeeeee!!!!

IMG_4933 copy
By the time amik2 gambar.. dah tiba waktu lunch.. so kite makan dulu! Macam biasa.. lauk pauk kampong yg super ohsem!

IMG_4949 copy
Suker ngan tempat cuci tangan nie!


IMG_4950 copy
Walaupun I anak jati KL.. tapi hati I hati kampong.com ok!

IMG_4955 copy
Tengah makan dessert.. buah aje pun… tapi semput nya bukan main! Ahahhaa… dah tu… makan non stop kot… lagi pulak lepak kat tepi sungai camgini… sambil makan.. sambil enjoy suasana yg ohsem nie.. so harus lah rasa tak nak berhenti makan kan! ahaha…



IMG_4937 copy
Disebabkan terlalu kenyang.. moh lah kite jalan2 di kawasan sekitar tempat makan! sebelah dewan makan ade kawasan camping camgini! Camping dia canggih tau.. sebab ade katil.. kite tak tido atas tanah like normal camping! Hihi..

IMG_4940 copy
Yg nie adelah unit terbaru yg di bina di TanahAina.. dia panggil nie rumah buluh… rumah nie di perbuat 100% daripada buluh!

IMG_4941 copy
Slumber jer kiteorg mintak izin nak masuk dlm bamboo house nie utk amik gambar! Hahaha.. tapi aku lagi suke honeymoon suite aku kot if were to compare with Bamboo house nie! Honeymoon suite ade direct access ke sungai.. yg bamboo house ni takde!

IMG_4943 copy
Kat resort nie ade jugak disediakan surau…. Surau nie dekat ngan kawasan camping.. so utk org yg stay kat dlm khemah… lebih selesa lah kalau nak solat di sini! Aku suke concept open air dia… and also tempat berwuduk tu!

IMG_4880 copy
Tempat wajib amik gambar kalau korang dtg ke Tanah Aina nie!

IMG_4883 copy
Nama nya Wall of Fame!

IMG_4886 copy
Yess… memang Tanah Aina adelah Journey of LOVE!

IMG_4888 copy
Ok dah jom balik bilik!

IMG_4789 copy
Ehhh.. ade buian lah pulak! so jom main buaian jom!

IMG_4867 copy
Aku buai tak cukup lajuu.. tu yg tak dpt nak kawin ngan anak raja! Muahahaha… ampun Bee!! No matter what.. you’ll be always the KING OF MY HEART!

Lepas zohor, kiteorg buat aktiviti lain pulak… nak tahu aktiviti apa… tunggu next entry ek! Hihi..





5 comments:

Anum said...

serius anum cakap sangat osem

Syazwani Mazlan said...

Bestnyaaa..suka gambar yg terakhir tu

MsBabble said...

subhanallah... cantik giler

mrspuex said...

cantekk sangat..dan ku dah terpikat kakak oii...

semak kelender laaaa jawapnye...

:D

Unknown said...

Tanah aina ni kat mana ya. Ada no hp dia atau blog.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails