COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, April 10, 2014

Romantic Candle Light Dinner di Honeymoon Chalet Kami @ Tanah Aina Farrah Soraya Resort!


Disebabkan percutian kami di Tanah Aina nie bersempena dgn sambutan ulang tahun perkahwinan kami yg ke 8 tahun.. waima… harus lah kiteorg meraikan dgn agenda makan malam secara romentika di amour! Tapi kan.. kalau takde celebration apa2 sekali pun.. rasanya aku tetap akan amik jugak set makan malam romantis ini! Haha.. well nak tahu kenapa? Jom layan entry aku nie sampai ke penghujung nya ya! :D

IMG_4469 copy
Dlm jam 6:30 ptg, para pekerja resort telah dtg ke honeymoon villa kami utk set up kan meja makan malam kiteorg! Asal nya di setiap villa ade satu meja jer tau.. tapi utk sessi candle light dinner… memang perlu ade dua buah meja!

IMG_4475 copy
Cuaca dah semakin gelap pada jam 7 malam!

IMG_4479 copy
Gigih para pekerja buat setting up candle light dinner di verandah kami!

IMG_4487 copy
Ohhh…. Ohsem gilerrrr setup candle light dinner nie! Aku is tersangat lah terjua!

IMG_4492 copy
Waaaa.. sampai ke anak tangga yg menuruni sungai tu pun di bubuhnya lilin! Mauu tak senyum lebauuuu ahkak gonjeng disitu?? Ahahaha…

IMG_4502 copy
Alalalalala… Kat tangga bilik pun adaaaaaa!! Sukeeeeeeee!!!!

IMG_4491 copy
Yeaaa.... the food is served!

IMG_4496 copy
Sessi mengatur makanan! Aku ingatkan tak penuh lah satu meja… sekaliiiiiiii…..

IMG_4503 copy
Amekkkk kauuuuuuu!!! Penuh satu meja makanan just for two of us okkkkkk!

IMG_4505 copy
Terus ahkak gonjeng berasa gundah gulana.. gi mana mau ku abiskan kesemua makanan di atas meja candle light dinner itu! Ahahaha…..


IMG_4507 copy
Ini memang gilakk okk! Serious aku ngan en.teman termenung jap tengok makanan yg dihidangkan kat atas meja makan kiteorg nie! Hahaha.. Sumpah banyak gilerrr ooiii! Aku nie dah lah bukan boleh makan banyak… jenis bangsa cepat kenyang.! Yg en.teman jenis kuat makan.. tapi biler dah terlalu banyak camgini.. dia terus rasa cam kekenyangan jugak jadik nya! Huhu…


IMG_4546 copy
Main course dia bukan main banyak… ade nasik.. ade spaghetti.. ade BBQ… nangess aku tengok! Memang lah patot bersyukur sebab dpt banyak makanan.. tapii.. kalau dah terlampau banyak kalau sampai jadik membazir.. aku jadik sedih okkk! Sebab aku ngan en.teman jenis bangsa makan tak pernah berlebih… jarang lah kiteorg buang2 makanan.. tu yg risau dok fikir camner lah kiteorg nak abis kan makanan2 nie semua… sampai en.teman kata kalau ade jiran kat chalet sebelah nak panggil datang makan sekali ngan kiteorg kekdahnya… ahahaha…

IMG_4554 copy
Ko tengok…. Berapa banyak desert yg diaorg sajikan kat kiteorg! Sago gula Melaka sorang 3 ketol??? Sumpah aku boleh jadik separuh kenyang kalau rembat 3 ketoi sago gula Melaka tu dulu! So kalau rembat kemudian tak ke aku mampu bedal satu bijik aje??

IMG_4510 copy
Nanges lagii mengenangkan camne nak abiskan kesemua makanan kat atas meja nie! Ahaha..

IMG_4512 copy
Ok lah yg sebaiknya kite kene bersyukur.. kang kalau dia bagi skit sgt makanan kanggg aku marah jugak! Ahahaha…


IMG_4514 copy
So give a big smile….

IMG_4525 copy
and let’s enjoy our romantic candle light dinner!

IMG_4542 copy
Ini gambar selfie kami.. camera duduk atas tripod.. set 1 .. 2 .. 3 and go! Ahaha…. Ok lepas pada nie kiteorg makan dan makan dan makan dan makan… sampai lah ke menu terakhir iaitu sessi makan dessert!

IMG_4556 copy
Ahahhaa… biar lah gambar menceritakan segala-galanya! Aku dah tak mampu nak angkat kepala dah kekdahnya! Apatah lagi nak angkat perot! Rasa cam meloyooott bebenor dah perot aku waktu makan dessert nie weiii!!


IMG_4585 cy
Kiteorg tak nak paksa diri makan secara terus menerus…. So kiteorg take a break kejap dgn aktiviti berSelfie!


IMG_4593 copy

IMG_4597 copy

IMG_4598 copy

IMG_4601 copy

IMG_4604 copy

IMG_4606 copy
Katil yg ohsem nie macam dah melambai lambai ajeee.. ahahaa..

IMG_4608 copy
Al-maklum lah perot dah super duper berat.. so waimaa mata pun berat lah jugak! Tapi tak leh diikutkan sgt mata nie.. bahaya! Malam masih muda remaja.. so gunakan lah ia sebaik mungkin utk beromentika di amour bersama-sama! Hehe..

IMG_4610 copy
Utk cipta kelainan.. aku gunakan props utk berkomunikasi ngan en.teman! ahaha.. so aku mintak dia Kiss aku.. harus lah dia kiss! Kalau tak kasik… aku kasi dia flying kick nanti! Muahahhaa…


IMG_4617 copy
Fefelinggg… “Aku milik mu.. dan kamu milik ku!” Kahhhhhhh!

IMG_4616 copy
Btw, nak dijadikan cerita.. aku memang buat sendiri props2 tu… first time aku buat… tapi sadis betol.. boleh pulak aku terlupa nak bawak loy tape! Tapi aku boleh ingat nak bawak gam! So akibatnya aku terpaksa lah gam kan lidi tu props tu antara dua paper! So tu yg jadik cam kepelikkan skit props aku tuh! Batang lidi nya nampak terpacak di tengah-tengah tu! Ggggrrr…. Lantak lah… belasahkan aje… ahahaha…


Ok.. aku pasti ada di antara korang yg nak tahu berapa harga setting up romantic candle light dinner nie kan? Ok utk romantic candle light dinner nie korang boleh request dari pihak resort! Tanah Aina charge RM50 per person.. so total will be RM100.00! harga nie bukan utk makanan yg dihidangkan tetapi ianya utk service setting up your private villa… harga makanan tu dia tak charge sebab itu adelah makanan yg disajikan di dewan makan! paham tak? Tak paham? Ok camgini.. apa saja makanan yg disajikan kat villa kite utk candle light dinner tu.. kesemua menu2 tu ada disajikan dekat tempat makan malam! So kalau ko tak request utk romantic candle light dinner di private villa ko.. so bermakna ko dah semestinya pegi makan kat dewan makan kan? Haa.. so kirenya makanan yg disajikan itu adelah sama! Takde kelainan kalau ko gie makan kat dewan makan or kat private villa ko.. yg berlainan adelah tempat dan environment nya aje! Heheh..


So pada aku harga RM100 tu kire berbaloi lah ngan makanan yg disajikan! Aku hampir pengsan nak makan takkan nak kata tak berbaloi pulak kan? ditambah pulak ngan service yg terbaik… penuh lilin menghiasi verandah private villa kiteorg! Tak kedekut… atas meja siap ade dua batang lilin terpacak! Serious happy sgt because there’s no complaint!


Btw aku tahu ramai yg dok private message aku tak sabar nak tahu berapa harga penginapan kat Tanah Aina Farrah Soraya nie… sabaarrrrrrrrrrrrr… nanti aku reveal lepas aku abis ceritakan percutian aku nie.. memang lah korang rasa lambat… tapi aku kene ceritakan dulu apa yg aku dpt… then baru aku cerita tang harga.. then baru korang tahu adekah ianya berbaloi dgn apa yg aku dpt dengan apa yg aku bayar! So sabar naaa… hehehe.. tapi kalau korang tak sabar gak.. korang leh jer call direct pihak tanah aina yer! Insyallah they will assist you guys! :)


Ok.. pada malam tu kan.. lepas perot dah sentak penuh ngan makanan.. kiteorg ade buat satu aktiviti yg dianjurkan oleh pihak resort di bahagian malam hari tau.. nak tahu apakah akvitivi itu? Wait for my next entry yea!


*kiss*

20 comments:

Anum said...

SWEETNYA

notti netti said...

Seyes kalau ko tak cerita tempat ni, memang aku tak tau lah wujud tempat best cenggini.

Gieyana said...

Auww..mmg romantis abis yunkZ...likee sejuta kali..:)

ellynadyra said...

aku jarang komen bila baca blog ko
tapi gambar ko makan dessert tu gongjeng mmg tak bley blah
wakakakakkakakak
tlg la jawab soklan aku weiiiiiii
jawab di last entry
camner ko dpt book bilik
sebab aku memanjang penuh katanya
stresssssssssssssssssssssssssss

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak neena, nangis juga sheila tengok makanan banyak, dekorasi bilik semua cantik sangat. haaa nak babymoon sini.. hihi ok tak sabar nak tgu next entri. cepat sket kak neena ;p

Zai Zamree said...

syoknya tgk sis n en.teman romentik2 camgitu...emmmm...emmm....

Engku Artini said...

Wowwow! Bestnya neena!!
Tp tang harga tu..tgk kt web dia cm blwh tahan jg kann..tp bbaloilaa kut kan!

su said...

can't wait for next entry.. :)

MOMMYLIN said...

oh.. ku tak pernah candle light dinner... ruginya rasa...

kish said...

assalamualaikum kak neena. first of all I want to tell you that I adore you very much. I think that you are very beautiful and I loveee the positive energy and atmosphere that you created and brings in your blog. of course, as a human and the nature of life, there will be tests, ups and down, however I believe that you handle it with care and deal with them wisely. I love all your entries and also your writing. you got sense of humour and you try everything that possible to make yourself and people around you happy. which is very good! maafla panjang pulak comment saya but just speak my mind huhu . all the best kak neena and may Allah bless you and your family ^^

alia_aiman said...

seronok tengok sebab both of u memang betul2 sporting & romantik...

Unknown said...

seronoknye bile nengok lilin yg bersusun2 tu! x sabar for the next entry!! ayuh lekas...:-)

Suzana Ikram said...

Sweet couple.. Suker tengok gambar2 neena dgn hubby. Tumpang hapi gak.

Noriz Today Bahagia said...

since baca wardina safiya punya blog dulu pasal tanah aina ni mmg dah ade rasa nk pergi sini. Tp...once baca u punye blog ni rasa teruja hati,jantung, pankreas ni nak je sana. Thx for sharing exp ya! :)

careno said...

grrr... tension aku baca blog ni... die punyer ending dah mcm tgk telenovela... ade jer yg die buat org tggu next entry die... grrr... dah cpt la update... nak g gak ni...

@kutopsecret said...

neena...next enty..tak sabar nak baca..cepat la publish...
sonok la...penuh lilinn keliling chalet

::EIDA:: said...

ida pon bangsa cepat kenyang hukhukhk.. nak pergii siniii.. sabar ida sabarrr

Chekgu Azrine said...

Mmg nmpk thp kebestsan dia klu dpt hanimun kt sini..syiokk!!

Unknown said...

Bro how to contact

Tinagaran.N said...

Can i get the contact num

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails